Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Baby Lei skrev 2013-02-28 14:30:39 följande:

Jag får resultatet att jag borde gå upp 22(!) kg oavsett om jag är 140 eller 180 lång.. något blir fel.
    Det spelar ingen roll om jag väger 30 eller 130 kg heller tydligen. Funkar kalkylatorn för er?
    Får ni också 22 kg vad ni än skriver?  

Fungerade för mig! Fick att jag borde gå upp 10kg då jag lade in vikten vid inskrivningen, som jag nu ligger c.2kg under. 11kg när jag lade in nuvarande vikt.

Kolla att du kom ihåg punkten i din längd! Tror det är där problemet ligger! 
  • Sagolina

Tycker det är jättekul att se hur mycket som anses passa just mig att gå upp i vikt.:) Ligger som sagt ännu under inskrivningsvikten, så kanske jag kommer hålla mig till ungefär 10kg upp. Gissar på att jag kommer lagra vätska när bf närmar sig nämligen.

Sen skall man ju ta sådant här med en nypa salt och inte stirra sig blind på siffrorna. Ser det mera som underhållning:P 

• Sagolina

Tydligen en sån morgon då jag inte kan sova... Vaknade lite före 5 (finsk tid), så har nu legat på soffan för att inte störa sambon. Lill*n i magen har i alla fall hållit mig sällskap och busat på lite:) 

Tror jag ska överraska min sambo med att fixa god frukost åt oss tills klockan ringer 7. Sällan man har tid med mysfrukost på vardagsmornar! 

• Sagolina

Helgens planer ja... Ikväll blir det fotvård framför brasan och sen grillkorv. Imorgon jobb fram till 14, sen bygga bokhylla hemma och ordna in saker i nya förvaringsutrymmet som sambon bygger idag:)
    Söndagen blir det att vila under dagen, för ¨på kvällen skall jag ut med Grace på en 24h kryssning. Massa gott att äta och lite tax free shopping står på schemat:)

Helgerna går så snabbt då jag alltid arbetar fredag och lördag. Min "helg" är tisdag-torsdag, då jag oftast är ledig. Synd bara att alla andra arbetar då, så blir oftast att jag går hemma och slöar. Tur så har jag lill*n i magen som jag kan umgås med! Alla kickar och rörelser gör att dagarna går snabbtGlad

• Sagolina
    MissMe83 skrev 2013-03-02 08:36:00 följande:
    Nu åker mannen jag och magen till säröhus på spa i ett dygn ,ska bli så härligt!

Oj vad härligt det låter! Passa på att koppla av tillsammans nu:)
  • Sagolina

Jag vill också fixa och röja här hemma:) Är riktigt skönt att för en gångs skull tycka det är roligt att tömma ur byråer och slänga saker, inte ett tvång! Vi håller ju nu på med att bygga förvaring och bokhylla på övre våningen och idag blev ena skrubben klar. Bara att måla på yttersidan kvar, men det hindrade ju inte att jag har fyllt in alla saker som skall vara i skrubben genast då jag kom hem från jobbet!

Nu är det en paus på sängen för min del, sen skall jag fortsätta röja i lådor! Ungefär vid påsk hoppas jag på att börja få hem lite baby-möbler, så att jag får börja ordna inför lill*ns ankomst!:) 

• Sagolina
    Baby Lei skrev 2013-03-02 17:21:37 följande:

Ja, visst är det helt otroligt mysigt att känna av bebisen så mycket nu! Det blir mycket verkligare att det faktiskt är en liten därinne! :) (även om det fortfarande är sjukt konstigt...!)

Jo verkligen jättemysigt! För några timmar sedan hade vår lilla ett riktigt rejält träningspass i magen. Jag låg på sängen och vilade lite då han/hon började och var tvungen att ropa på sambon, för oj vad magen for hit och dit!
  • Sagolina

Förstår att ni bara gapade efter den upplevelsen Kickilina! Tänk att vara så smärttålig att man inte alls kräver hjälp så långt i förlossningen!

• Sagolina

Inatt var jag för första gången tvungen att stiga upp och äta en smörgås:P Var så otroligt hungrig att hela magen värkte och var omöjligt att somna om. Kändes konstigt att sitta vid bordet och äta mitt i natten, tror inte jag gjort det någonsin tidigare!

• Sagolina

Buu för alla snö som kom under gårdagskvällen och natten! Har varit ute och skyfflat snön från 1/3 av infarten, men sedan sade ryggen och höften stop. Hoppas på att jag efter en stunds vilande kan ta tag i det mest akuta. Bara halva infarten blir skyfflad får vi in bilen, så det är målet!

Nu tycker jag att det får vara slut på snöfall! Vill ha vår, tunnare kläder och bar mark! 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~