Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

mytol skrev 2013-02-18 14:44:51 följande:
    Angående dopet så vet jag att många tänker att dom inte vill pracka på barnet en tro utan att dom själva ska få välja. Jag tänker snarare så att eftersom konfirmationen är en bekräftelse på dopet så gör ju barnet sitt val då. Jag själv hade många kompisar som inte var döpta när det var dags för konfirmation och bara en av dom valde att konfirmera sig å därmed bli döpt samtidigt medans alla dom andra resonerade att det var pinsamt att döpas inför alla och avstod. 15 är ju en känslig ålder och då det mesta är pinsamt. Därför väljer vi att våra barn döps även fast vi inte är troende.

Det där med konfirmation tänker jag också på. Jag hade aldrig konfirmerat mig om jag inte varit döpt. Så jag vill delvis att mina barn ska döpas för att lättare kunna konfirmera sig om de vill. Iofs så är det inte säkert att de vill göra det ändå. ;)
  • Solrosen82

Härligt att få ett datum för när bebis ska komma redan nu :)

Vi ska renovera ett rum som ska bli v

• Solrosen82

Hann skicka iväg för tidigt ;)

Vi ska renovera ett rum som ska bli vårt nya sovrum innan vi har något till bebis. Bebisrummet ställer vi iordning senare när bebis är lite större. :) De större barnen ville nog byta rum också ;)

• Solrosen82

Hann skicka iväg för tidigt ;)

Vi ska renovera ett rum som ska bli vårt nya sovrum innan vi har något till bebis. Bebisrummet ställer vi iordning senare när bebis är lite större. :) De större barnen ville nog byta rum också ;)

• Solrosen82

Min man har jobbat i möbelbranschen och har berättat att det är väldigt många som sover i skitsängar. Vi köpte en riktigt bra säng så jag tvivlar starkt på att jag kommer ha några problem att sova där trots foglossning. Sover jag i en dålig säng så får jag ont i höften även då jag inte har foglossning. Sängarna de har på BB är katastrof! Därför hoppas jag att vi får åka hem efter 6 tim så att jag slipper sova i en sån säng :)

• Solrosen82
    Pernilla74 skrev 2013-02-21 08:26:17 följande:
    God morgon ! Jag har också haft en skit natt pga att en brandvarnare har talat om att batteriet är slut, minst hundra ggr känns det som. Men min man som är tillräckligt lång för att kunna åtgärda saken har sovit som en gris... Jag har en liten undran... Har lite dåligt samvete för att jag dricker starkt nezkaffe två gånger om dagen för att sätta fart på magen.... Tror ni detta är dåligt för bebisen ?

Min man hade fått en knuff i sidan om vi haft det problemet ;) jag tror inte det är någon fara för bebis att du dricker kaffet, det e väl bara bra att du får igång magen. :)

Är det nån mer än jag som tycker att det är jobbigt med alla drömmar? Känns som att jag inte sover lika bra när jag drömmer så mkt...
  • Solrosen82
    Zora skrev 2013-02-21 18:51:29 följande:
    Blä.. Jag har fått halsbränna trodde det var en engångs företeelse för någon vecka sedan, men nu har jag det nästan varje eftermiddag.. Finns det nåt man kan göra för att bli av med det eller lindra det? Inser att jag aldrig haft halsbränna förut, trodde det var typ som sura uppstötningar men det är det ju inte..

Jag äter omeprazol varje dag och känner inte av någon halsbränna. De ggr jag glömt ta en tablett så kommer halsbrännan som ett brev på posten.
  • Solrosen82

Zora: Halsbränna ska enligt skrock betyda att bebis har mycket hår. :) Jag har en av varje och har haft mkt halsbränna med båda två.

• Solrosen82

Zora: Halsbränna ska enligt skrock betyda att bebis har mycket hår. :) Jag har en av varje och har haft mkt halsbränna med båda två.

• Solrosen82

Har för mig att jag hört om nån som har haft mycket halsbränna och fått en bebis utan hår.. Men mina barn hade då hår :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~