Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Nu har äckliga baciller hittat mig... Har varit yr och hängig hela dagen och nu mot eftermiddagen har halsen blivit öm, näsan täppt, huvudet känns bommulsfyllt och kroppen är trött och öm. Ingen gravidyoga för mig med andra ord! Blir istället att dricka många koppar te med honung, äta apelsiner och ta det lugnt.

Har mycket planerat de närmaste dagarna (måla i badrummet, jobba fre-lö, mässa på söndagen...) så hoppas en dags vila räcker för att mota bort baciluskerna! 

• Sagolina
    sofie och laura skrev 2013-01-23 15:52:42 följande:

sagolina försk att vila massor , bacillerna hittade hem hit fast till mellan barnet =( inge kul hoppas att alla vi kryar på oss snart

Mmm har ju tur som bara har mig själv att tänka på än så länge. Behöver inte göra något om jag inte vill idag. Morgondagens målande kan jag också skjuta upp om jag fortfarande känner mig hängig då, så känns ju bra!

Hoppas ni andra kommer undan och att alla snart är friska!  
  • Sagolina

Jag har varit mera trött från och till de senaste två veckorna. Järnvärdet är bra för min del (135), så tror nog tröttheten bara beror på allting som händer i kroppen. Och så har jag flunssa som hela tiden ligger under ytan och inte riktigt vill bryta ut...

Min trötthet har hjälpts av att jag försöker ta det lugnt då jag är trött, kanske sova en stund på dagen, äta med jämna mellanrum och inte glömma bort att dricka ordentligt! 

• Sagolina

Albin är ett av mina favoritnamn! Men en av mina kompisar har en pojke som heter så, så det är inte riktigt med i våra funderingar...

Vi har nu kommit helt överens om ett flicknamn, Aurora, så nu återstår att bli,överens om ett pojknamn:P Eller ännu hellre skulle jag ha några flera namn som båda är överens om, men ett är ju en start:) 

• Sagolina

Nix, ingen aning! Har varit helt inställd på pojke, men nu börjar jag fundera om det ändå sen kanske är en flicka... Sambon funderar också att det kan vara en flicka!

• Sagolina

Freja har jag alltid tyckt att är ett superfint namn! Nu har min småkusin döpt sin dotter till Freja, så därför sjönk det lite ner på min lista...

• Sagolina

Exakt!:P Tur så är jag ändå en av de första i släkten (min generation)som får barn (bara min småkusin som har en flicka) och sambon har inte heller några syskon-/kusinbarn, så vi har ju det i alla fall lite lättare än om många irunt skulle ha småbarn!

Tessss skrev 2013-01-26 09:17:37 följande:
    Hade folk slutat sno alla fina namn hade det varit så mycket enklare

• Sagolina

Vi har faktist preliminärt klart en dotters hela namn: Aurora Maria Irene Kihlman. Maria är vi ännu lite osäkra på, men Irene kommer gå vidare om vi får döttrar. Det kommer från mammas sida och har gått igenom 4 generationer redan som andra eller tredje namn.

• Sagolina

Drömde förra natten att jag var joggade med en barnvagn. I vagnen låg en liten baby med rosa strumpor, så jag visste det var en flicka. Kan det månne vara en liten flicka som vilar i magen?Glad
    Inatt har jag istället drömt att vi hade två leoparder som husdjur, en svart och en fläckig. Månne kattorna har varit supervilda under natten och stört mig:P 

• Sagolina

Efter 30min promenad, 1½h gravidyoga, en kopp te med smörgås till känner jag hur spänd kroppen egentligen varit de senaste dagarna. Helt underbart att verkligen känna sig avslappnad!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~