Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

En nappflaska och lite ersättning var det en kompis som rekommenderade att jag köper hem, då kanske det är lättare att koppla av om amningen bråkar, när man vet att det finns ett alternativ nära till hands.

Hur är det med krämer och olja till barnets hud&bad, vad är bra tycker ni? Känner mig helt ute i djungeln just nu och försöker lite få kolla på allt som svävar runt i huvudet...

• Sagolina

Varför ska jag vakna pigg lite efter 5 på lediga dagar? En sak att vakna tidigt då jag ska på jobb, men idag hade jag tänkt ta sovmorgon och slöa i sängen... Nu har jag istället legat vaken i 1,5h och börjar längta efter morgonmål, så är väl bara att starta dagen! Får ta en tupplur mitt på dagen istället, det är ju också skönt:)

• Sagolina

Nu verkar min viktuppgång ha dämpat sig lite. Gick upp 4kg på lika många veckor,men nu har vågen stått stilla i 2 veckor. Blev faktist lite orolig när vågen bara rusade iväg uppåt, uppåt, uppåt!

29+0 idag och  nu ligger jag på +2,5kg från inskrivningen och på samma vikt som vid pluset. Hoppas på att klarar mig med en viktuppgång på c.8-9kg, eftersom jag redan är så överviktig, men får se vad som händer när värmen kommer. Är rädd att jag kommer samla massa vätska i kroppen...

• Sagolina

Happymom: Jo, min ökning är helt ok enligt rådgivningen och läkare. Finns ju en del att ta av, så min kropp behöver inte bygga upp några reserver till amning och så! 
    Går inte hos någon dietist, då de tycker att jag har klarat mig bra på egen hand. Väger mig varje måndag, så att jag märker om vikten börjar rusa och kan söka hjälp i så fall! Försöker tänka på vad jag äter i alla fall och röra på mig. Just nu väntar jag på att snösörjan ska försvinna från vägarna, så att det blir lättare att promenera! Annars blir det "kroppsarbete" i form av renovering och uppredande av fällda träd, så gör av med lite extra energi så:) 

• Sagolina

Jag hoppas verkligen på en morgonpigg och kvällstrött baby! Somnar mellan 9 och 10 varje kväll (ibland till och med lite före 9) och sen är jag hur pigg som helst vid 5...  Än så länge följer lill*n det ganska bra och börjar busa då jag vaknar, så får hoppas att det håller i sig:)

• Sagolina

Här skiner också solen och termometern visar på -3,5grader (-4,5 för 30min sen, så blir snabbt varmare!), så blir nog en promenad någon gång mitt på dagen! Men före det har jag en lång lista på vad jag vill få gjort här hemma: disken, tvätten, baka bröd mm. Men då solen skiner och det är lika fint som idag, då finns det också energi till mycket!

• Sagolina

De senaste dagarna har lill*n börjat med något nytt (eller i alla fall blivit så pass stor att det märks tydligt). Gissar på att han/hon "nickar" med huvudet nere i bäckenet och kommer åt blåsan. Blir ett starkt tryck mot blåsan några gånger efter varandra flera gånger per dag. Inte särskillt skönt!

Annars märker jag också att han/hon är igång mycket mera i magen, sparkar, bökar och rör sig. Så mysigt att kunna umgås på detta sätt:)  

• Sagolina

mhpo: Jo, blåsan och magsäcken får babyn gärna hålla sig borta från!
    Sambon tycker också det är så roligt att titta på magen på kvällen då vi lagt oss. Lill*n far hit och dit och hela magen buktar åt olika håll:P 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~