Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21 skrev 2013-02-15 13:34:26 följande:
    sofie och laura: hade du beställt baby converse? i tyg eller stickade?? Jag letar efter stickade som inte kostar skjortan, nån som vet var man kan hitta? synd nog är jag inte så händig själv... men jag har en mamma som är desto bättre :) å hon fyller år snart, kanske jag ska köpa garn och ett mönster så får hon sticka :) hehe..

HEJ MADELENE.
    Ja jag hade beställt från en tjej som special gör dom men d var inte stickade de är mer babyskor sååååå söta, om jag visste hur 17 man slängde in bild via mobilen skulle jag göra det men kolla min blogg så får du se vad söta dessa är.
    Vet att det finns en tjej som stickade såna babyconverse som tofflor på en köp o sälj sida på fb ska kolla fram den åt dig om du har fb   
    Laura 06, Leonardo 07, Alvin 10, Bf bebis i juni
  • sofie och laura

ingen av mina barn har blivit döpta jag e själv döpt men har dock aldrig fallit in vet ej varför vi båda gillar dop och det e såååå vackert..
    ska nog diskutera detta med mannen kanske ta ett frippel dop med alla ungar.

Idag skall det firas mannens 30 års dag med god mat och kärt sällskap barnen e super fint klädda och jag försökte mig på lite spckel..

til middag blir det Gulasch grytamed köttbitar och förska grönsaker (serbiskt som e en aning tjockare en den svenska) till det serveras det kryddigt ris och potatis samt efterätt min roliga bröst tårta hahahahahahaha

sen blir det till tugg och lite fest i hemmet    

• sofie och laura
    Baby Lei skrev 2013-02-17 14:10:59 följande:
    Jag har haft en så jobbig natt, Fick en blödning igår. Jag har inte haft det någon gång den här graviditeten och när det har hänt tidigare har jag alltid fått missfall. Så mitt hjärta stannade. Vi fick komma in till förlossningen direkt, och vår lilla kille mådde bra. Tack och lov! Livmodertappen var helt stängd, han mådde bra och hade rätt mängd fostervatten osv. Men jag hade tydligen en kraftig urinvägsinfektion. Fick ju penicillin mot det för två veckor sen, men nu gör de en långtidsodling också för att ge mig rätt sorts antibiotika den här gången. Usch vilken natt. Vi som just har vågat börja slappna av och känna att det kommer bli en bebis den här gången.

åå VILKEN TUR ATT det inte var ngt vännen .. UVI kan vara hemska tro mig smärtor blödningar mm se till att vila dig nu kram

• sofie och laura

Här tror jag att det blir spjälsäng från ikea men vete tusan vilken samt att det blir lite mer flickiga lakan från nätet såg ett sett från hemtex sååå sött
    Ja man längtar efter den söta lilla flickan i magen och jag ska spöka ut henne som en riktiga docka BEBBBI     

• sofie och laura
    Solrosen82 skrev 2013-02-18 22:36:27 följande:
    Babylei: Skönt att det inte kom så mycket. Men det var säkert tillräckligt för att få dig att börja oroa dig igen. Bara vi kommer förbi vecka 30 så är väl oddsen väldigt bra om bebis kommer för tidigt? :)

Om barnet föds efter v 30 beroende på vilken vecka så får man ju alltid tänka på att det är 10 v för tidigt mm, Visserligen säger läkarna att allt efter v 30 är bra men samtidigt kan det bli en stor omställning snabbt. Livet blir som en bergodalbana...

Allt efter v 34 är färdigutvecklat bebisen skall bara tjocka på sig. 
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-02-19 08:06:43 följande:
    mpho jag går in i 24 på torsdag och har gått upp 7 kg ca (kanske en nergång nu när jag varit sjuk)
    jag oroar mig inte för vikten.  

Jag går in i v 23 plus noll räknar man det som v 24  d=)
    Du och jag har gått upp lika mycket madelene21.

Idag skall jag på habilitering träff o träffa sjukgymnaster mm för lilla sonen på 5 år under tiden skall jag in i gallerian i Liljeholmen och köpa lite krams till henne i magen.
    Har även börjat fumla att tänk om det kommer ut en POJKE hahahhahaa SKULLE vart en chock iaf om man e inställd på en dotter

Jag har annars världens problem att få upp de två äldsta för förskola och skola hoppas att vinetrn försvinnersnart och att våren tar sin plats         
  • sofie och laura

Hej.

Ja det känns jätte mysigt att få datumet då man vet att bebis kommer =)

Idag handlade jag lite mamma tights ett mamma linne och  två små söta pannband till bebisen med roser på ÅÅÅÅ VAD SÖT MIN FLICKA KOMMER BLI.

Angående eget rum e jag lite anti mot det den första tiden, jag vill gärna ha koll på mina ungar, Laura 7 år och leo 5 år delar rum trots att det har varsi,  Alvin sover med oss i sängen och bebisen kommer få sin hörna, MEN aldrig i mitt liv flyttar jag en tre månaders bebis till rummet bredvid känns ju som fan långa milen ever never ... Mina barn får sova när de känner för det vid mognare ålder !!!        

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~