• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Caroliin

Annafredrika : tack för du tog dig tid att berätta :) känns bättre när man vet :)

• Solrosan
    mysmamman2 skrev 2012-10-07 13:46:46 följande:
    Här samlas vi och följs åt

Bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m66994100.html

Bim - Lista
    www.familjeliv.se/Forum-11-229/m66964202.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-10-07 13:47

Självklart ska det stå BF lista

Jag 29 och sambon 30. Vårat första <3
    Jag längtar så fruktansvärt tills vi ska berätta... Frågan e om jag orkar hålla mig så länge till!! ;)
    5 + 3 (tror jag)
    Försökte boka tid hos barnmorskan idag, men jag var för sent ute... Får göra ett nytt försök imorgon. Hur går första besöket till ni som vet?
  • Oreos

På tal om det här med inskrivning, förra grav hade jag den v 12 tror jag.. tyckte det var sent..

Tänkte ringa idag, men då blev jag tvär nervös och visste inte vad jag skulle säga, haha! Så fjantig jag är. Vad ska man säga? Hej, jag är gravid.. haha.. nä jag väntar ett tag med det. :-P

Men jag måste ju ringa snart, hade gärna velat göra en kub och de gör dom ju ganska tidigt, är i v. 7 nu..

• 1000

Jag sa; hej, jag vill boka en tid för inskrivning.... Bm fatta direkt att jag va me barn då, frågade om senaste mens osv... Sen rullade det bara på. Så ring du, inget fånigt att va nervös! Är jju ett viktigt samtal.

• Caroliin

Oreos: hej mitt namn är ... Jag skulle vilja skriva in mig hos barnmorskan är en bra början? :)

• 1000

Aaa absolut! Sen ställer ju barnmorskan frågor där efter som en bara svarar på. :)

• Hjärtat3
    Oreos skrev 2012-10-22 15:01:58 följande:
    På tal om det här med inskrivning, förra grav hade jag den v 12 tror jag.. tyckte det var sent..

Tänkte ringa idag, men då blev jag tvär nervös och visste inte vad jag skulle säga, haha! Så fjantig jag är. Vad ska man säga? Hej, jag är gravid.. haha.. nä jag väntar ett tag med det. :-P

Men jag måste ju ringa snart, hade gärna velat göra en kub och de gör dom ju ganska tidigt, är i v. 7 nu..

Hahaha, samma här! Tänkte oxå ringa idag men blev jätteosäker. Va ska jag säga? Tycker hon det är för tidigt? Jag kommer inte ihåg hur man gör! Jättefjantigt egentligen. Glad
  • mrshope
    Hjärtat3 skrev 2012-10-22 16:28:38 följande:

Hahaha, samma här! Tänkte oxå ringa idag men blev jätteosäker. Va ska jag säga? Tycker hon det är för tidigt? Jag kommer inte ihåg hur man gör! Jättefjantigt egentligen. Glad
     Jag bokade precis in mig på det sjukhuset jag har valt., bor i London så det fungerar säkert lite annorlunda här.
    Men det var enkelt, ringde bara upp, svarade på några frågor och fick veta att jag kommer bli kontaktad inom en vecka med tid för första besök och första ultraljud. Sa typ ''eeeeh, I'm pregnant!' 
  • Madelen21

jag ringde 2 dar efter ja plussa å sa som d va :)
    å fick tid 4 dec :/

pellefanten: bor din makes morfar i gagnef eller vadå?  

• mrshope

Ni som tränar...har ni fortsatt med det?
    Jag tränar i vanliga fall väldigt mycket hög intensiv träning utomhus, men har inte gått på ett enda pass sen jag fick veta att jag är gravid. Jag är SÅ rädd för missfall, och är typ rädd att jag skulle göra något som leder till det.
    Vet att det säkert bara är hjärnspöken.

Tänkte träna ikväll och se hur det går. Tycker redan jag har blivit mer anfådd än vad jag brukar, t.om när jag går, och jag är väldigt vältränad så förstår inte var detta flåset kommer från.

Hur som helst, vil nog mest höra från er andra hur ni tänker med träning och så....fortsätter ni? Är det något ni skippar? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~