Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-02-06 15:06:02 följande:
    Simning låter så skönt! Det är jag också sugen på att börja unna mig :)
    Går du på vattengympa eller simmar du bara själv?

Har nog bara planerat att simma, då behöver jag inte passa några speciella tider. Däremot går jag ju på gravidyoga på onsdagar (har precis kommit hem) och det är jag verkligen glad för att jag bestämde mig att delta i!
  • Sagolina

Jag blandar också både nytt och gammalt! Man hittar ju kläder i de små storlekarna som är knappt använda på loppis!
    Igår blev det några blagg från hm, några strumpor och en mysdräkt till lill*n. Åt mig blev det mamma-leggings, strumpbyxor och mamma-träningsbyxor till yogan. Märks att magen börjar växa lite nu, för alla vanliga byxor/strumpbyxor/leggings börjar sitta obekvämt... 

• Sagolina

MissMe:Det känns faktist lite småläskigt då lill*n vänder sig med stora rörelser! Mest gör han/hon det då jag ligger på rygg, så jag vet att jag kan vända på mig/stiga upp om det blir för obehagligt.

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2013-02-08 19:03:33 följande:
    Är de nån mer än jag som blivit väldigt gasig i magen å känner sig pruttiga hela tiden??
    ush jag är jättegasig å har svårt att hålla mig från att prutta :) haha...

Känner mig som en ballong idag! Magen är svullen och gasig. Har varit mera gasig än normalt den senaste veckan, men idag slår alla rekord!
  • Sagolina
    Solrosen82 skrev 2013-02-08 21:29:02 följande:
    Var på bodypump igår och fick anstränga mig flera ggr för att inte pysa ut gaser ;) Hade varit grymt pinsamt i en sal full med folk. Idag har jag grym träningsvärk i benen så jag känner mig som att jag är höggravid när jag vankar fram här hemma :)

Gravidyogan på onsdagen var också lite småjobbig pga. gaserna...  Och igår jobbade jag när jag var så supergasig, inte kul att stå och prata med kunder samtidigt som man känner gaserna som vill pysa ut:S

Nåja, idag blir det promenad, så att tarmarna rörs om lite, kanske det lättar på gasproblemet för en stund:) 
  • Sagolina

Lill*n tog sig precis ett rejält träningspass! Magen for hit och dit, sparkar delades ut i mängder och jag bara njöt allt!:) Är så skönt att känna av lill*n dagligen och speciellt såna här stunder gör att jag vågar tro på att få hålla honom/henne i famnen i juni!

• Sagolina

Nu har jag varit på besök till rådgivningen igen. Lill*ns hjärta slog på 150, min hemoglobin var 131 och min vikt hade ökat med i medeltal 300g/vecka sen senaste besöket för 4veckor sedan. Ännu ligger jag 2,1kg under inskrivingsvikten, så är riktigt nöjd:)
    Däremot fanns det minimalt med proteiner och lite leukocyter i urinen, så risk för uvi. Får svar från odling imorgon, så vet jag sen...

Nästa besök blir hos läkare och så skall jag på sockerbelastning i v. 26-27. Känns konstigt att sådant som skall hnda i v26 börjar vara aktuellt snart!   

• Sagolina

Tycker också du skall hålla flickan hemma om du en gång har möjlighet! Skönare för båda att (förhoppningsvis) komma undan magsjukan!

• Sagolina

Jag har inte kännt något större behov av att piffas upp ännu under graviditeten. Kan i och för sig bero på att magen inte växt så mycket ännu och hår&hud har inte blivit dåliga under graviditeten. Men nog skulle ett besök hos frissan börja behövas!

Tror jag kommer känna större behov av att piffa till mig i takt med att magen växer och jag blir mera otymplig. Kommer ha en kusins konfirmation i början av maj  och en annan kusins studentfest i början av juni, så gissar på att det då kan krävas en del för att känna sig fin...

• Sagolina

Haha joo, jag var på en ansiktsbehandling (typ 2timmar) för några veckor sedan och fick säga till mitt i att jag måste gå på toa. Kunde inte alls slappna av, då jag blev så kissnödig. Var vid den tiden lill*n hela tiden sparkade mot blåsan, så det gjorde ju inte saken bättre!

Som tur var det mammas kusin jag gick hos, så kändes inte jobbigt att säga att jag behöver en snabb paus!:P

Nu skall jag ta mig upp ur soffan och fixa ihop en bulldeg! Ska bli fastlagsbullar (semlor) till kvällen och så kanelbullar att fylla frysen med! Nami:)   

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~