• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • wassan
    Valborgs skrev 2012-10-22 18:13:37 följande:
    Jag ringde dagen efter jag plussat, men mest för att jag hade frågor om bad i bubbelpool och fick tid för hälsosamtal och inskrivning samtidigt då. Imorgon är det dags för VUL, är nervös :( tänk om man inte får se ett hjärta slå..

Åh håller tummarna ;) det kommer gå super bra imon ;)) kram
  • Hjärtat3

Vill ni veta nåt fjantigt.. eller ja, för de flesta men inte för mig.
    Detta blir ju mitt andra och min sambos fjärde barn (vårt första och enda gemensamma) och han vill verkligen inte ha fler sen, och jag accepterar det... typ..
    Så om allt går bra o bebis är ute så ska han snipp snapp stänga fabriken.

Men så kom jag att tänka på idag att gravtestet jag gjorde förra veckan kommer vara det sista gravtestet jag tar som kommer visa positivt. Nånsin! Känns sorgligt! Gråter    

• kluckis
    Valborgs skrev 2012-10-22 18:13:37 följande:
    Jag ringde dagen efter jag plussat, men mest för att jag hade frågor om bad i bubbelpool och fick tid för hälsosamtal och inskrivning samtidigt då.

Imorgon är det dags för VUL, är nervös :( tänk om man inte får se ett hjärta slå..

Vad sa hon om bad i bullelpool?

Visst ökar risken för urininfektion eller är det nått annat? :S
    Jag brukar gå på badhuset typ 1-2ggr /vecka....  
  • 1000

Jag känner mig konstigt ensam. Tycker sambon e tråkig för han inte vill läsa på om graviditet eller symptom. Han bara tuggar på som vanligt, fast inget känns som vanligt i mig.. Försökt förklara men jag kan inte rktigt själv förklara varför det känns viktigt för mig att han hänger med. Han menar ju på att det händer oavsett, och så e de ju... Men jag känner mig ensam, när han inte verkar lika uppfylld av spänning som jag. Usch, du,ma känslighet.

• kluckis
    1000 skrev 2012-10-22 18:32:06 följande:
    Jag känner mig konstigt ensam. Tycker sambon e tråkig för han inte vill läsa på om graviditet eller symptom. Han bara tuggar på som vanligt, fast inget känns som vanligt i mig.. Försökt förklara men jag kan inte rktigt själv förklara varför det känns viktigt för mig att han hänger med. Han menar ju på att det händer oavsett, och så e de ju... Men jag känner mig ensam, när han inte verkar lika uppfylld av spänning som jag. Usch, du,ma känslighet.
    Känner lite samma...
    Min sambo tycker det är läskigt och vill liksom inte veta när jag går in i en ny vecka osv..
    Han säger att han är rädd för missfall och att det kommer bli skillnad sen när magen börjar synas osv.
    Men självklart bryr han sig och tycker synd om mig som mår illa osv.
    Men han hade gärna fått typ köpa en graviditettidning eller fråga vad om händer just i denna vecka osv.
    Men det kommer väl framöver precis så som han säger! För det är ju faktiskt som vanligt för han! :)

Vecka 8 (7+1)       
  • 1000

Mmm... Jo, aså min kille diskar o lagar mat o grejjar så ompysslad blir jag ju. Tror bara det är hormonerna som fånar sej och vill ha prinsessuppvaktning...

• Valborgs

Tack wassan, bara fortsätta hoppas tills man får veta :)

Kluckis: hon sa att det inte finns några vetenskapliga belägg på att det skulle vara någon fara, det senaste hon hört var att bubblet skulle kunna göra så fostret fick hörselproblem, men har mycket svårt att tro det.
    Går på babysim med yngsta och då är vi i en bubbelpool, fast utan bubblet så var därför jag ringde. Har fortsatt med babysimmet iaf, men har hoppat över det efter jag själv simmat på sistone.

Hjärtat3: jag är likadan här, känns sorgligt att det är sista gången med allting, har istället börjat tänka att man vet ju aldrig :)

• Pellefanten
    1000 skrev 2012-10-22 18:32:06 följande:
    Min man är precis likadan, eller ja va det med 1an. Han läste ingenting trotts påtryckningar från mig att han borde veta hur en förlossning går till första tiden efter osv. Men nej inget så denna gång har jag sagt att läser han inget får han inte vara med på förlossningen. (klart han får det ändå men det funkade att "hota" med) =P
  • Valborgs

1000: samma här med mannen, känns ibland som han inte bryr sig :( senast började jag läsa varje vecka om vad det stod i appen efter ett tag.. Men inget intresse av att läsa själv eller följa med till mvc, han var med på alla UL och föräldrautbildningen iaf :)
    Men han är jättebra med dottern nu iaf :)

Idag kom han med namnförslag oxå, något han inte gjorde förra gången, så han lär sig väl.. Önskar nog ändå att han skulle sätta sig in i allt mer.

• Önskan
    kluckis skrev 2012-10-22 18:38:50 följande:
    Känner lite samma... Min sambo tycker det är läskigt och vill liksom inte veta när jag går in i en ny vecka osv.. Han säger att han är rädd för missfall och att det kommer bli skillnad sen när magen börjar synas osv. Men självklart bryr han sig och tycker synd om mig som mår illa osv. Men han hade gärna fått typ köpa en graviditettidning eller fråga vad om händer just i denna vecka osv. Men det kommer väl framöver precis så som han säger! För det är ju faktiskt som vanligt för han! :) Vecka 8 (7+1)       

Jag förstår era tankar- min sambo säger samma sak- han är orolig att nåt ska gå fel och säger att det är bättre att inte blir för fast- men för mig som känner och tänker på det hela tiden önskar lite mer frågor, omtanke och kanske att han har läst eller sökt reda på nåt. Men det kanske kommer.. Jag vet ju att han bryr sig och tycker detta är underbart!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~