• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Sömntutan
    wassan skrev 2012-10-23 17:06:09 följande:

Åh vill bara krama om dig nu du ger mig så mycket hopp ;)) fick du också positiv på gravstickan? Vet du ifall fostret är utanför livmodern kan man då få positivt på gravstickan ?
    Bra att jag ger dig hopp, men jag är ju ingen läkare så jag kan ju inte säga säkert att allt är som det ska. Jag fick neg. när jag gjorde ett test hemma typ en vecka innan jag sökte läkarhjälp och eftersom jag inte visste så mycket om detta med gravtest och graviditet då så trodde jag att om ett test var neg. så var det neg och jag var inte gravid. Antagligen så tog jag testet för tidigt för en vecka senare så visade mina blodprover på graviditet. Troligtvis var detta ju väldigt tidigt i graviditeten.
    Äntligen! BF ~14 juni
  • wassan
    Sömntutan skrev 2012-10-23 17:10:30 följande:
    Bra att jag ger dig hopp, men jag är ju ingen läkare så jag kan ju inte säga säkert att allt är som det ska. Jag fick neg. när jag gjorde ett test hemma typ en vecka innan jag sökte läkarhjälp och eftersom jag inte visste så mycket om detta med gravtest och graviditet då så trodde jag att om ett test var neg. så var det neg och jag var inte gravid. Antagligen så tog jag testet för tidigt för en vecka senare så visade mina blodprover på graviditet. Troligtvis var detta ju väldigt tidigt i graviditeten.
    Äntligen! BF ~14 juni

Ja jag vet men det blir bättre när någon annan har varit med om samma sak ;) de tog inte blodprov för de va positivt ;)
  • 1000

Haft nåra hugg i livmoderstrakten idag... :s stressat runt på jobbet, svintrött o massor att göra... Hhmmm...

• Ung Mamma 91

Jag kan säga att jag tog 3 gravtest som visade neg. En vecka efter gick jag till gyn och vips visade det sig att jag var gravid

• Kamillan

Åhhhh jobbig dag med illamåendet från helvetet!! Var på inskrivning idag o fick tabletter på recept utskrivna, hoppas de hjälper..... Har fått i mig en halv risifrutti..... Har fått tid för vul nästa onsdag eftersom jag fick missfall i maj när jag just kommit till v13 tyckte min underbara barnmorska att det var bäst! Spännande!!! Har sjukat mig imorgon för jag känner att jag behöver vila.... Jobbar som pedagog på förskola i ett gäng 3-5åringar..... Blir så ledsen när jag läser om de som får missfall... Tänker på er!!!

• Träz
    Kamillan skrev 2012-10-23 18:38:56 följande:
    Åhhhh jobbig dag med illamåendet från helvetet!! Var på inskrivning idag o fick tabletter på recept utskrivna, hoppas de hjälper..... Har fått i mig en halv risifrutti..... Har fått tid för vul nästa onsdag eftersom jag fick missfall i maj när jag just kommit till v13 tyckte min underbara barnmorska att det var bäst! Spännande!!! Har sjukat mig imorgon för jag känner att jag behöver vila.... Jobbar som pedagog på förskola i ett gäng 3-5åringar..... Blir så ledsen när jag läser om de som får missfall... Tänker på er!!!
    Vad skönt att du fick tabletter mot illamåendet..!! Hoppas att dom hjälper!! 
    Spännande med VUL, ska åxå göra ett om ca 2 veckor..!

• ThereseJohansson

Idag har vi gått in i v9 som jag längtar tills magen börjar synas :)

• skrootan

Hej tjejer! Jag ska oxo ha i juni och är i v 5 nu. Hade precis missfall men blev gravid på första ÄL, som kom ca 3v efter missfallet började blöda, så därför är detta extra välkommet!

Just nu välkomnar jag alla gravidsymptom av rena glädjen, tja kanske inte vill ha foglossning men annars .)

Jag har inte mycket gravidsymptom alls ännu med denna graviditeten, lite molvärk i livmodern bara..

• skrootan

ps: utomkvedshavandeskap ger oxo hcg hormon om än något lägre nivåer. Därför måste misstanke undersökas.

• Önskan
    che71 skrev 2012-10-23 15:56:41 följande:
    Missfall Var på VUL o där syntes inget men han sa att det är tidigt o att jag fick ta ett blodprov hcg så att de ser att grav. hormonet gått ner så inget växer i äggledare ifall det är för tidigt att se. Men med tanke på hur mycket jag har blött sen igår o mensvärken så borde det vara missfall. Han sa att APC resistens o sämre ägg pga ålder är ingen bra kombination, men att vi skulle fortsätta försöka om vi orkar. Är så ledsen o tom. 4 missfall på 2 år, hur mycket otur kan man ha, hur många besvikelser orkar man?

Nää fy va tråkigt! Lider så med dig/ er och jag hoppas att ni orkar gå igenom allt igen. Stora kramar till er!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~