Inlägg från: Sagolina |Visa alla inlägg
  • Sagolina

~* Juni Bebisar 2013 *~

Här ligger också lill*n med huvudet neråt och ibland "kniper" det till långt ner. Kan tänka mig att han/hon kommer åt öppningen och tappen eller något?
    Min absoluta favoritsyssla just nu är att halvligga i soffan och se på magen som far hit och dit när lill*n busar på! Är så härligt att sitta här och umgås:)  Tyvärr blir det ju att jag lite för lätt fastnar i soffan och det jag har tänkt göra blir lidande.. Nåja, hälften av dagens sysslor är i alla fall avklarade:)

• Sagolina

Börjar märka att kroppen gärna vill få lite vila under dagen nu! Jobbade 9-17 igår i blombutik, alltså stod jag i princip hela tdien, förutom då jag åt. När jag kom hem var jag helt färdig i kroppen och somnade på soffan en stund, bara för att sen släpa mig i duschen och vidare upp i sängen. Men positiva med en effektiv dag är ju att jag sovit som en stock hela natten, förutom ett wc-besök!

Nu en likadan dag till och sen ledigt veckoslut. Kanske blir det ett ikea-besök för att köpa lite saker till lill*n:) 

• Sagolina

Är nu inne på andra dagen med ont i övre delen av magen, typ vi livmoderns övre kant. Växtvärk, nerv eller vad kan det vara? Speciellt ont gör det om jag spänner mig, nyser,hostar eller liknande...

• Sagolina
    Meoow skrev 2013-04-12 23:40:17 följande:
    Känner av bebis hicka långt ner i magen, strax under naveln - visst måste väl bebis ligga med huvudet neråt då?

Jag känner också av hickandet någonstans mitt emellan bäckenet och naveln. Senast på tisdagen var jag på koll och då låg lillÄn med huvudet neråt:)
  • Sagolina

Har inte fått höra så många dumma kommentarer ännu gällande min graviditet, men sen sak som jag stör mig på är när människor frågar hur långt jag är/hur länge jag är kvar och sen när jag svarar utbrister något i stil med "Men din mage är ju int tillräclligt stor för att vara så långt, säker på att babyn växer?"... Klart man börjar fundera när man får höra detta ofta och inte har någon tidigare graviditet att jämföra med.
    Som tur är sf måttet till och med lite över normalkurva och ökar som det ska, så vet ju att allting växer. Och märker ju själv att magen blir större hela tiden! 

• Sagolina

MissMe: Håller med om att det är lite konstigt att man som gravid ses som någon typ av "allmän egendom" som vem som helst får kommentera vad som helst om. Några av de som kommenterat min mages storlek är exempelvis kunder på mitt arbete, vad har de liksom att göra med om min mage är stor eller liten?

Är ju bara jag själv, läkaren och sköterskan på rådgivningen som har något som helst att göra med min mages storlek. Sambon kan väl också få kommentera den, för han tycker ju bara att det är så kul att få se hur lill*n där inne gör att jag blir större:P Och så närmaste släkten kan väl få säga positiva saker om den,  men resten av alla tycker jag faktist inte har något med min kropp att göra!

• Sagolina

Heldag på IKEA och i shoppingcenter igår, bilåkande och två vilda och närgångna katter har gjort att sömnen har varit nästan obefintlig inatt. Hela kroppen är öm och att sen ha två katter som vill sova på mig/fast i mig gjorde inte saken bättre... Märks tydligt att kroppen inte riktigt gillar att gå omkring stora delar av dagen + sitta 2½h i bil!

Nåja, nu blir det frukost och tidig start på dagen. Tur så har jag flextid på jobbet, så kan åka dit när jag är klar och istället komma hem tidigare:) 

• Sagolina

Flera som fått svårt att förstå att bf faktist närmar sig?
    53dagar kvar till bf och jag börjar faktist känna mig lite stressad...Skjuter saker framför mig, som ex. att skaffa bilstol, få hem vaggan och skötbord och börja ställa i ordning saker och ting. Har typ stängt av tankarna på att förlossningen närmar sig och mina önskemål kring den... När sen flera i min omgivning kommenterat att magen har blivit lägre senaste veckan gör det ju inte stresskänslan mindre!  

• Sagolina

Madelen: Den delen av stressen med huset finns också här... Vi flyttade in i maj förra året och har hållt på med en massa olika projekt sen dess, Många av dem är ännu oavslutade, så lever med att hela tiden känna att saker hänger över mig. Speciellt jobbigt är det nu då det mest akuta är att riva gips i badrummet i källaren och det känns inte som ett speceillet hälsosamt projekt d¨det dammar så otroligt mycket. Hoppas på att sambon ska orka/hinna ta tag i det snart, men han håller på att byta jobb, så det medför en del förändringar...,

Nu har jag i alla fall ringt ett samtal till folkpensionsanstalten gällande min föräldrapeng, så det börjar bli under kontorll. Fick också reda på att mina ledighet börjar 4maj, inte den 9onde som jag trodde. Wopssii liten miss i planeringen :S 

• Sagolina

Nu är kroppen trött efter 5timmar trädgårdsarbete! Har släpat kvistar från björkarna vi fällt, krattat, beskurit och pysslat på. Och så njutit av allt som kommer upp på gården och den härliga solen:) I alla fall så har jag ju fått motion idag! Och imorgon hoppas jag på lika fint väder, så att jag får fortsätta vårstäda ute!
    Men nog märks magen då jag ska böja mig och liknande, trots att den inte är särskillt stor. Känner mig lagom klumpig då jag ska plocka upp saker från marken och knappt kommer ner:P 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~