• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sandraa L
    Caroliin skrev 2012-10-23 09:55:32 följande:
    Nu har jag varit på vul. Allt såg jätte bra ut, en bebis med tickande hjärta :). Blev flyttad 10 dagar precis som men de andra två barnen :) så är i v.7+2 enligt vul istället för v.8+5 så nytt BF är 9 juni (:
    Åhh vad härligt att få se ett tickande hjärta och skönt att allt såg bra ut! :) 
  • Annafredrika
    Caroliin skrev 2012-10-23 09:55:32 följande:
    Nu har jag varit på vul. Allt såg jätte bra ut, en bebis med tickande hjärta :). Blev flyttad 10 dagar precis som men de andra två barnen :) så är i v.7+2 enligt vul istället för v.8+5 så nytt BF är 9 juni (:

Vad fint! Fick du en bild? Jag kommer nog också att bli flyttad några dagar...ska på vul kl. 13. Brukar bli flyttad ett par dagar, tror på 5 juni Mest orolig är jag för att det skall vara en mola och inget foster...blev rejält uppskrämd vid missfallet då de trodde att det var just en mola.
  • mrshope

Jag klarar mig rätt bra från illamående, mår bara illa när jag inte har ätit ordentligt...
    Men en annan sak.....igår fick jag värsta utbrottet på min man. Alltså jag blev SÅ arg. Jag är väldigt hormonkänslig i vanliga fall också, blir alltid väldigt känslig under ägglossning och har en hemsk pms. Och jag som trodde jag skulle klara mig utan det nu när jag är gravid...

Ni som har humörsvängningar, hur hanterar man dem? Igår natt när jag skulle sova var jag så arg att jag inte ens kunde blunda. Fick verkligen anstränga mig att hålla mig tyst om man säger så. Ush! 

• Sandraa L
    mrshope skrev 2012-10-23 10:02:09 följande:
    Jag klarar mig rätt bra från illamående, mår bara illa när jag inte har ätit ordentligt...
    Men en annan sak.....igår fick jag värsta utbrottet på min man. Alltså jag blev SÅ arg. Jag är väldigt hormonkänslig i vanliga fall också, blir alltid väldigt känslig under ägglossning och har en hemsk pms. Och jag som trodde jag skulle klara mig utan det nu när jag är gravid...

Ni som har humörsvängningar, hur hanterar man dem? Igår natt när jag skulle sova var jag så arg att jag inte ens kunde blunda. Fick verkligen anstränga mig att hålla mig tyst om man säger så. Ush! 
    blev också jättearg på min sambo i helgen över en skitsak och sedan vägrade jag prata med honom på flera timmar, alltså inte ett ord fast att vi båda vistades hemma. Men skickades sedan ett sms där jag förklarade för honom att jag var extra känslig just nu och försökte förklara och han förstod då. Men kan också blis kitsur ena stunden och grina nästa stund... hej hormoner :P
  • Acantha
    Annafredrika skrev 2012-10-23 10:01:37 följande:

Vad fint! Fick du en bild? Jag kommer nog också att bli flyttad några dagar...ska på vul kl. 13. Brukar bli flyttad ett par dagar, tror på 5 juni Mest orolig är jag för att det skall vara en mola och inget foster...blev rejält uppskrämd vid missfallet då de trodde att det var just en mola.

Usch, känner igen mig i det. Sist jag var gravid så misstänkte de först utomkveds och öppnade mig för de inte kunde komma fram via titthål, allt de hittade var en cysta. Sen misstänkte de en mola, och det var en tuff väntan på svaren från skrapningen.
    Håller tummarna för att allt går bra idag.
  • Oreos

Tog äntligen tag i att ringa till BM och så öppnar de inte förrän 10.30.. jaja.. nya tag om 20 minuter. :)

Hur tänker ni kring det här med tunga lyft? Jag jobbar på förskolor (springvikar) och där lyfter man ibland väldigt tunga barn flera ggr om dagen, har även en treåring hemma som gärna vill bli buren (men har börjat trappa ner på det nu).. Kom att tänka på det nu att det kanske inte är så bra att lyfta tungt flera ggr om dagen?

• Träz

Vet ni? Jag ringde igen till gyn och förklarade min oro över mf i maj o att jag gärna ville kolla upp så allt är ok! Fick prata med världens gulligaste människa o hon sa att såklart ska vi titta så du slipper oroa dig! Så jag fick en tid den 8/11..! Om två veckor ungefär.! Sjukvården behöver fler sånna gulliga o förstående arbetare!

• Sandraa L
    Träz skrev 2012-10-23 10:31:12 följande:
    Vet ni? Jag ringde igen till gyn och förklarade min oro över mf i maj o att jag gärna ville kolla upp så allt är ok! Fick prata med världens gulligaste människa o hon sa att såklart ska vi titta så du slipper oroa dig! Så jag fick en tid den 8/11..! Om två veckor ungefär.! Sjukvården behöver fler sånna gulliga o förstående arbetare!
    vad skönt, vilken vecka är du i? :) 

Vi ska på vul nästa tordag och längtar jättemycket tills det just av oro. Hade också världens gulligaste bm som svarade på mina frågor osv.  
  • Sandraa L
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen? :) 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~