Inlägg från: sofie och laura |Visa alla inlägg
  • sofie och laura

~* Juni Bebisar 2013 *~

Kickilina skrev 2013-04-03 20:53:50 följande:
    Ja, nu börjar det närma sig för oss. Längtar så! Har 5 nätter kvar att jobba, det känns tufft med nattjobb nu och kroppen är sliten.
    Började igår kväll med att ta järntabletter igen efter typ 1 månads paus...inget bra! Var vaken i stort sett hela natten med magkramper, diarré och kräkningar och hela dagen har det varit soffläge...suck! Någon annan som inte fixar järntabletterna?

Godmorgon kickilina, jag får rejäla sömnproblem när jag väl hade  börjat med dom igen!!
    helt sjukt ingen aning varför det blivit så???
    Sedan har jag ett riktigt tryck under vänster bröst läkaren tog lite lever prover men tror inte heller som doktorn att det bör vara levern, just in case

Och godmorgon till er  alla andra.
    Imorgon så skall jag få se min bebis På 4d ul fick det i present av min man igår kväll bara så där hihihihi
    Han överlämnade det och sa ja på fredag kl 10.00 ska du vara på tittut ultraljudsklinik och ska se vår andra dotter!!
    Fattar ni att jag längtar tills imorgon!!         
  • sofie och laura
    lovea01 skrev 2013-04-02 22:36:28 följande:
    Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)

lovea01 skrev 2013-04-02 22:36:28 följande:
    Hej! Är ny här :) Är beräknad den 30 Juni :) hur går det för er? Själv har jag börjat få riktigt hårda sparkar av lillen i magen nu och ibland känns det ordentligt, tror jag får blåmärken snart hehe. Annars så är det en väldigt lugn graviditet förutom lite småkänningar av foglossning ich sura uppstötningar... Bara på kvällen konstigt nog. Magen växer och känner mig lite stor nu och får ont i magen när jag går snabbt ibland. Är nu i v 28 :) Hoppas ni har det bra i era graviditeter och att vi snart får våra bebisar, inte långt kvar nu! :)
    Välkommen Lovea01.
    Ja sparkarna känns verkligen av och förstår vad du menar med sura uppstötningar!
    Har själv ett Ks som skall invänta skall den 10 juni och därefter blir det nog den 11e på morgonen som regel!!  
  • sofie och laura
    Meoow skrev 2013-04-05 14:37:42 följande:
    Ååh vad mys!! :) Snart är de här våra små :)) 

JAAAA meoow vet du vad dtufft det var så otroligt grymt

Kommer pussa ihjäl henne av lycka när jag ser henne längtar efter att bara hålla henne o mysa 
    hur mår du för övrigt??

Här mår man helt ok bara en foglossning som faaaasiken bläääää
    Hannathu skrev 2013-04-05 14:49:51 följande:

Oh så häftigt
    Ja det var häftigt verrkligen en sådan upplevelseeee

• sofie och laura
    Premismamma skrev 2013-04-07 00:17:33 följande:
    Denna smärta gör mig galen. Den ligger och gör riktigt ont i övre delen av magen. Länge. Måste massera men det hjälper inte så mycket. 

Nu har har jag lagt mig på soffan med en varm vetekudde och hur smart var det? :) Menar med tanke på vad klockan är  :)

Menar du liksom typ under bröstet runt lom, för en sådan smärta har jag haft och dock har det hjälpt när jag legat ner, men om jag har setat så tar det stryk verkligen... det höll på sådär i 4 veckor ca men nu börjar det släppa.
  • sofie och laura
    MissMe83 skrev 2013-04-06 08:30:16 följande:
    V 31 idag! Aaaaah det går fort. Min man har börjat tjata om bb väskan. Hi hi han har börjat bli nervös tror jag

Grattis till v 31 =)
    mhpo skrev 2013-04-06 09:57:02 följande:
    Vecka 31 idag! Woho nu är det bara 9 veckor kvar! Gud vad jvi längtar, dör snart av nyfikenhet om det är en tjej eller kille som ligger där inne! 

Hoppas ni alla får en skön helg :) Här ska pluggas iaf

Grattis wihooo inte långt kvar nu
    ThereseJohansson skrev 2013-04-06 09:37:00 följande:
    Välkomnar v33 (32+0) och 48dagar till snitt...som jag längtar nu, vill bara hålla våran lilla kille i våra armar :)

På tisdag är det dags för det andra ultraljudet, blir kul att se lilleman och få veta hur han växer...enligt min BM så är han ingen pytte bebis och ingen jätte bebis så helt "normal" i storleken :) har dock ont på vänster sida sedan hon tryckte och klämde

Kan även tillägga att han ligger i säte men eftersom jag har planerat snitt så spelar inte det någon roll..finns plats för han att vända sig men hon trodde inte han skulle det..

järnspik det swischar iväg juu redan v 33 snart e man där också hiihihih

• sofie och laura

När hade ni tänkt att packa den där BB väskan egentligen ?

När är rätt läge, Jag tänkte att i v 36 eller 37 kommer jag att packa den, ser lite fram emot den men samtidigt nervös för att då inser man att snart e sin lilla bäbis här=)

Tackade planerings sköterskan för KS i morse, då jag fick snitt samma dag min dotter har sin första skolavslutning, och det betyder stort för både henne och oss. Så sköterskan planerade in mig dagen efter avslutningen istället så vi får /hinner vara med på Laura´s avslutningen.

dessa 2 månader kommer att gå segt, vi längtar ju som bara den efter bebisen men skall planera in en hel del istället så man har något att göra!!!       

• sofie och laura
    MissMe83 skrev 2013-04-08 09:37:10 följande:
    Sofie och Laura: min man tjatar på mig redan att vi ska packa bb väskan ha ha! Han har börjat bli lite nervös tror jag
    Jag har sagt till honom att han gärna får planera vad som ska med. Det gör han nu, skriver listor på datorn. Ha ha
    Men i v 34, 35 tror jag vi packar den

Vill någon hjälpa mig med namn. Vi står fortfarande och stampar! Min man tycker Anton och jag tycker Sam. Men vi har inget vi kan enas om
    Ett hyfsat kort namn. Vi har ett jätte långt efternamn

hahahahha Ja du dessa män blir allt mer oroliga när det närmar sig.

Det kanske är bättre att packa ner i v 34 eller 35 då? Vet inte direkt när man bör göra det  
  • sofie och laura
    Madelen21 skrev 2013-04-08 09:46:59 följande:
    sofie och laura: haha jag har redan börjat plocka ner bäbis kläder i bb väskan :) har dock en del saker å köpa till bb väskan som kommer så småningom...

men ja kommer packa om flera ggr... men jag ska se till att den är packad och klar om några veckor iaf. typ v 34. 

HAAHHAHAHA ja vi kommer troligtvis packa om den ett antal flera ggr innan det e dags men jag bör nog göra en lista iaf..
    Det har  ju gått himla fort shit det e ju inte ens lååångt kvar
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~