Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

~* Juni Bebisar 2013 *~

Godmorgon .

Kanske hittat tråden nu man letat efter, 
    Ska ju ha min 4 e lilla bebis i juni och har planerat snitt tom med fått snitt datum så nu känns det mer for real man vet ju att bebisen kommer den dagen =)

Den 21 mars har jag uppbokat 3d ul på tittut i sthlm inne i city så detta ska bli sååå spännande, blir ju sista bebisen i magen så jag planerar massor.

Med denna lilla filur så har jag gjor allt tvärtemot med vad man skall göra, med mina andra 3 har jag dock aldrig handlat ngt i förväg pga av onödig rädsla. Men nu ser jag fram emot bra saker och inte siktar mig in på dåliga saker. Vi ska ju ha trots allt bebis=)

Jag e v 19 och känner knappt ngra sparkar alls några fler som känner som jag det e d enda som får mig lite orolig men det bör väl komma snart eller hur.. Folk kanske muttrar typ : men d e ju den 4e vad har du att undra över...
    tyvärr detta är precis som om jag väntar första så har det vart med varje graviditet så alla varit olika ..

så när bör man bli orolig när bör man känna lite buffar             
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-23 10:33:48 följande:
    Kickilina: D var ett tag sen jag såg dig i tråden eller så är d jag som missat dig :)
    Känner du av din lillkille mkt nu? igår kände ja typ inget på hela dagen å inte ens när ja lagt mig så då börja ja fundera... men sen idag så har jag känt flera ggr :) Ja han lär väl vila sig mellan varven också :) hihi...
    Jag har börjat boa så smått... eller snarare så rensar jag å kastar massa skit å det är så jäkla skönt :)
    I måndags åkte dotters rum på stor rensning, lika bra å passa på när hon inte va hemma :)
    Sen har jag ändrat om i vårt sovrum så min minsta har fått en liten egen plats me sin säng där han ska sova och tro de eller ej första natten han sov där somna han 17.30 på kvällen... min första tanke.. jaha nu vaknar han nog vid 21 å sen är d kört fram till 12... men tji fick jag.... han sov hela natten till 7 på morgonen  :)
    har börjat leta fram bäbis kläder å tvättat upp å gjort plats i en byrå...
    är ju halva tiden kvar men ja kunde inte låta blir alls :)

Näää nu lär ja sätta fart å fortsätta :) 

Hej madelen
    trodde att jag var ensammast i världen med att förbereda bebisens byrå men tji fick jag...
    i vilken vecka kände du av memsine buffar i magen

• sofie och laura
    Meoow skrev 2013-01-23 11:11:06 följande:
    Hej tjejer!
    Sitter och planerar lite inför bebis ankomst, bland annat med inköpslista där jag försöker få med så mycket priser som möjligt för att kunna göra upp en hyffsad budget!

Börjar bli klar men fastnade på det här med bärselar, så nu behöver jag lite tips!!
    Har hört att en ergonomisk är att rekomendera då babybjörn etc inte ska vara så bekväma. Jag köper inte över 1000kr, och ligger den uppåt 1000-kronorsklassen så ska den verkligen kännas perfekt. Vill ha en SVART.

Kikar lite begagnat också och har hittat en och annan bärsele för ca 250-300kr. Är de nåt att ha? Eller krångligt att få på/av?

Jag har alltid haft babybjörn har inte den blekaste angående om dessa ergonomiska bara ryktesvägar...
    ska också börja leta efter bärsele men för oss blir de en babybjörn skulle vilja ha en vit de e fina =) 
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-23 12:37:41 följande:
    sofie och laura:
    Välkommen hit :)
    Första riktigta sparken som jag kände utanpå magen kom förra veckan 15/1 dagen före mitt ul.
    Innan dess har ja känt små buffar sen kanske v 15 eller nåt...  ungefär som me mina andra två.
    går in i v 20 i morgon.

Ser att ni pratar bärsele.. Jag har en begagnad från babybjörn en svart som jag köpte när ja vänta mitt första barn, tror ja köpte den på tradera för typ 200.  Det är ingen ergo modell utan en klassisk lr va man ska säga så ser den ut å den har varit bra tycker jag... känner inte för å köpa nån nyare som kostar skjortan. så den får allt hänga me till denna lilla prins oxå :)

Hej och tack så mkt för välkomandet.

jag har bara känt fladder och längtar tills buffarna skall dyka upp e ju i v 19 så d borde väl komma snart tycker man, återstår att se.

Ja för oss blir d en babybjörn trots allt =) får se om d blir begga eller nytt.
    mrshope skrev 2013-01-23 12:13:20 följande:
    Har inte skrivit så mycket här inne men tänkte höra er om det är någon som vet hur en Bugaboo Bee fungerar för en nyfödd? Vi måste ha en vagn som passar storstadsmiljö, bor i London. Vi bor även en trappa upp utan möjlighet att köra in vagnen någonstans, så antingen måste vi dra den upp för trappan eller vika ihop den och ta upp den. Jag har hört att Bugaboo Bee är väldigt lätt att vika ihop, kan göras med endast en hand osv.

Snö har vi ju så sällan här så det skulle inte bli något problem - men jag tycker att bebisen kanske känns lite oskyddad eftersom det inte finns något riktigt inlägg till vagnen?

hej mrshope,
    bugaboo bee e ju ett plus i kanten faktiskt men har hört ATT denna Yoyo skall vara ngt googla på. Och om ni inte har så mkt snö ja vf inte  
  • sofie och laura

Tack Baby Lei ser framemot att hänga här, Ja ganska coolt med många barn men denna blir den sista.

problemet med mig att jag inte spar ett skit kvar uten ger bort och inhandlar allt nytt för varje barn ... jaaa vet onödigt men ska försöka vara nu lite onormal med detta.
    Har inhandlat en babykorg jätte fin äldre modell ska pynta den med en massa stuff bara himmelsäng mm.. synd bara att jag inte e så duktig på att sy.

fler av er som bor i sthlm      

• sofie och laura
    Sagolina skrev 2013-01-23 15:48:57 följande:

Nu har äckliga baciller hittat mig... Har varit yr och hängig hela dagen och nu mot eftermiddagen har halsen blivit öm, näsan täppt, huvudet känns bommulsfyllt och kroppen är trött och öm. Ingen gravidyoga för mig med andra ord! Blir istället att dricka många koppar te med honung, äta apelsiner och ta det lugnt.

Har mycket planerat de närmaste dagarna (måla i badrummet, jobba fre-lö, mässa på söndagen...) så hoppas en dags vila räcker för att mota bort baciluskerna! 

sagolina försk att vila massor , bacillerna hittade hem hit fast till mellan barnet =( inge kul hoppas att alla vi kryar på oss snart
  • sofie och laura

förresten kan man ladda upp bilder från sin iphone direkt in till fl precis som fb typ????

• sofie och laura

Har ingen aning vad d blir för vagn framöver har inte den blekaste. Funderar på en Uj duo då minsta storebror blir 3 år.
    Vad tror ni behövs d syskonvagn eller inte

• sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-01-24 15:10:06 följande:
    sofie och laura : för min del behövs syskonvagn då jag inte har körkort och vi går mkt och jag vet sen min älsta som nu är 5 var 3 då lillebror föddes att vi använde den rätt väl... för å begära att en 3 åring ska stå på ståbräda långa promenader d känns inte rätt... inte för mig... 

Har dock inte heller körkort blir väl en syskonvagn för oss ... har ju en som ff behöver sova om dagarna !!!! 
    vill dock ha barnen på plats så att säga !

Trilskas med en liten emellan raderna inte lätt när man vill göra saker man inte får av sin mamma  haahahhahahaaa  
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~