mytol skrev 2013-02-16 13:27:55 följande:
Vincent är döpt. Vi är inte troende och sambon har gått ur kyrkan men jag tycker att det är en fin tradition och ceremoni så nästa bebis kommer oxå döpas. Funderar oxå på augusti. På tal om annat så har jag inte vägt mig på några veckor då jag sist hade gått upp 2,7 på tre veckor. Gick först ner 1,5 i början å när jag sen sluta kräkas så gick jag upp dom å stod still ett tag. Sen kom en period med mkt filmkvällar och bio å lite mkt gott å de va då jag plötsligt gick upp dessa 2,7 kg. Efter det blev jag stenhård med snacks å läsk å sötsaker igen å idag när jag ställde mig på vågen hoppades jag på att inte ha gått upp mer å till min stora förvåning hade jag gått ner 1,3 av dessa 2,7 så nu har jag bara så här långt, 23+4 idag gått upp 1,4 kg denna graviditet. Har övervikt redan innan så därför vill jag försöka utan å banta hålla mig till så lite som möjligt. Känns toppen iaf.
Gick också ner de 15 första veckorna, men inte pga. illamående. Vet inte varför jag gick ner, för jag åt normalt tycker jag.. Sen stod jag stilla i vikt fram till v19 och har nu sakta börjat gå upp. Som lägst var jag c.5kg under inskrivningsvikten och 7kg under vikten innan graviditeten. På tisdagens rådgivningsbesök (23+1) stannade vågen 2,1kg under inskrivningsvikten, så ännu är det lite kvar innan jag är tillbaka på utgångsvikten!
Känns lite konstigt att vikten håller sig så bra, för jag äter nog en del godis och bakverk! Men skönt är det ju att inte vikten rusar iväg när man redan bär omkring på många överloppskilon!