Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Har precis gräddat klart sista plåten bullar. Blev 8st slta bullar som skall bli fastlagsbullar, sen gjorde jag lite olika med resten av degen : en plåt med sirap&mandelfyllning, 2med kanelbullar, 1 med svartvinbärsfyllning och en med hallonfyllning.

Nu skall jag snart vispa grädden och fixa fastlagsbullarna. Mamma kommer om en halvtimme och sker hem åt henne och min syster:) 

• Sagolina
    Madelen21 skrev 2013-02-13 13:42:30 följande:
    tycker ni att en pojke kan ha denna?

Absolut! Supersöt är den också:)
  • Sagolina

Godmorgon själv Madelen! Usch för förkylningar! Själv har jag fått uvi och börjat antibiotikakur, så känner mig såå trött i kroppen! Inte kul då man ska jobba...

• Sagolina

Ajj då:S Ingen bra kombination! Kom ihåg att dricka mycket, så du inte blir uttorkad!

• Sagolina

Drömde inatt att jag var ute och gick med barnvagnen någonstans på landet:) Först sov lill*n och vaknade sen och var så glad. En liten flicka var det som vi fått:)
    Ska bli intressant att se vad för kön det blir! Först var jag helt säker på pojke, men nu lutar jag mera mot flicka. Har två gånger punder de senaste veckorna drömt om lill*n och båda gångerna har det varit en liten flicka! 

• Sagolina

Jag och sambon är äntligen överens om både ett pojknamn och ett flicknamn! Har varit diskussioner hit och dit, men nu har bådat fattat tycke för Aurora och Erik. Speciellt pojknamn har vi haft svårt med, men sen kom båda på att vi har haft äldre släktingar som hett Erik, så riktigt bra namn tycker vi:)

• Sagolina
    Suey skrev 2013-02-15 10:23:53 följande:
    Var hos BM i morse, mätte 24 cm på SF-måttet, vilket var precis lagom (v 24) sa hon. Har väldigt putig mage, men hon sa att i och med att jag är såpass kort så finns det liksom ingen annanstans för magen att ta vägen än rakt ut Glad Blodtrycket låg på 116/67, är det någon som vet om det är bra, dåligt? Hon sa ingenting om det nämligen.

Lilleman var morgonpigg, rörde och vände på sig där inne så hon fick jaga honom med instrumentet för att höra hjärtat, hihi. Men 136 slag låg han på, även det normalt. Puh. 
    Nu längtar man ju ännu mer till den lille krabaten! 

Tror trycket är riktigt bra! Har haft 115-123/ 68-75 under graviditeten och det har de alltid tyckt att är bra!
  • Sagolina

Jag ser mig inte själv som troende, men är ändå skriven i kyrkan och konfirmerad. Sambon hör till Kristensamfundet. Vi kommer nog att döpa våra barn, så får de sen välja själv om de vill bli konfirmerade eller inte.
    Jobbar i blombutik och hade in ett par idag som skulle döpa sin son om tre veckor. De ville ha lite förslag på blommor, hurdana arrangemang och buketter man skulle kunna göra mm. Blev såå sugen på att få planera vårt barns dop:P Aningen ute i förtid, men så som tiden rusar på just nu så är vi ju snart där! 

• Sagolina

Har också tänkt på augusti! Måst kolla om prästgården här i staden skulle var ledig något i augusti, skulle så gärna hålla festen där:) Sambon och jag har lite pratat om att kanske gifta oss i samband med dopet, eller sen gifta oss borgerligt tidigare och bara välsigna äktenskapet vid dopet... Massa diskussioner fram och tillbaka:P

• Sagolina
    mytol skrev 2013-02-16 13:27:55 följande:
    Vincent är döpt. Vi är inte troende och sambon har gått ur kyrkan men jag tycker att det är en fin tradition och ceremoni så nästa bebis kommer oxå döpas. Funderar oxå på augusti. På tal om annat så har jag inte vägt mig på några veckor då jag sist hade gått upp 2,7 på tre veckor. Gick först ner 1,5 i början å när jag sen sluta kräkas så gick jag upp dom å stod still ett tag. Sen kom en period med mkt filmkvällar och bio å lite mkt gott å de va då jag plötsligt gick upp dessa 2,7 kg. Efter det blev jag stenhård med snacks å läsk å sötsaker igen å idag när jag ställde mig på vågen hoppades jag på att inte ha gått upp mer å till min stora förvåning hade jag gått ner 1,3 av dessa 2,7 så nu har jag bara så här långt, 23+4 idag gått upp 1,4 kg denna graviditet. Har övervikt redan innan så därför vill jag försöka utan å banta hålla mig till så lite som möjligt. Känns toppen iaf.

Gick också ner de 15 första veckorna, men inte pga. illamående. Vet inte varför jag gick ner, för jag åt normalt tycker jag.. Sen stod jag stilla i vikt fram till v19 och har nu sakta börjat gå upp. Som lägst var jag c.5kg under inskrivningsvikten och 7kg under vikten innan graviditeten. På tisdagens rådgivningsbesök (23+1) stannade vågen 2,1kg under inskrivningsvikten, så ännu är det lite kvar innan jag är tillbaka på utgångsvikten!

Känns lite konstigt att vikten håller sig så bra, för jag äter nog en del godis och bakverk! Men skönt är det ju att inte vikten rusar iväg när man redan bär omkring på många överloppskilon! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~