Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

MissMe83 skrev 2013-02-27 10:07:54 följande:
    Är i städtagen här hemma! Det behövs verkligen! Men efter tio minuter med dammsugaren får jag så gräsligt ont i bäckenet att jag måste vila 30 min! Detta kommer bli världens längsta städdag
    Fy vad ont det gör!

Borde också städa, men har fått foglossning, så känns inte så lockande.. Hittills har jag fått diskbänken tömd, diskmaskinen på och första omgången tvätt är snart klar. Tur så har jag hela dagen på mig, så kan ta många pauser!
    Tänker sätta upp små delmål för dagen, så känns det kanske lite lättare:P Är ungefär 1timme till lunch, så innan dess ska tvätten hänga ute på tork , nästa maskin skall vara på och köket skall vara färdigstädat. Efter luch blir det igen halv timme paus innan jag tar tag i nästa omgång uppgifter!

Kämpa på och ta många pauser, så blir det säkert superfint hemma hos dig också!{#emotions_dlg.flower} Och kanska du hittar på någon liten belöning åt dig då allting är klart!? 
  • Sagolina

MissMe: Vad skönt att du kommer framåt! Jag har precis tvättat golvet i köket och ajaj vad det känns! Nu blir det att sträcka ut ryggen lite och sen ta tag i två byråer som måste kollas igenom! Finns allt möjligt skit i dem, så hoppas på att få ihop en påse som kan slängas! Behövs utrymme för alla kläder jag köper till lill*n på loppis!:P

Måst också handla idag, men väntar tills sambon slutar jobba ikvll så får han komma med. Babykläder låter som en superbelöning! Själv tänker jag koka en kopp te och tina en kanelbulle åt mig när jag är klar med byråerna, nami:)

Nu skall jag njuta av solen i soffan några minuter innan jag fortsätter!   

• Sagolina

Baby Lei: Älskar också när det är ordning, bara lite jobbigt att komma dit:P
    För tillfället håller vi på att bygga en förvaringsskrubb och en bokhylla uppe på övre våningen, så det ligger verktyg, skivor, spån och saker överallt... Ska vara såå skönt när allting är klart och jag får ta en riktig storstädning där uppe!

Tar lite i taget nu och städar riktigt ordentligt (slänger, sorterar osv.). Det får ta 4 veckor om det så behövs, sen skall huset vårstädas (tvätta fönster, tvätta sofftyg, dammtorkas överallt mm.) till påsken:) Efter påsken hoppas jag på att börja få hem lite saker till lill*n, så att jag kan börja boa!

• Sagolina

Nu är jag nästan klar för idag:) Ännu återstår att ta en påse och samla ihop allting som jag sorterat bort från byråna uppe. Sen skall jag fixa igång en ugnspannkaka som jag och sambon skall ha som efterrätt ikväll! Och så en tur till butikerna ännu...

Men aj vad kroppen säger ifrån! Ryggen och höfterna känns så trötta... Hoppas på att sambon orkar massera lite ikväll:)   

• Sagolina

Inatt har jag inte känt av fogarna så mycket, så tydligen tog de inte illa upp av städningen igår! Däremot har lill*n busat på mycket under morgonnatten, så har inte blivit så värst mycket sömn i alla fall.

All städenergi som fanns igår är som bortblåst efter natten. Hade tänkt fortsätta plocka på övre våningen och förhoppningsvis få bort lite mera onödiga saker, men i verkligheten ligger jag på soffan... Nåja, gäller väl bar att komma igång så flyter det på sen! Behöver ju få det städat, så att jag kan börja fixa inför lill*ns ankomst!

• Sagolina

Madelen: Här märkt att min energi varierar ganska mycket från dag till dag! Började märka av det för kanske 3veckor sedan. Har också märkt att de dagar jag är tröttare/har mindre energi är jag hungrig hela tiden. Vet inte riktigt vad det beror på:S

• Sagolina
    Oreos skrev 2013-02-28 09:06:42 följande:
    Tror det var jag som tog den.
    Är rastlös och håller på att plocka lite smått här hemma, tror det blir dammtorkning och dammsugning sen, och kanske svabba golven också om jag har energi kvar. +köra några maskiner tvätt.  Måste till H&M också och lämna igen ett par byxor som satt konstigt och så tänkte jag hämta ut babyboxen från Kronans Droghandel.  Mycket att göra, dags att sätta fart!

Tjuv där!Tungan ute
    Nu tänker jag äta ugnspannkaka som finns kvar från igår, så kanske jag orkar ta tag i något sedan! Sku vara skönt att ha allting genomgått när vi är klar med garderob- och bokhyllsbygget på övre våningen, så är det bara att ställa allting på plats sen! 
  • Sagolina
    Kickilina skrev 2013-02-28 13:10:23 följande:
    Någon mer än mig som kommit in i shoppinghysteri!? Jag som skulle ta det lugnt denna månaden har redan!? hunnit slösa bort 8000:-....på vad?!

Är inne i shoppa-babykläder-på-loppis-hysteri just nu! 1-2ggr/vecka besöker jag loppis och kommer hem med kläder:P Blir ju inte så mycket pengar som går åt, då plaggen kostar 0,2-0,5€/st, men mycket kläder börjar jag ju ha:P

Sku så gärna börja köpa hem ALLT till lill*n (måst hålla mig från att inte plocka ner blöjpaket mm. i vagnen då jag handlar), men eftersom vi bygger uppe där lill*ns saker skall vara måste jag hålla mig lite ännu! 
  • Sagolina

Föresten, finns det någon som har kolla på ungefär hur mycket graviditeten väger här runt v25-26? Baby, moderkaka, fostervatten, ökad blodmängd mm. Började fundera på det idag och hittar inte riktigt någon info om sådant?

• Sagolina
    Meoow skrev 2013-02-28 13:38:54 följande:
    Kolla om du får min länk att fungera sagolina :) sitter med mobilen just nu och det funkar visst inte för mig :/
     Den fungerade! Tack:)

Nu kan jag motivera varför jag behöver choklad ikväll! Är så sjukt sugen på choklad! Eller ännu hellre Ben&Jerry chocolate fudge brownie!
     Enligt sidan "borde" jag väga 7kg mera än jag gör nu:P Är ju dock överviktig sen tidigare, så hoppas på en lite mindre uppgång än sidan räknade med! Men kul att ha en liten riktlinje på var jag skulle kunna ligga :) Nu gäller det bara att övertyga min sambo om att jag nog behöver få lite choklad idag, annars kan jag ju tyna bortFlört
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~