Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Regnskogen: skönt aatt någon förstår mig. Bröt faktist ihop nu på förmiddagen då sambon sku åka iväg och försökte förklara hur tråkigt mitt liv känns just nu. Han förstår mig, men finns ju inte särskillt mycket att göra då vi ju behöver de pengar han får in på jobbet!  Funderar lite på att köra honom till jobbet någon dag nu i veckan, så att jag har bilen och kan åka iväg någonstans, men samtidigt är jag lite feg att köra ensam nu mera, ifall värkarna kommer igång... 

Kan i alla fall konstatera att det känns lite bättre nu efter att jag förklarade hur jag känner mig åt sambon. Har ju gått och hållit det inom mig flera dagar nu och varit deppig, så känns bättre då han ändå vet hur jag känner mig. Nu kan han ju lite bättre förstå om jag vill ha hans sällskap på kvällarna och så!  

• Sagolina

Vad spännande BabyLei! Vill också få träffa vår lilla baby nu!!!

Dags för rådgivningsbesök idag igen. Hoppas på att mina värden är bättre, förra gången var hemoglobinet lågt, blodtrycket högt och lill*ns hjärtljud höga... Mätte själv blodtrycket hemma idag och nu är det övre istället lite lågt. Vad månne det kan bero på? 

• Sagolina

Hemma igen från rådgivningen. Allting såg fint ut och hemoglobinet hade gått upp igen. Börjar vara ganska så svullen, så vikten stiger hela tiden, vilket ju är mindre kul. SF-måttet hade sjunkit från 33cm förra veckan till 32cm idag, så livmodern fortsätter att sjunka. Huvudet var nu helt fixerat, så nu är allting klart för förlossning!
    Min kurva ser lite annorlunda ut, tyckte sköterskan:P

• Sagolina
    regnskogen skrev 2013-05-28 11:59:25 följande:
    Sagolina - vad betyder dom röda vs blåa duttarna? :) åååh, nu börjar alla ha nära!!!

Det är hur stort måttet har varit vid en viss vecka. Blå/röd dutt beror bara på viken färg på penna sköterskan fått tag i:P
  • Sagolina

Måste gnälla av mig lite... Har sovit dåligt inatt, totalt c. 3½h uppdelat på 3kortare stunder och har nu under dagen försökt sova lite, men varje gång jag slappnar av och precis håller på att falla i sömn vaknar jag till med ett ryck och hjärtat bultar. Superobehagligt och gör att jag känner mig helt durrig i huvudet nu:S Känns som om jag sku kunna somna sittande, men sen går det ändå inte...
    Babyn däremot är jättepigg och bökar på som en tok, så han/hon verkar inte må dåligt av att jag är så trött i alla fall! 

• Sagolina

Solrosen: Nej, bara idag... Men kände mig trött och hängig redan igår, så kanske jag har förkylning på gång? Har  alla fall en svampinfektion, så det tröttar ju kroppen en del. Pulsen är normal i alla fall (kollade precis)!

• Sagolina

Har börjat fundera på det här med kläder åt lill*n att ta med till BB... Nu när det är så varmt, hurdana kläder behöver en nyfödd? Är det kortärmad eller långärmad body? 10dagars prognosen visar  på 22-27 grader och sol, så är rädd att ha för varma kläder med...
    Inte helt lätt att bli mamma för första gången:P

Började morgonen med en promenad och fick några svaga värkar på vägen, men allting lugnade sig när jag kom hem och vilade lite. Vill att förlossningen sätter igång nu!    

• Sagolina

Madelen: Tack för svaret! Har också tänkt på det där med sol och känslig hy... Men en tunn, långärmad body och tunna byxor i bomull borde inte vara för varmt då? Själv smälter jag ju bort i bikini och solklänning just nu, men det är säkert pga. allt extra blod mm...

• Sagolina

Hemma från rådgivningen igen, BF+1. Allting ser fint ut och mitt hemoglobin har stigit tillbaka till 128 efter ett dropp till 109 för några veckor sedan. Skönt att det steg utan järntabletter! SF-måttet ligger nu på 36, så nog har det växt de senaste veckorna.
    Har haft magont och molande värk i ryggen hela natten, så har inte blivit mycket sömn. Och nu är magen öm igen efter allt tryckande och kännande, så får se om det blir någon tupplur som jag har planerat, eller om den får skjutas fram med någon timme... Försöker verkligen få ihop mycket sömn nu, så att jag inte är trött när förlossningen kör igång! 

• Sagolina

Någon som varit med om gröngult slem i flytningarna? Har märkt av det vid några toabesök under helgen och funderar om det är något att oroa sig över? Har inte hört om något sådant tidigare...

• Sagolina

Här ha lill*n varit helt fixerad i 4veckor redan, men det är ju första barnet fr mig och då brukar de väl fixera sig lite tidigare? På rådgivningen trodde de att han/hon sku komma innan bf, men nu är jag redan inne på andra veckan övertid... Suck...

• Sagolina

Är hungrig hela tiden nu, men samtidigt blir jag mätt på mindre.. Känns lite jobbigt att gå och rota i köksskåpen hela tiden efter något att äta, då jag vet att det bara är extra storlek åt babyn när han/hon bestämmer sig för att komma... 9dagar övertid nu och lill*n verkar vara på större sidan, så inte behöver han/hon växa mera tycker jag!

Imorgon blir det i alla fall sista rådgivningsbesöket. Sen blir det överburenhetskontroll på förlossningen och förhoppningsvis en baby snart! Börjar tröttna på att vänta, vänta och vänta. Att samtidigt bli mera trött och klumpig gör ju att dagarna går såååå långsamt! 

• Sagolina

Ännu kvar. BF+10 idag, så imorgon blir det överburenhetskontroll. Får se hur länge lill*n får stanna inne ännu. Hoppas på igångsättning imorgon, men kan lika gärna bli att vänta till söndagen... Dagarna känns lååååånga nu!

• Sagolina

Igår klockan 10.21 föddes vår lilla pojke! 3850g och 52cm på BF+16.

Från igångsättningen startade tills moderkakan var ute tog det nästan exakt 50 timmar, men konstigt nog är jag ganska pigg redan idag! Krystningsskedet var över på bara 16minuter, så där var det mera fart! Nu njuter vi av vår lilla älskling och försöker få koll på amningen. 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~