• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • 1000

Jo jag har tränat på, men mer anfådd japp! Så jag har ju fått ta det lugnare, inte pressat på som jag brukar.

• mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:18:13 följande:
    Jo jag har tränat på, men mer anfådd japp! Så jag har ju fått ta det lugnare, inte pressat på som jag brukar.
    Det är det jag också tänkte göra. Jag ska skippa att vara så tävlingsfokuserad och snabb och göra allt lite långsammare. Så får det bli. 
  • 1000

Jag skippar benböj och utfall... Och pressar inte vidare när jag springer och känner att andan inte räcker... Sen kör jag statisk core, plankan, istället för vanliga situps och rygglyft mm.

• mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:22:55 följande:
    Jag skippar benböj och utfall... Och pressar inte vidare när jag springer och känner att andan inte räcker... Sen kör jag statisk core, plankan, istället för vanliga situps och rygglyft mm.
    Får jag fråga varför? Jag har ingen koll på vad man får och inte får göra? Jag tränar militärträning i grupp så undrar om jag kanske måste säga till våra instruktörer att jag inte kommer att göra allt som jag brukar göra så dem inte börjar skika på mig :)
  • 1000

Benböj o utfall behövs bäckenstabilitet, o vid grav mjukas ju skelett och leder upp = kan skadas. Och crunch kan man köra fortf, men inte hela situps av samma anledning som dom andra. Vad jag förstått. Sen framåt i grav ska man undvika ryggliggande träning eftersom syreupptagning i moderkakan kan bli lägre då, så ställa upp bänk eller bräda i lurande läge va ett tips jag kom över. Rygglyft skipas för tuttarna gör så jävla ont, så inget jag vet är skadligt.

• mrshope
    1000 skrev 2012-10-22 17:29:46 följande:
    Benböj o utfall behövs bäckenstabilitet, o vid grav mjukas ju skelett och leder upp = kan skadas. Och crunch kan man köra fortf, men inte hela situps av samma anledning som dom andra. Vad jag förstått. Sen framåt i grav ska man undvika ryggliggande träning eftersom syreupptagning i moderkakan kan bli lägre då, så ställa upp bänk eller bräda i lurande läge va ett tips jag kom över. Rygglyft skipas för tuttarna gör så jävla ont, så inget jag vet är skadligt.
    Okej tack för informationen! :) Står så mycket olika på olika sidor. Jag ska se hur det känns idag, är bara i vecka 6 så tror nog jag kan göra det mesta. Förutom att springa snabbt eftersom jag blir anfådd bara av en promenad?!
  • Pellefanten
    Oreos skrev 2012-10-22 15:01:58 följande:
    På tal om det här med inskrivning, förra grav hade jag den v 12 tror jag.. tyckte det var sent..

Tänkte ringa idag, men då blev jag tvär nervös och visste inte vad jag skulle säga, haha! Så fjantig jag är. Vad ska man säga? Hej, jag är gravid.. haha.. nä jag väntar ett tag med det. :-P

Men jag måste ju ringa snart, hade gärna velat göra en kub och de gör dom ju ganska tidigt, är i v. 7 nu..
    Jag ringde i vecka 4 5 dagar innan bim =P dom tycker bara det är bra att man ringer tidigt så de har chansen att boka in en tid =)

• LitenOchSkeptisk
    Lillpluttan skrev 2012-10-22 07:53:36 följande:
    När berättar ni för jobbet? Pluggar nu men är klar i januari. Sökte jobb för ett par veckor sedan och fick det. Hade just plussat då. Har så dåligt samvete över att jag tackat ja till tjänsten (ett drömjobb för mig) och är gravid. De lär ju inte tro det. Men vad ska man göra? Kan ju inte strunta i att söka jobb för att jag är gravid!! När borde man berätta? Börjar där i slutet av januari. Den 7 dec ska jag träffa hon som har min tjänst nu för överlämning.. Känns jobbigt :( Hur hade ni gjort?
    Jag började på nytt jobb förra veckan, och berättade för chefen redan idag hur det låg till. Jag kände att det var nödvändigt eftersom jag får migränattacker från helvetet i samband med graviditeten, så jag ville inte att han skulle gå och tro att jag vantrivdes om det blir så att jag måste sjukskriva mig då och då.. Nu råkar jag ju ha en väldigt sympatisk och bra chef, så han blev väldigt glad för min skull men var ändå tacksam över att jag berättade så tidigt så att han kunde ha med det i beräkningen för framtiden, ifall han måste anställa en vikarie osv Glad Han ville mest att jag skulle vara noga med att säga till om det var något han kunde göra för att underlätta min graviditet!
    Jag tror inte att du förlorar något alls på att berätta på jobbet, men om det känns jobbigt så vänta tills du har börjat åtminstone. De här första veckorna är ju allt trots allt väldigt känsligt, allt kan hända..
    Dåligt samvete ska du definitivt inte ha! Du har all rätt i världen att skaffa barn, och jag tror faktiskt inte att de reagerar med någon större förvåning, du är garanterat inte den första på arbetsplatsen som har skaffat barn Glad
  • Valborgs

Jag ringde dagen efter jag plussat, men mest för att jag hade frågor om bad i bubbelpool och fick tid för hälsosamtal och inskrivning samtidigt då.

Imorgon är det dags för VUL, är nervös :( tänk om man inte får se ett hjärta slå..

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~