Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Valborgs skrev 2012-10-07 14:38:12 följande:
    Är det någon mer som fryser mycket mer än tidigare? Så mycket kallare är det ju inte ute här och definitivt inte inne :) ett symptom kanske iaf? ;)
    Jag fryser eller svettas just nu. Inget mitt emellan känns det som! så fort jag rör mig svettas jag och blir varm, när jag är stilla fryser jag, speciellt om tårna!
  • Sagolina
    Mamma till W: Oj vad fin din mage var redan vid 12+1! Jag är nog mycket rundare än du, men kanske jag börjar ha lite mage till julen i alla fall, borde vara i v15 då om mina uträkningar stämmer!
  • Sagolina

Denna trötthet på kvällarna... Klockan är halv åtta och jag tänker börja söka mig upp mot sängen! Måste bara orka dricka mitt kvällste, springa 2-3ggr på toa och borsta tänderna först. Hur kan man vara så här trött?:P Får vara glad att jag har möjligheten att bara bry mig om mig själv och gå och lägga mig när jag vill!

Många här säger att ni är hungriga hela tiden. Själv blir jag mätt/nöjd med mycket mindre och har till och med svårt att komma upp till mina 1500kcal/dag som jag har ätit de senaste månaderna! Ikväll satte jag mig med en skål chokladmousse som jag skulle njuta av, men hälften åker tillbaka i kylen, för jag vill inte ha mera:P Nå, lill*n i magen vill väl inte att mamma blir ännu större riktigt ännu!Flört 

• Sagolina
    kluckis skrev 2012-10-07 18:39:00 följande:

Halv sju är klockan! Men jag fattar jag är också extra trött :/
    För mig är klockan halv åtta, eftersom jag bor i Finland:) Men ingen skillnad vad klockan är egentligen, trött är jag i alla fall!:P
  • Sagolina

Angående att köpa saker och fundera på vagnar och liknande kommer vi nog försöka att hålla oss borta från allt sånt tills vi har varit på vul och fått se att allting är bra med lill*n. Eftersom det senast slutade i MA i v12, så vill jag veta att allting ser bra ut innan jag börjar planera allt för mycket! Men ser allting bra ut på första vul (försöker få till v10 eller 11), så tänker jag sen börja fundera på alla inköp:) Passar super med julrea runt v16-17:P

• Sagolina

I Finland ( i alla fall i södra) får alla göra ett vul i v.10-14 typ. Vill man delta i screening för kromosomavvikelser (också möjligt för alla) görs detta i samband med första vul.  Sen är det ett andra ultraljud runt v18-22 har jag för mig. Tycker det är skönt att få ett vul ganska tidigt, speciellt med tanke på att vi senast fick reda på att fostret dött flera veckor tidigare. Tänk att kanske gå mera än 10v utan att veta att fostret dött:S

• Sagolina
    wassan skrev 2012-10-07 19:27:45 följande:

Så va det för mig skulle in i v.16 men fick lite blödning jag åkte in och de sa att fostret är död sen V.10 och senaste mf va jag i vecka 12 ungefär och de sa att fostret hade dött 10/11 veckan
    Mmm.. kändes så konstigt att fostret varit dött inne i mig i 3-4v då vi fick reda på det. På ett sätt var det lite obehagligt, men samtidigt kändes det ju som att min kropp verkligen vill få vara gravid och skapa ett nytt liv. Var verkligen en massa tankar som snurrade just då och som ännu ploppar upp.
  • Sagolina
    mysmamman2 skrev 2012-10-07 19:28:55 följande:

me too ganska rejält så jag undrar hur detta skall gå igentligen...........
    Tror verkligen en graviditet är en bra chans att ändra på sin livsstil! Det var det för mig i alla fall! Hade börjat äta hälsosammare (mera grönsaker, 5-6mål/dag, mindre kolhydrater och söta saker) några veckor innan senaste +, men då jag fick reda på att jag var gravid blev jag ännu noggrannare. Nu var det ju inte bara för min skull jag åt, utan också för mitt ofödda barn. Ville ju ge det alla nyttigheter det behöver, men inte tvinga på godis, chips och andra onyttigheter!

Nu hoppas jag bara att jag får fortsätta må bra och kan fortsätta med mina promenader och den kost jag har nu! 
  • Sagolina

Här går man vanligtvis på inskrivning i v 8-10. Ringde på tisdagen (hade lite frågor jag behövde svar på) och fick tid till 31.10, så då kommer jag vara i v9.  Sen vill jag få tid till vul så snabbt som möjligt, eftersom fostret vid förra graviditetn dött i v9. Vill inte gå omkring och tro allt är bra och sen igen höra att fostret varit dött i flera veckor...

• Sagolina

Studerar också ännu, men blir klar i slutet av november. Har jobb för december, men sen måste jag få något annat.

Känns inte helt lätt att försöka hitta jobb då jag kommer vara ungefär i v20 då jag kan börja:S Hoppas i alla fall på att få något, så att jag kan spara ihop lite pengar under våren. Blir minimipeng för mig också (~450€+100€ barnbidrag), men det är ändå 300€ mera än vad jag får som studerande! Sen så är vi ganska vana att hushålla med

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~