Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Hej!

Nu tar jag också steget och gör mig synlig här Flört. Har följt tråden ett tag men inte velat skriva nåt eftersom att det har vart hemligt. Berättade för chefen och närmsta kollegorna i veckan så nu spelar det ingen roll.

Jag fyller 30 om en vecka och väntar mitt och mannens tredje barn, har en flicka född -06 och en grabb född -07. Vi var i valet och kvalet om vi skulle skaffa fler barn, men jag kunde inte riktigt släppa tanken på en till och nu e bebis på G. Skrattande

Är beräknad till 8 juni och går då in i vecka 12 imorgon om jag räknat rätt. Jag har varit på inskrivning redan och efter att ha pratat med barnmorskan om fosterdiagnostik så bestämde vi oss för ett fostervattensprov(som är det enda som erbjuds här, ja förutom moderkaksprov då) Och jag bor i NORRLAND som jag ser att ni skrivit om. Väldigt dåligt landsting när det gäller att erbjuda vul, nupp m.m. Skrikandes

• Solrosen82

Tack så mycket AlexandraViberg!

Ja, det e sjukt att det inte erbjuds tidigare och att det inte finns närmre. Det var någon annan som skrev här tidigare att det är mer yngre som får barn med ds p.g.a. att äldre kollar upp om barnet har någon sjukdom. Känns lite orättvist.

Min bm sa att det i första hand är mammor över 35 som gör fvp, men att vi fick göra det om vi kände att vi ville det. Tror inte att det kostar mer än ett läkarbesök, isåfall borde hon väl ha sagt det..

5-åringar kan vara väldigt roliga ibland Som tur e så är vår kille ganska lätt, men när han tjurar ihop så är det långdraget. Ni har inte berättat för henne än va? Våra barn blev väldigt glada när vi berättade för dem.

• Solrosen82

Alexandra: Hon kommer nog att bli överlycklig! Va svårt det måste ha varit att inte säga nåt när hon sa sådär

Vi bor i Kalix. 23 e ju ungt, det var jag när jag fick första. Då tänker man inte mycket på ev komplikationer och sjukdomar, det kommer med fler barn och när folk runtomkring går igenom missfall och får barn med sjukdomar.

• Solrosen82

Ung mamma: En kusin till mig fick ett barn med en av sjukdomarna de testar med pku-provet och mannens brorsas ena barn fick en annan sjukdom som nu också finns med på pku-provet. Först var det tal om moderkaksprov för att man med det får veta om barnet har ärftliga sjukdomar, men det var ingen risk att vårt barn bär på de sjukdomarna. Låter som att det är lugnt för er också

• Solrosen82

Har klarat mig bra från att spy under alla mina graviditeter, men jag mår mer eller mindre illa hela tiden.

Komiskt att läsa om hur ni får planera var ni ska spy

• Solrosen82

Har klarat mig bra från att spy under alla mina graviditeter, men jag mår mer eller mindre illa hela tiden.

Komiskt att läsa om hur ni får planera var ni ska spy

• Solrosen82

Ålder på dig och din partner: Jag är 30 och min man 39

Var det en planerad graviditet? Ja

Hur fick du reda på att du var gravid? Jag testade några dagar efter bim

Hur reagerade du? Chockad och förvånad, vi var inte beredd på att det skulle ta sig direkt.

Har du barn sen innan? Ja, en dotter född -06 och en son född -07.

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv) Vi är gifta sen april i år. Har varit tillsammans i 8.

Hur bor du? Villa

Var? Kalix

Vilken vecka är du i? 12 (11+3)

Har du några cravings? Mjölkprodukter, ost, citrusfrukter och andra fräscha frukter.

Hur mår du? Mer eller mindre småilla hela tiden.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid? Jag mår lite bättre denna gången än med de andra. Men sjukt hungrig.

Har du gjort något ultraljud ännu? Nej

När är bebisen beräknad? 8 juni

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke? Nej, det får bli en överraskning. Men det känns som en tjej.

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2012-11-21 19:31:58 följande:
    Ja jag känner mig inte gravid i magen så värst mycket, bara pga illamåendet och huvudvärken :P

Ibland tror jag att jag inte är gravid.. Men hoppas såklart att bebisen lever. Men känns ju jätte jobbigt att inte kunna röra sig utan mensvärk liksom. Nåväl! Skönt att någon annan har liknande så känns det bättre :)

Tack för svaret!

Jag fick tidigt sammandragningar när jag promenerade i mina tidigare graviditeter. Det är säkert ingen fara, men samtidigt vill man ju inte riskera nåt.
  • Solrosen82

Angående fosterrörelser som ni skrev om tidigare så kände jag av dem från vecka 13 förra gången jag var gravid och nu misstänker jag att jag känt något. Är i vecka 12. Men det är ju 3:e barnet så det är lättare att känna igen rörelserna

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~