Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

mrshope skrev 2013-01-26 18:04:28 följande:
    Jaaa! Några utav mina favoriter som Elvira och Ella har han sagt 'över min döda kropp' om.

Lite tråkigt när man har kanske tänkt på dessa namn i flera år!

Oj det var verkligen ett nej det. Båda namnen är ju fina och funkar att säga på engelska. Jag gillar Judith, det låter nästan samma på svenska och engelska.

Alicantina: Selma e också fint! :) Bra att det är arabiskt också!
  • Solrosen82

Zora: Du får säkert sammandragningar när du går. Det har jag fått när jag varit gravid med de andra två. Räknar inte med att kunna gå så mkt den här gången heller. Får bli cykling på gymet istället. :)

• Solrosen82
    Zora skrev 2013-01-27 16:30:28 följande:
    Jaha.. har funderat på hur såna känns.. varför får man det då? Kommer det att fortsätta hela graviditeten så jag inte ska räkna med att det kommer att fungera med promenader? Har så svårt att hitta tid till annan motion.. men är cykling bättre?

Det e ju inte säkert att det e sammandragningar, kan ju vara ligamenten också som Kickilina skriver. För mig har det bara blivit värre ju längre in i graviditeten jag har kommit. Har du känt efter om magen är hård när du får ont? Cykling är mycket bra. Med första barnet cyklade jag till bara några veckor innan bf :)
  • Solrosen82

Jag vet inte riktigt hur ligamenten känns... Ja helst vill man ju kunna röra på sig lite iaf. Förlossningen blir ju lättare och återhämtningen sen :)

• Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-01-27 20:25:46 följande:
    Madelen21: jag skulle ju ha prompt en syskonvagn men detta blir nog en Emmalju ha singel! Hoppas att jag inte ångrar mig nu ju hihi

Sitter ff på akuten med fina Alvin 41,6 i feber andra dagen så prover har tagits och hoppas på hemgång!!!!!

Usch det var hög feber! Vad tror de att det kan vara?
  • Solrosen82

Jag drömmer också att min man lämnar mig. Drömmar om förlossningen handlar ofta om att jag "sovit bort" hela förlossningen och att min man inte fotat nånting.

På tal om sexdrömmar så har det t.o.m gått för mig av drömmen! Ursäkta detaljerna ;)

• Solrosen82
    Kickilina skrev 2013-01-29 20:19:01 följande:
    Även för mig...tihi...trodde först vattnet gått

Maken tycker mest att det är häftigt. ;) har varit samma i tidigare graviditeter.

Jag är också hungrig konstant. Försöker äta nyttigt för att inte gå upp så mycket och för att bebis inte ska bli så stor. Har mackor med mig på jobbet till fikarasterna. :)

Missme83: Jag tar omeprazol, funkar jättebra! :)
  • Solrosen82
    ToTo10 skrev 2013-01-29 21:19:58 följande:
    När det nu talats lite om sex... :P

Vi får inte ha sex pga komplikationerna i vår graviditet, vilket jag tycker är ganska jobbigt (tror jag tycker det är jobbigare än min sambo), men det är ju som det är... Vill ju inte göra något som riskerar att skada mina barn såklart!

Men... Någon som vet om det är själva samlaget som är farligt, eller om det är orgasmen? Tänkte som så... Det finns ju andra sätt att ha sex på, än genom samlag... :P

Jag vet inte riktigt om det är att nånting är och stöter mot livmodertappen, spermat eller orgasmen som är farligt. Själv brukar jag få sammandragningar vid orgasm när jag e gravid. Hittills har det dock bara hänt en gång men med de andra barnen var det knappt skönt på slutet av graviditeten för att jag fick sammandragningar. ;)

Missme83: Det är vanliga kapslar som du tar en gång om dagen. Jättesmidigt :) Tuggtabletter e ingen höjdare!
  • Solrosen82
    Sömntutan skrev 2013-01-29 23:28:03 följande:
    Jag får också väldiga sammandragningar vid orgasm. Kanske inte så mycket än, men det kär komma. Hade så under mina tidigare grav. och har helt klart känt av tendenser nu med. Här blir det inte sex så ofta heller. Men bättre nån gång än inget alls. Visst tycker man lite synd om sin andre hälft, men å andra sidan kan han ju ta Lena Handen till hjälp om det skulle krisa ;).

Ja Lena Handen funkar ju också. ;)

Nåt som jag funderar lite på är att det brukar kunna bli ännu mindre sex när bebis kommit och ett tag framöver. Därför får man väl passa på nu. ;)

Missme83: Halsbränna är bland de värsta gravidplågorna. Om jag inte tar omeprazol så kan jag knappt böja mig ner, kan inte dra upp benen när jag ligger på sida i sängen och kan inte äta fet mat, citrusfrukter osv. Hoppas tabletterna funkar för dig också! :)
  • Solrosen82

Jag känner av bebis mycket varje dag nu. Det har mest varit sparkar i nedre delen av magen men nu ligger den och sparkar uppe också. :) Min moderkaka ligger i bakvägg så det är väl därför jag började känna sparkar tidigt och känner mkt nu...

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~