Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Mmm förstår vad du menar.. Min mage har nog kanske växt lite under de senaste veckorna, men någon som inte vet om att jag är gravid skulle nog ha svårt att se det!

• Sagolina

Jag sover så som jag får bekvämt. Oftast på någondera sida, men någon gång under natten ligger jag nog på rygg och ibland ligger jag tom. på mage. Har ingen stor mage ännu, så fungerar attligga på mage bara jag har en dyna under höften och en under bröstet. Älskar att sova på mage och innan graviditeten sov jag så varje natt!

• Sagolina
    Zora skrev 2013-02-21 18:51:29 följande:
    Blä.. Jag har fått halsbränna trodde det var en engångs företeelse för någon vecka sedan, men nu har jag det nästan varje eftermiddag.. Finns det nåt man kan göra för att bli av med det eller lindra det? Inser att jag aldrig haft halsbränna förut, trodde det var typ som sura uppstötningar men det är det ju inte..

En kompis som hade halsbränna under graviditeten (spec. på nätterna  när hon låg ner) fick tipset att alltid äta en portion mannagrynsgröt på kvällen. För henne hjälpte det, ingen aning varför dock?
    Annars finns det väl olika receptfria mediciner mot halsbränna har jag för mig?
  • Sagolina
    Zora skrev 2013-02-21 19:20:56 följande:

Kanske ska göra ett apoteksbesök och se vad som finns, annars kanske gröt funkar. Måste ju bli lite som ett lock liksom.

Jepp, gäller säkert att testa sig fram! Det som är räddningen för en fungerar inte alls för någon annan...
  • Sagolina
    monika84 skrev 2013-02-23 23:06:01 följande:
    Har ni börjat kolla på vagnar eller köpt nån vagn?

Har inte börjt kolla på vagnar ännu, men i nästa vecka hoppas vi på att komma iväg! Då är vi redan inne i v26, så känns att det börjar vara dags ifall det är lite längre leveranstid!
  • Sagolina

Fick en angelsound av en kompis i försenad vändagsgåva igår! Såå fin present! Genast igår på kvällen testade vi den:) Härligt att höra lill*ns hjärta ticka på! Skall banda in på datorn någon dag, så att det finns sparat för framtiden!

• Sagolina

Vi skall nu i veckan påbörja projektet att hitta en bra vagn åt oss. Jag är 168 och sambon 193, så ganska mycket skillnad...:P

• Sagolina
    Solrosen82 skrev 2013-02-25 22:38:56 följande:

De har säkert redan nu dagar då de sover mer och dagar då de är vakna och aktiva. :)
    Själv får jag då och då sparkar mot livmodertappen och regionerna i närheten som är så obehagliga. Nån mer som känner samma?

Har några gånger fått rejäla sparkar mot livmodertappen/området där irunt och inte är det kul! Går som stötar genom hela bäckenområdet... Igår tror jag lill*n lyckades få in en spark mot magsäcken (är det möjligt i v26?). Kändes som om magsäcken riktigt trycktes ihop och nästan som om jag skulle tänka börja spy:S
  • Sagolina

Kickilina: Jepp, vild som tusan är han/hon! Sambon låg med kinden mot magen för några kvällar sedan och fick känna på flera sparkar. Till sist blev han orolig och frågade om jag inte har sjukt i magen då lill*n sparkar så mycket:P Som tur får jag ännu sova bra på nätterna, lill*n är mest aktiv på kvällar och mornar:)

• Sagolina
    1. Har du fött barn förut?
    Nej, första gången för mig 

2. Hur ser du på din kommande förlossning? (är du rädd, längtar du osv)
    Lite skräckblandad förtjusning. Vissa dagar ser jag jättemycket fram emot den, andra dagar är jag mera rädd och orolig 

3. Vilken typ av förlossning önskar du dig och varför? (snitt el. vaginalt, hemma, på sjukhus osv)
    Vaginalt så länge det inte är risk för komplikationer (moderkakan sitter långt ner, så kommer kollas upp ännu innan förlossningen). På sjukhus, men vill inte stanna kvar längre än nödvändigt, då jag är rädd för allt som har med sjukhus att göra...

4. Vill du ha bedövning? Vilken sorts bedövning? Varför just den?
    Tänker börja med lustgas (bara jag inte mår dåligt av den) och se hur långt det räcker. Annars har jag inga bestämda åsikter kring bedövning utan tar det som det går!

5. Är du rädd för något särskilt som har med förlossningen att göra? (att spricka, att det ska göra ont, att förlora kontrollen, att det blir snitt osv)
    Att låsa in mig i mig själv, så att ingen får kontakt med mig, att spricka mycket.

6. Hur ser din drömförlossning ut?        
    En lugn förlossning på mitt modersmål (inte alltid en självklarhet som svenskspråkig i Finland) med personal jag trivs med. Och att allting går så bra att jag får åka hem snabbt efteråt! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~