Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Inatt har jag haft ont i magen och gissar på att tarmarna stört lill*n. för han/hon har bökat på som en tok. Mycket mrea än vad jag vanligtvis känner av under natten... Kändes nästan som om babyn skulle vara på väg ut genom magen! Inte har det blivit mycket sömn i alla fall, men som tur är ju fredagen ledig, så blir en vilodag!

• Sagolina

Jag kan verkligen inte sova på mornarna längre! Idag vaknade jag lite före 5, hur pigg som helst! Har vaknat mellan 4.45 och 6.15 de två senaste veckorna, helt av mig själv... Lite tråkigt när man är ledig! Men samtidigt skönt när disk och allt plock är fixat innan 8 på morgonen. Nu väntar jag bara på att sambon ska vakna, så att jag får dammsuga:P

Kul att se vad ni väljer för vagnar till era små! Vi har bestämt oss för en Emmaljunga Edge Duo Combi i brunt. Har turen att få vagnen i "julklapp" av min mamma (fick kort på julen att vi får välja vagn så betalar hon :)), för inte är ju barnvagnar billiga precis!! Nu gäller det bara att verkligen beställa vagnen också... :P

• Sagolina

Städa, städa varje fredag sjunger väl Pippi? Så blir det för mig idag i alla fall.. Om inte hostan tar koll på mig först! Kan inte sova, hostar så jag får ont i både mage och huvud och orken har jag tappat någonstans på vägen. Nåja, bara att bita ihop nu under förmiddagen och få städningen fixad, så ska jag hitta på någon belöning åt mig till kvällen. Tips på något gott (och lättlagat) att mysa med framför brasan ikväll? Eller en god middag?

Annars har lill*n börjat ha mera tydliga tider då han/hon är vaken och när det är lugnt i magen. Ibland kan det vara riktigt långa lugna stunder under dagen, så jag nästan hinner börja oroa mig. På natten brukar det vara 1-2 vakna stunder, så det skulle ju vara en passlig vana att hålla kvar tycker jag:P 

• Sagolina

Pizza låter som en bra plan! Måst bara fundera ut vad jag skall ha på:)

Har också gjort lista, med inplanerade pauser. Annars blir det att jag jobbar på och sen till kvällen har såå sjuka fogar. Hoppas på att ca 45min arbete och sen 15min paus gör att jag mår bättre efteråt! 

• Sagolina

Hejsan sömnbrist! :S Kommer bli långa timmar på jobbet idag, för har verkligen inte kunnat sova inatt! Slumrade mellan typ 12 och 2, efter det har jag l´ägat vaken och vridit på mig... Hostar och höfterna värker. Nåja, lill*n har i alla fall hållit mig sällskap med lite vänskapliga knuffar emellanåt:)
    Flera som har problem med sömnen? 

• Sagolina

Min plan är att packa bb-väskan i sista stund:P Alla i min släkt har gått över /blivit igångsatta, så tänkte att om jag inte packar något kanske lill*n sätter fart på så att vi i all hast måst slänga sakerna i en kass och åka iväg:P

• Sagolina

Det jag varit rädd för hela vintern hände idag: jag föll ute! Foten sjönk ner i snön och jag föll ner på knä. Magen trycktes mot benen, så nu oroar jag mig för att lill*n ska ha tagit skada. Försöker lugna mig med att det inte var ett hårt fall, men går väl sådär... Hoppas på lite bök och sparkar snart, så jag märker att allt är bra!

• Sagolina

ThereseJohansson: En massa bök i magen den senaste timmen!:) Sparkar mot revbenen och ett huvud som rör sig nere i bäckenet, inte så skönt, men lugnande!

Flunssa, hosta och för lite sömn har gjort att jag nu bara känner mig tung, otymplig och allmänt jobbig i min gravid-kropp... Hittills har jag trivts så bra, så hoppas på att jag får gå tillbaka till de känslorna när jag blir lite piggare! Annars blir det 9 låååånga veckor innan bf och kanske ännu mer om lill*n vill vara "fint folk" och komma försent.

• Sagolina

Här är det 61dagar kvar! Känns som om tiden bara flyger fram! Var på koll till rådgivningen idag och allting såg bra ut med både mig och lill*n. sf-måttet låg på 29, så precis över normalkurvan väl. Skönt så det senast var uppe i överkant!

För några veckor sedan fick jag höra efter min sockerbelastning att mitt värde var lite för högt, så jag sku vara försigtig med socker osv. Idag frågade jag om det på rådgivningen och fick en konstig blick till svar. Tydligen hade läkaren som jag pratade med senast sett fel på mina resultat, för de var jättebra enligt rådgivningssköterskan! 4,2 (0h), 6,5 (1h), 4,1 (2h). Fick sån energi av att höra detta, så nu äter jag mellanmål och sen ska jag ta storkok och baka lite gott till frysen! Gäller att utnyttja dessa energitoppar, gissar på att de kommer bli mer och mer sällsynta ju större jag blir:P

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~