• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    che71 skrev 2012-10-23 10:57:08 följande:
    blöder som riklig mens sen igår, rejäl mensvärk hela tidenGråter
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    Hur ska man orka med ett 4:e missfall!?
    Åhhh vännen! Hoppas att allt ser bra ut trots blödningarna. Håller tummarna hårt.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • Sömntutan

Idag vill jag bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Har knappt sovit en blund i natt då jag vaknat av jättekramper i magen. Är precis som att magen är hur gasig som helst, men vägrar att släppa ut gaserna. Vaknade och kallsvettades av alla kramper i natt och när jag idag skulle gå upp och få i väg både mig och barnen till skola fick jag svimnngsattacker och illamående från hell. Valde att plugga hemma idag då jag verkligen mår pyton. Hoppas det bara är något tillfälligt.

Äntligen! BF ~14 juni
  • kluckis
    Sandraa L skrev 2012-10-23 10:44:09 följande:
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen? :) 

Man gör det ju för att se om barnet har tex down syndrom. Man gör ju ett ultraljud och ett fostervattenprov

i våran kommun kostar  rubbet 2000:-
    Det finns en viss missfallsrisk att gå in med en spruta och ta prov av fostervattnet... 

Vi kände som så att även om barnet skulle ha down syndrom skulle vi aldrig göra abort så därför är det helt onödigt att kolla upp! 

• Oreos
    che71 skrev 2012-10-23 10:57:08 följande:
    blöder som riklig mens sen igår, rejäl mensvärk hela tidenGråter
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    Hur ska man orka med ett 4:e missfall!?
    Åh nej! Håller alla tummar och tår att det är någonting annat som gör att du blöder!!
  • Sandraa L
    kluckis skrev 2012-10-23 12:00:47 följande:

Man gör det ju för att se om barnet har tex down syndrom. Man gör ju ett ultraljud och ett fostervattenprov

i våran kommun kostar  rubbet 2000:-
    Det finns en viss missfallsrisk att gå in med en spruta och ta prov av fostervattnet... 

Vi kände som så att även om barnet skulle ha down syndrom skulle vi aldrig göra abort så därför är det helt onödigt att kolla upp! 

men är inte sprutan fostervattenprov och kub ett vanligt blodprov? 
  • kluckis
    Sömntutan skrev 2012-10-23 11:57:51 följande:
    Idag vill jag bara dra täcket över huvudet och sova bort hela dagen. Har knappt sovit en blund i natt då jag vaknat av jättekramper i magen. Är precis som att magen är hur gasig som helst, men vägrar att släppa ut gaserna. Vaknade och kallsvettades av alla kramper i natt och när jag idag skulle gå upp och få i väg både mig och barnen till skola fick jag svimnngsattacker och illamående från hell. Valde att plugga hemma idag då jag verkligen mår pyton. Hoppas det bara är något tillfälligt.

Låter som om du är förstoppad ?:(

Få du i dig nån mat tänkte om det är därför du är så svimfärdig! Köpt lättäten mat.
    Tex risifrutti, fil, frukt, färig frysmat, osv:)  
  • kluckis
    Sandraa L skrev 2012-10-23 12:05:05 följande:
    men är inte sprutan fostervattenprov och kub ett vanligt blodprov? 

Jo men tror dom brukar ta fostervattenprov för att få mer information.
    Eller så var det så att om man misstänker down syndrom tar man fostervattenprov för att vara mer säker.

Iallafall så kan fostervattenprov medföra en viss risk för missfall.:/

Om det skulle visa sig att ditt barn har down syndrom skulle du göra abort då?
    Om inte kan det ju kännas onödigt eftersom det ksotar 2000:-      
  • Sandraa L
    Ung Mamma 91 skrev 2012-10-23 12:11:07 följande:
    Kommer in i värmen här jag också :) BF 20de juni :) 2 barn sedan tidigare!
    Grattis! :) välkommen hit :D
    angelica 090904 ♥ / www.sandralinder.com
  • Sandraa L
    kluckis skrev 2012-10-23 12:13:15 följande:

Jo men tror dom brukar ta fostervattenprov för att få mer information.
    Eller så var det så att om man misstänker down syndrom tar man fostervattenprov för att vara mer säker.

Iallafall så kan fostervattenprov medföra en viss risk för missfall.:/

Om det skulle visa sig att ditt barn har down syndrom skulle du göra abort då?
    Om inte kan det ju kännas onödigt eftersom det ksotar 2000:-      
    Skulle jag få ett barn med ds skulle jag älska det ändå, däremot skulle jag vilja utesluta de riskerna, delvis på grund av min ålder, delvis för att det skulle innebär mer jobb och komplikationer med barnet. Klart man önskar sig ett friskt barn, det tror jag att alla gör och sedan vet jag inte om jag skulle ha den orken som ett ds barn kräver. 

Så skulle de visa att risken var väldigt hög skulle jag med all förmodan avbryta graviditeten. Sedan vet jag inte om det kostar här eller inte, får kolla vidare på det.  
    angelica 090904 ♥ / www.sandralinder.com
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~