Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Madelen21 skrev 2013-03-28 12:09:21 följande:
    solrosen: vi har inte bokat in nåt ul än utan nästa besök ska vi prata om det å bm fixar det åt mig isf.

Jaha då står påsken för dörren, vad har ni för planer? vara hemma iväg på nåt?

vi blir hemma, min sambo ska hjälpa till att flytta åt min mormor. På lördag ska han på hockey med jobbet. Ja vad jag å barna ska göra återstår å se!!  här kommer en  bild på magen. v 29 idag och bäbis ligger redan neråt me huvudet fick känna själv igår :) 

Ok, men det känns väl bra att hon fixar UL iaf :) Vilken mage! Jämn och fin bebismage :)
  • Solrosen82

Har precis sett Sofias Änglar... Gick 1-9:an med tjejen som var med, tårarna sprutade. Inser att mycket av ens eget gnäll är bagateller egentligen.

• Solrosen82

Ja, det blir ju ännu värre när man själv är gravid och har barn. Har läst mycket av hennes situation på Facebook och i hennes blogg, men det blir på ett annat sätt att se det på tv.

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-03-29 20:53:32 följande:
    Happymom: ja så kan det va. Har kräkt flera ggr. Ätit galive, blivit bättre en kvart och sen har det börjat om igen

Får se hur det är efter påsken annars får jag ringa min doktor

Har du testat omeprazol? Jag äter en tablett varje dag och har ingen halsbränna. Missar jag att ta tabletten så kommer den som ett brev på posten. Min syster glömde ta tabletten just innan förlossningen och hon hade så halsbränna och magsyra att hon spydde av det under förlossningen.
  • Solrosen82

Vi har en relativt ny säng som kostade rätt mycket. Mannen jobbade på EM då och fick riktigt bra rabatt, så vi köpte den bästa som fanns av den sorten med en tjock bäddmadrass. Vill inte ha fostervatten eller mjölk i den så vi ska köpa ett madrasskydd som täcker hela sängen. Det är ju bra att ha med barn som kommer och sover mellan mamma och pappa ibland också.

Har ätit konstant idag känns det som. Och knappt rört mig. Känns som att det inte finns någon plats för lungorna så vissa ställningar funkar inte att sitta eller ligga på. Då blir det jobbigt att få nog med syre. Bara inte denna bebis är större än sonen. Minns inte att jag upplevde att han tog sån plats i magen som denna gör...

• Solrosen82

Happymom: Jag googlade på det och fick upp flera sidor som säljer madrasskydd. Har inte beställt nåt än, tänkte att mannen får bestämma vilket som är bäst då han varit i branschen. Det ska vara ett som andas iaf och vara helt vattentätt

• Solrosen82

Theresejohansson: Skönt att du fick komma in och kolla så att allt var bra och att de tog dig på allvar. :)

Etangen: Hur går det? Tycker inte att det ska droppa...

• Solrosen82

Theresejohansson: Jag hade nog också blivit väldigt rörd av att höra på förlossningar. Tårarna sprutar när jag ser förlossningsfilmer. ;)

Idag har jag varit till min nya Bm. Det gick bra och jag upplevde att hon var väldigt noggrann. Bebis ligger i tvärläge nu. Tror inte den har legat med huvud neråt speciellt många ggr. Men den har ju några veckor på sig att lägga sig tillrätta. Sf-måttet var 30, hb 114 och hjärtljuden 144. Glukosbelastningen som jag gjorde igår var normal också. :)

• Solrosen82

Kickilina: jag tycker Sigge passar bäst ihop med syskonens namn, men Vide är också fint :) Angående huset så röstar jag på nytt. En kusin till maken renoverar ett gammalt och utgifterna rusar i höjden, plus att det tar enormt lång tid. Gamla hus kan stå på en dålig grund och oftast är väggarna snea. Många överraskningar kan det bli! ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~