Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

~* Juni Bebisar 2013 *~

cj2 skrev 2013-02-26 08:53:45 följande:
    min mage såg lika dan ut med både martin och tilla. alltså gigantisk och gick upp i vikt över röv och lår.. man ska ta det där med pojkmage med en nypa salt.. precis som alla andra icke vetenskapliga metoder att förutspå kön!

HEEEEJ!

Ja men man blir ju orolig he he fundersam tänk om det dyker upp en pojke när man förberett sig på en flicka juu 
  • sofie och laura
    Kickilina skrev 2013-02-26 08:59:19 följande:
    Håller med! Finns inga som helst vetenskapliga bevis för hur en pojkmage/flickmage ska se ut! Kvinnors magar ser olika ut beroende hur just du är upplagd och hur du bär ett barn, sen kan det ju skilja sig på olika graviditeter pga att det kanske är den första eller fjärde. Jag har sett exakt likadan ut mina tre graviditeter. "Flickmage" kallas den för av vänner men jag har en flicka och nu andra pojken

Jo jag e ju fullt medveten om att alla bär sina magar på olika sätt som din kropp är uppbygd på..
    Men vart jag fasiken en går så får jag höra:
    Det där är en riktig typisk pojkmage e du säker att du väntar en flicka=)  
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-02-26 08:58:44 följande:
    sofie och laura: jag köpte på teknikmagasinet 399 det är ju typ samma som bm lyssnar på hjärtat med fast en billigare variant och farligt för barnet kan det knappast vara för då skulle dom inte få sälja dom tycker jag...

här så håller jag på å stor rensar å kastar massa skit.. idag ska jag börja med mitt förråd som är överfullt...

nån som har erfarenhet eller testat blöjbudet.se?

läste en blogg om en familj som köper därifrån å hon var nöjd. Funderar på att testa till bäbis när den kommer.. beställa hem ett paket på prov. 

Kanske skall inskaffa mig en sådan angelsound då?
    Kan nog vara mysigt för de andra familjemedlemmarna att få lyssna på sin bebis 
  • sofie och laura
    cj2 skrev 2013-02-26 09:05:58 följande:
    Är ju en massa saker som inte skulle säljas ifall folk brydde sig om att det kunde vara farligt..

tobak, alkohol, smällare och raketer., bara för att nämna några.

Jag har dock hört att man inte ska använda sådant för mycket för att det är inte bra för bebisen ..
    men detta e så lockande för den oroliga föräldern...

Någon från sthlm som skall föda på Huddinge här inne
  • sofie och laura
    1. Har du fött barn förut? 
    ja 3 gånger 1 flicka och 2 pojkar 

2. Hur ser du på din kommande förlossning? (är du rädd, längtar du osv)
    ja jag längtar massor vill ha min sessa i famnen och pussa henne  

3. Vilken typ av förlossning önskar du dig och varför? (snitt el. vaginalt, hemma, på sjukhus osv):
    Jag kommer att snittas, är en risk mamma att föda vaginalt

4. Vill du ha bedövning? Vilken sorts bedövning? Varför just den?
    inga svar 

5. Är du rädd för något särskilt som har med förlossningen att göra? (att spricka, att det ska göra ont, att förlora kontrollen, att det blir snitt osv) 
    inga svar 

6. Hur ser din drömförlossning ut?
    min drömförlossning skall ju var tillmötes gående lugn personal vill känna att jag blir väl omhändertagen  av inte bara sjukhus persosnal som gör sitt jobb utan som medmänniska
  • sofie och laura

Heeeej alla fina..
    Skönt med helg.
    Madelene21: kul att angelsoundet var lyckat❤ vad fick ni i present ??
    Missme83: hoppas att sammandragningen går över kanske tecken på Uvi?

Själv har jag haft sjuka barn hemma idag med avve har lunginflammation och går på antibiotika, Leo börjar med sin skällhosta, uschhhh så trött på det ju.
    Shoppade loss iaf ett leopard tights och mössa till det minns inte om jag skrivit det innan minnet e kort som gravid

• sofie och laura

sjuuuk igen eller

börjar bli förkyld igen .. Har haft grav teppan hela graviditeten lång var o varannan dag inte alls kul faktiskt blääääääääääääää

idag var dottern med sin pappa o faster samt kusin barnen i sydpoolen vatten land och hade kuligt medans jag var hemma med pojkarna som är sjuka ... Önskar att jag skulle få ta mig ett dopp ska nog ner till den lättare simmhallen ska leta efter graviditet baddräkt först     

• sofie och laura

Något av Melissa eller Alvina :0)
    Var hos bm idag och allt såg så fint ut
    Hjärta ljud:148-150
    Hb: 104 måste ta järntabletter varje dag 2 ggr om dagen.
    Vikt: 69,2 ;0/ hjäääälp
    Och allmänt glad. Hihi

Har alla fb här inne

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~