mytol skrev 2012-10-23 11:38:25 följande:
Vi blir erbjudna men kommer inte att göra det. Jag vet dom som fått 1:2 å fått friskt barn å dom som fått 1:20000 som fått Downs barn. Om jag skulle få ett halvdåligt riskvärde så skulle jag ändå inte vara redo att riskera barnet å ta ett moderkaksprov eller fostervattenprov och jag skulle aldrig leva med att ta bort det och sen få veta att det var friskt. Så nej, jag litar på att kroppen tar hand om det isf och om inte så får vi göra det bästa av det. Det finns så många andra tusentals diagnoser som är så mkt värre.som inte upptäcks.
Okej, lite så känner jag också. Även min mamma och svärmor avråder mig då de anser att det är onödigt, delvis för att jag är ung och delvis för att oroa sig över ett halv dåligt resultat av resten av graviditeten inte alls är bra för barnet. Sedan tror jag även att bm inte anser att det behövs.
Kub kan ju även vara missvisande vad jag förstått och har en frisk dotter sedan tidigare. Känner inte det behovet men blir ändå tveksam då de flesta även 20-åringar verkar göra det numera.