• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • DeeDee09
    Sandraa L skrev 2012-10-23 10:44:09 följande:
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen?
    Jag hade gärna tagit den chansen om jag fick, det görs inte här i Eskilstuna utan då får man söka privat :/
    Det tar ju ingen skada att göra KUB sålänge det inte finns risk för t.ex. DS och man väljer att gå vidare med fostervattensprov eller liknande.
  • DeeDee09

Hoppas jag också får gå på Vul innan rutin UL efter mitt missfall i september. Annars får vi väl gå privat..

• che71

blöder som riklig mens sen igår, rejäl mensvärk hela tidenGråter
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    Hur ska man orka med ett 4:e missfall!?

• DeeDee09
    che71 skrev 2012-10-23 10:57:08 följande:
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Det kan bara inte vara sådan otur igen! Denna gången skulle det ju gå bra, Fragminsprutorna skulle ju hjälpa?!
    che71- Nej vad orättvist om det inte går vägen :( Jag håller verkligen tummarna för er att det är något ofarligt ändå!
  • vigillarmtb

Oreos! Så himla typiskt, samma sak hände mig då jag skulle boka! Men angående tunga lyft, ta det med bm för alla säger så olika! Vissa säger, träna på, bada på mm. Medan andra säger gör inte, inte, inte!

Jag mår illa vid hunger eller när jag ätit för lite, samtidigt vill jag inte äta mer än vad jag gör! Vill inte gå upp 50 kg igen!!!!

• vigillarmtb

Che71, håller tummarna för dig!! Fy så hämskt..

• Sandraa L
    che71 skrev 2012-10-23 10:57:08 följande:
    ska på VUL i em
    är så rädd
    Men åååhh, nej! Hoppas verkligen det inte är något utan bara en tillfällig mellanblödning... :/ Håller både tummar och tår för er. massa kramar <3 
  • mytol
    Sandraa L skrev 2012-10-23 10:44:09 följande:
    Vet att jag nämnt det här tidigare men känner ett enormt velade kring KUB. Hur ska ni göra och hur har ni gjort? Är som sagt 19år gammal och aldrig ens tänkt tanken tidigare men det känns som att ALLA gör det numera? vad är för och nackdelen? :) 

Vi blir erbjudna men kommer inte att göra det. Jag vet dom som fått 1:2 å fått friskt barn å dom som fått 1:20000 som fått Downs barn. Om jag skulle få ett halvdåligt riskvärde så skulle jag ändå inte vara redo att riskera barnet å ta ett moderkaksprov eller fostervattenprov och jag skulle aldrig leva med att ta bort det och sen få veta att det var friskt. Så nej, jag litar på att kroppen tar hand om det isf och om inte så får vi göra det bästa av det. Det finns så många andra tusentals diagnoser som är så mkt värre.som inte upptäcks.
  • Sandraa L
    mytol skrev 2012-10-23 11:38:25 följande:

Vi blir erbjudna men kommer inte att göra det. Jag vet dom som fått 1:2 å fått friskt barn å dom som fått 1:20000 som fått Downs barn. Om jag skulle få ett halvdåligt riskvärde så skulle jag ändå inte vara redo att riskera barnet å ta ett moderkaksprov eller fostervattenprov och jag skulle aldrig leva med att ta bort det och sen få veta att det var friskt. Så nej, jag litar på att kroppen tar hand om det isf och om inte så får vi göra det bästa av det. Det finns så många andra tusentals diagnoser som är så mkt värre.som inte upptäcks.
    Okej, lite så känner jag också. Även min mamma och svärmor avråder mig då de anser att det är onödigt, delvis för att jag är ung och delvis för att oroa sig över ett halv dåligt resultat av resten av graviditeten inte alls är bra för barnet. Sedan tror jag även att bm inte anser att det behövs. 

Kub kan ju även vara missvisande vad jag förstått och har en frisk dotter sedan tidigare. Känner inte det behovet men blir ändå tveksam då de flesta även 20-åringar verkar göra det numera. 
  • natlup

Che71 - ne fy va hemskt. Hoppas att allt blir bra. Vilken vecka e du i?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~