Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Kickilina: Intressant läsning :) Jag hör till de som ammar, men har förståelse för att alla inte kan. Däremot tycker jag att det är hemskt att vissa väljer bort amningen för att kunna fortsätta festa m.m.

KarinF: Jag ska börja med järn och ska testa Niferex. Har ätit duroferon tidigare och den funkade inte på mig. Blev trög i magen och illamående.

• Solrosen82
    Happymom skrev 2013-02-05 09:29:23 följande:
    Vad det gäller amning,

fick ingen info alls förra gången. Letade själv upp info på Amningshjälpen. Blev hemskickad från BB trots att det inte funkade. De hade skrivit i journalerna att det funkade, ändå så var de tvugna att sitta med mig och truga i dottern utpumpad mjölk med kopp, som hon inte heller ville ta. Mina bröst var stora som meloner och alldeles stenhårda. Ringde även amningshjälpen och de försökte hjälpa så gott de kunde, men det var svårt via telefon Det var först när min mamma kom upp efter en vecka och kunde hjälpa mig som amningen blev något lättare (pumpade bara och gav flaska innan. Dottern vägrade suga.). T.ex visade hon hur jag kunde massera och värma mjölkgångarna för att få mjölken att rinna till och sen hur man kunde trycka alla fingrarna runt bröstvårtan innan man gav bröstet (då blev området lite mjukare), så hon kunde ta tag. Hade det inte varit för henne hade jag nog fått ge upp amningen. BVC och BB gav urdålig hjälp. De verkade faktiskt lika handfallna som jag själv.

Denna gången tror jag det blir lättare eftersom jag vet mer. Hoppas det i alla fall.

Va dålig hjälp du fick av vården! Om fler blir behandlade som dig är det inte konstigt att många ger upp amningen. Tur att du fick hjälp av din mamma! :)

Angående ryggvärk så kan jag rekommendera vetekuddar, de man värmer i micron. Så sköna att lägga bakom ryggen när man blir trött i ryggen. :)
  • Solrosen82
    Madelen21 skrev 2013-02-05 09:42:51 följande:
    Ringde min bm nyss å skulle höra lite om åderbråck å tyckte hon var så stram mot mig denna gång, kände mig illa bemött faktiskt.. när ja prata m hon sa hon nu får du ursäkta men nu måste jag svara i en annan telefon men vi ses snart..... gaah,,,, snart.... har tid den 19e :/

Vilket tråkigt bemötande. :( Jag har haft barnmorskor som jag inte varit nöjd med i mina tidigare graviditeter. Nu har jag äntligen hittat en bra Bm. Tycker det är så viktigt att de lyssnar och gör vad de kan för att man ska må bra.
  • Solrosen82
    Madelen21 skrev 2013-02-05 12:34:49 följande:
    solrosen82:

tyvärr har den bm jag hade innan slutat för hon bodde i falun å jobba i mockfjärd å det är x antal mil att pendla så hon fick jobb på sin hemort och sluta därför mkt synd.. den andra bm som va bra gick i pension nyligen... jaja bara gilla läget å hoppas d va en engångs grej.

Det var ju typiskt! Hoppas det var en engångsföreteelse.
  • Solrosen82

Theresejohansson: Jag har också foglossning. Men om jag inte gör nåt speciellt så blir jag mest trött i ryggen, bakom revbenen ungefär. Stretcha hjälper, baksidan av låren och rumpan. Vetekuddar lindrar också.

• Solrosen82

ThereseJohansson: Ja då har du riktigt besvärlig foglossning :( Det e väl bara att hålla tummarna att du kan jobba mars ut. Men att ta en dag i taget låter som en bra idé. :) Jag sitter ju bara framför datorn hela dagarna, så det är ganska smärtfritt på jobbet. Värmer en vetekudde som jag har bakom ryggen.

Caroliin skrev 2013-02-06 20:47:26 följande:
    Imorgon fyller stora grabben 4år ! & så ska jag baka cupcakes & chockladbollar, längtar nog mer än barnen haha..

ett litet BM besök på morgonen också, kul =)

Vilken rolig dag du har framför dig :) Sonen hade säkert massor av fjärilar i magen när han skulle sova ;)
  • Solrosen82

Valborgs: Jag visste inte heller att simning var dåligt vid foglossning. Har du testat en motionscykel? När jag var gravid med dottern var jag mkt på gymet och cyklade på den typen som har ryggstöd så att man kan sitta bättre. Funkade jättebra :)

• Solrosen82

Regnskogen: Usch vilken hemsk väninna! Henne ska du inte ödla mycket tid och energi åt. Hon är mest troligt väldigt avundsjuk på dig. En fd vän till mig hasplade ur sig väldigt klantiga kommentarer åt min syster när hon berättade att hon skulle ha barn och efter det så hade jag mkt svårt för henne. En av orsakerna till att jag inte umgås med henne längre.

Hör har magsjukan slagit till igen. Denna gången är det dottern och hon har fått värsta sorten, spyr hela tiden. Nu finns det ju inget kvar att spy och det är nästan värre. Så idag blev en Vab-dag. Ska se om jag kan få nåt gjort här  hemma idag. Funderar på att göra nån god middag iaf.

• Solrosen82

Var på bodypump igår och fick anstränga mig flera ggr för att inte pysa ut gaser ;) Hade varit grymt pinsamt i en sal full med folk. Idag har jag grym träningsvärk i benen så jag känner mig som att jag är höggravid när jag vankar fram här hemma :)

• Solrosen82

Nä det måste vara väldigt jobbigt ;) Man vill ju inte göra nåt sånt framför kunderna. På ett träningspass är det säkert rätt vanligt att folk pyser när de rör mkt på sig.

Tänkte också ta mig ut på prommis idag, hoppas att solen tittar fram :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~