Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Natan skrev 2013-02-12 17:51:56 följande:
    Ja, jag ska gå hos en aoura barnmorska och när jag träffar henne ska jag ta upp det :)

Hoppas du får en igångsättning!

Då håller jag tummarna för dig! :) Det är inge kul att oroa sig för förlossningen.

Vi ska få prata med en förlossningsläkare och jag har sagt åt maken att han får hjälpa till att övertyga läkaren om att vi måste få igångsättning. På min Bm lät det rätt hoppfullt, speciellt när detta är tredje barnet och det var problem vid förra förlossningen.
  • Solrosen82

Va roligt att läsa om alla gulliga karlar :) Tycker egentligen som många här att man kan fira sin årsdag mer. Köpte en ros och kola till mannen och lite smått och gott till barnen. Själv fick jag blommor av maken och en massa fina kort som barnen gjort. :)

Är det nån mer än jag som börjar känna att bebis börjar komma upp och ta plats för lungor och magsäck? Känns som att det är tyngre att andas och mindre plats för maten bara nu de senaste dagarna...

• Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-02-14 18:58:18 följande:
    Solrosen: känner jag med att hon sträcker på sig på ett annorlunda sätt så att jag tappar andan typ konstigtâ¤

Någon i denna grupp som kommer ha planerat Ks?

De måste växa rätt mycket nu :)
  • Solrosen82
    Baby Lei skrev 2013-02-15 11:00:38 följande:
    Ja, jag tycker också att det har hänt jättemycket de senaste en-två veckorna. (Jag gick in i v.25 idag).

Nu känner jag mig verkligen superpreggo! Det trycker och spänner och jag blir proppmätt efter en halv portion.

Och den ska ju växa mycket till..  Hur ska det här gå??   

Ja, jag undrar också hur det här ska gå! ;) Jag brukar bli stor om magen på slutet. Hoppas jag klarar mig från bristningar iaf. Har du varit och mätt magen än?
  • Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2013-02-15 17:36:26 följande:
    Ja men precis! Vi funderade på våra mammors första namn först men det lät dåligt och det kändes för nära släkt liksom. Denna gång ska namnen vara hemliga för släkten tills dopet! Kommer bli svårt men det SKA gå! Förra gången berättade jag när jag fick veta kön i v.37 på ul inför snittet (hon låg ju fel..) och visst blev pappa super glad då men eftersom människorna fortfarande lever så kommer det bli roligt att se deras reaktioner på dopet :D

Vet att farmor kommer bli mycket rörd iallafall :)

Det kommer säkert vara många tårar på dopet. :) Jag håller med dig att släktnamn oftast är finast om de inte är för nära. Om vi får en flicka så kan det bli Elsa efter min farmor eller Emmy efter min gammelmormor i andranamn. Tilltalsnamnet blir inte ett släktnamn :)
  • Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-02-15 17:54:36 följande:
    Vi har bestämt sedan lång tid att vi inte vill döpa våra barn. Både jag och mannen är ateister och känns inte bra att döpa vårt barn in i något vi inte tror på. Berättade detta för svärmor häromdagen och det skulle jag inte gjort! Det blev inte väl mottaget! Svärföräldrarna är inte heller troende men tycker av princip man ska döpa sina barn. Försökte förklara hur vi ser på det men hon var jätte upprörd!

Hur ska jag låta bli att påverkas? Känner mig som en dålig mamma nu

Vi tror inte heller på det där med kyrkan men har döpt våra barn bara av tradition. Men hade jag inte velat så hade jag stått på mig inför släkten. Det är ert barn, ert beslut :)
  • Solrosen82

Alexandra: Min yngsta syrra fick mammas namn som andranamn och hon har alltid tyckt att det har varit pinsamt att berätta det när någon frågat henne. Nu börjar ju våra mor och farföräldrars namn vara populära så då känns det mest ok att ta ett sånt. :)

• Solrosen82
    Sagolina skrev 2013-02-15 19:01:12 följande:
    Jag ser mig inte själv som troende, men är ändå skriven i kyrkan och konfirmerad. Sambon hör till Kristensamfundet. Vi kommer nog att döpa våra barn, så får de sen välja själv om de vill bli konfirmerade eller inte.

Jobbar i blombutik och hade in ett par idag som skulle döpa sin son om tre veckor. De ville ha lite förslag på blommor, hurdana arrangemang och buketter man skulle kunna göra mm. Blev såå sugen på att få planera vårt barns dop:P Aningen ute i förtid, men så som tiden rusar på just nu så är vi ju snart där! 

Ja tiden går fort tills det är dax för våra små att döpas. :) Vi kommer nog att ta dopet i augusti så att liten inte hinner bli så tung. Jobbigt att hålla i bebis annars. ;)
  • Solrosen82
    Baby Lei skrev 2013-02-17 14:10:59 följande:
    Jag har haft en så jobbig natt, Fick en blödning igår. Jag har inte haft det någon gång den här graviditeten och när det har hänt tidigare har jag alltid fått missfall. Så mitt hjärta stannade. Vi fick komma in till förlossningen direkt, och vår lilla kille mådde bra. Tack och lov! Livmodertappen var helt stängd, han mådde bra och hade rätt mängd fostervatten osv. Men jag hade tydligen en kraftig urinvägsinfektion. Fick ju penicillin mot det för två veckor sen, men nu gör de en långtidsodling också för att ge mig rätt sorts antibiotika den här gången. Usch vilken natt. Vi som just har vågat börja slappna av och känna att det kommer bli en bebis den här gången.

Åh va hemskt att blöda nu! Kom det mycket? Håller de extra koll på dig nu?

Jobbigt med alla influensor och magsjukor som går nu. Krya på er alla sjuklingar!!
  • Solrosen82

Babylei: Skönt att det inte kom så mycket. Men det var säkert tillräckligt för att få dig att börja oroa dig igen. Bara vi kommer förbi vecka 30 så är väl oddsen väldigt bra om bebis kommer för tidigt? :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~