Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Någon mera än jag som är trött på vintern redan? Är verkligen ingen vintermänniska, utan älskar sommar och grönt. Odling och trädgård är mina största intressen, så nu har jag bäddat ner mig i soffan (med ryggen mot fönstret så att jag inte ser verkligheten) och läser trädgårdsbloggar från sommaren 2011:P 

Och tänk,i vår och sommar får vi gå runt med våra babymagar och senare våra babyn!!Kommer bli bästa sommaren någonsin!

• Sagolina

MissMe: Har imorse varit på besök på rådgivningen och lyssnat på hjärtat, men ändå kan jag inte släppa tanken på att något skall gå fel... Hoppas på att jag kan börja njuta mera efter ul nästa vecka, då alla organ mm. är kollade! Lite har det lugnat mig att börja känna sparkar, så kommer väl nog bli bättre med tiden!:) Och så knns det bra att kunna skriva av sig här på forumet!:)

• Sagolina

Haha håller helt med dig MissMe! Tänk ändå att få uppleva gravida män, eller kanske det är lika bra att inte behöva uppleva det!

Idag har varit en härlig dag med en massa känningar från magen! Har pysslat med lite smått och gott här hemma och alltid emellan lagt ner mig i soffan för att känna på lill*n som rör sig där inne:)
     Tror lill*n gjort flera kullerbyttor, för har känt sparkar både i nedre och övre delen av magen under dagen:) Hoppas i alla fall på att min blåsa skall få en liten paus från sparkarna nu:P 

• Sagolina
    cj2 skrev 2013-01-17 13:56:58 följande:
    haha mina granny smith är slut och mina apelsiner är slut! Måste ha något surt!!!

Haha, jag har citronsaft på standby i kylskåpet för mina akuta måste-få-något-surt-attacker:P Ett glas citronvatten brukar vara ganska bra på att dämpa behovet!
  • Sagolina

-25grader då jag åkte iväg till jobbet imorse och -16 nu:S Usch för vinter och kyla... Har precis tänt i brasan och bäddat ut bddsoffan framför den, så nu njuter jag och lill*n i magen av värmen:)

Inatt hade babyn ett rejält kick-boxing pass vid 3 tiden. Låg vaken en lång stund och kände på alla sparkar. Också sambon fick känna några kickar mot handen! Så härligt att få skapa lite mera kontakt med lill*n!   

• Sagolina

Än så länge är alla plagg jag köpt i storlek 62, men kommer nog köpa några plagg i storlek 50 och sen en del i 56. Får se närmare hur stort barnet verkar bli, men räknar med ganska stort då jag var 50,5cm och min syster 57cm. Och så kan man ju alltid köpa mera när barnet är fött om man saknar saker i rätt storlek! Orkar inet jag ta mig ut i butiker vet jag att nyblivna mormor, farmor och moster gärna sköter inköpen:)

Imorgon är det dags för UL! Längtar såå mycket! Synd bara att sambon inte kan komma med... Får hoppas på många fina foton att visa honom bara! 

• Sagolina
    MissMe83 skrev 2013-01-21 19:28:10 följande:
    Det är så aktivt i magen idag! Jösses! Har knappt haft en lugn stund
    Undrar varför det är så aktivt vissa dagar å lugnt andra... Någon som har en teori?
    Min teori är att det känns mest då babyn sparkar utåt, men vänder den sig och sparkar mot ryggen känner man inte lika bra. Kan det stämma? Någon som vet? Jag känner i alla fall bäst när lill*n träffar rakt i blåsa, då märks han/hon!!
  • Sagolina

På rådgivningen tyckte de att mitt järnvärde var ganska högt för att vara gravid i v20 och ha haft blödningar då det ligger på 135. Fick dock höra av min mamma att hon gick igenom båda sina graviditeter utan att behöva ta några tillskott av järn, så gissar på att det är något som ligger i släkten.

Är såå lättad över att allting såg bra ut på dagens UL ! Sambon kommer hem om ungefär en timme, så nu har jag tänkt göra det lite mysigt i babyns blivande rum och så skall vi sitta där och planera möbler, prata namn, kolla på bilderna från idag och drömma om lill*n. Känner verkligen att jag vill börja boa och göra det fint inför lill*ns ankomst nu, så imorgon skall jag börja med att lägga ut lite möbler till försäljning så vi får rum för säng, skötbord och allt annat vi vill ha/behöver:)

• Sagolina
    cj2 skrev 2013-01-22 13:35:51 följande:
    Mysigt att få boa. Vi bor i en trea, letar nytt för fullt. Men det blir inget boande fören hon är här i så fall. Hoppas iof att vi har flyttat då!. Just nu är vi redan fem pers i denna trea, men ni vet vad man säger, finns det hjärterum så finns det stjärterum! :D
    Förstår att det blir svårt att boa då man inte har så mycket utrymme!

Vi köpte hus i maj och övre våningen består av två rum som bara är avskiljda av pipan. I ena rummet har vi vår säng och där kommer lill*n sova så länge vaggan är tillräcklig. Sen får hen flytta över på andra sidan pipan. Känns skönt att ha lite avstånd, men ändå vara nära:)
    Har än så länge en byrå i babyrummet (som än så länge är bokförvaring + torka byket utrymme;P), så har lite plats att samla allt som hör till babyn:)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~