Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Sonaten: Usch du har ju rejäl halsbränna! Har du testat att äta omeprazol varje dag och ta det samma tid varje dag? Hörde av kollegor att det finns olika sorters omeprazol och att vissa är bättre. När jag var gravid med sonen och dottern så åt jag inte omeprazol och då fick jag tänka på vad jag åt från vecka 14-15. Drack litervis med Ramlösa för att det lindrade endel. Nu till denna graviditet så fick jag tips av syrran om omeprazol och det är så gudomligt skönt att slippa halsbränna :)

• Solrosen82
    Pernilla74 skrev 2013-02-23 16:45:14 följande:
    idag har jag varit på babyproffsen och beställt vagn !!  =)) Sen var jag och handade massa mammakläder på HM. Det är ju så billigt en del att man skäms och tänker på dom stackars kvinnorna i andra länder som sliter under dåliga förhållanden, men samtidigt...här i närheten finns ingen annanstans att köpa mammakäder och det är ju skönt att det inte belastar privatekonomin för mycket, när det är så mycket annat som behöver inhandlas till bebisen plus att våran bil har varit trasig och behövt repareras :)

Roligt att beställa vagn, är det första barnet? Det där med HM och billig arbetskraft har jag också lite ångest för. Såg ett program förra veckan om barngiftemål i Bangladesh. En tjej hade klarat sig undan att bli bortgift för att hon fick jobb som sömmerska och hon var så lycklig över det. Då kändes det lite bättre. Men HM ska ge dem bra lön och inte utnyttja dem.

Har varit runt och delat ut inbjudningskort med dottern som fyller år nästa helg, skönt att röra på sig :)

Härligt med SPA, det hade inte varit fel. :)
  • Solrosen82
    ThereseJohansson skrev 2013-02-25 19:52:10 följande:
    Jag har nojjat ikväll och tyckt att buffarna vart så svaga i eftermiddag/kväll, gissar att han vänt sig och sparkar bak mot ryggen...han har gjort så innan...men nu har han fått hela magen att vibrera :)

De har säkert redan nu dagar då de sover mer och dagar då de är vakna och aktiva. :)

Själv får jag då och då sparkar mot livmodertappen och regionerna i närheten som är så obehagliga. Nån mer som känner samma?
  • Solrosen82

Åh va alla är duktiga med att rensa hemma! :) Det behövs här också, vet bara inte när...

Idag har jag varit hos Bm, sf mått 25 och hjärtljud 145. Vecka 26 idag. :) Hon skulle boka in mig på glukosbelastning om tre veckor. Hade hoppats att hon skulle glömma men inte det.

• Solrosen82
    hea skrev 2013-02-28 20:01:16 följande:
    Jag har börjat kolla på graviditetsförsäkringar och barnförsäkringar. Vad har era barn eller var har ni tänkt teckna?

Är det någon som har erfarenhet av något försäkringsbolag som fungerat bra?

Bra fråga! Det här funderar jag också på :)

Måste beklaga mig lite... :( Luften gick ur mig idag på jobbet då jag fick höra att ett par som är ganska offentliga i vårat lilla samhälle har fått en dotter som ska heta det jag har som favoritnamn. Vi umgås inte med dom överhuvudtaget, men om vi får en dotter och ger henne samma namn så kommer nog många tro att vi snott det av dem. :( jag känner mig rent av nere av detta... Så irriterande!!!
  • Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-02-28 20:59:46 följande:
    Wow vad häftigt det var att se honom idag! Han är så himla fin! Pappas klot runda huvud, min uppnäsa men boxar näsa! Hmm var har den kommit ifrån? Skumt.

Men såååå fin!

Åh va roligt att se bebis på det sättet. Låg han stilla? Såg det trångt ut? :)
  • Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-01 09:55:01 följande:
    Solrosen: han låg hyfsat still, pillade med händerna mycket i ansiktet så vi fick vara tålmodiga näsan såg jätte konstig ut. Hoppas verkligen den rättar till sig ha ha

Det är säkert ingen fara med näsan ;) låter jobbigt med sammandragningarna du har, har de gett med sig?

Vi har haft kalas hela dagen så nu är jag lagom mör. ;) Imorgon har dottern kalas för kompisarna. Är glad att hon inte fyller i maj för det tar på krafterna att ha kalas.
  • Solrosen82

Oreos: Magsjukan verkar vara sjukt smittsam i år. Sonen har haft den två ggr, jag och dottern varsin gång. Det har varit en epedemi i dotterns klass, tror nästan alla haft det. Hoppas de andra i familjen klarar sig nu när du fått det igen..

Vi har haft besök av kompisar som ska ha bebis om två veckor, åh va jag längtar till vi är där! :) Packa väskan, handla det sista, bädda sängen osv..

• Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-03-04 08:16:09 följande:
    Vilka namn tycker ni är finast : Melissa Alvina, andriana, Nicole, Denice,

Jag gillar Denise mest :) Har det själv som namnförslag :)
    MissMe83 skrev 2013-03-04 10:53:21 följande:
    Nu är vi äntligen överens om två tänkbara namn. Alfons och Jacob.

Lär säkert ändras igen ha ha.

Vad tycker ni?

Alfons tycker jag e jättefint! :)
  • Solrosen82

Ja namn är svårt... Vi vill ha ett namn som inte är för vanligt, men inte för ovanligt och så ska det funka att säga på engelska och passa med de andra barnens namn. Många kriterier att uppfylla ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~