Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

ThereseJohansson skrev 2013-04-09 11:08:58 följande:
    Då har vi vart på andra ul och sett våran lilla prins...6v 3dagar till snitt...som vi längtar efter han nu :)

Härligt! :) Vi ska på UL nästa vecka, längtar jättemycket :)
  • Solrosen82
    sofie och laura skrev 2013-04-11 09:39:45 följande:
    Hej alla glada!

Idag skall jag på Tul och får se på ett ingefär vad bebisen kommer att väga =) nyfiken !

Jag skall nog inhandla blodpudding o käka men uschhhhh vad jag hatart bläää.     

Spännande! :) Jag ska på UL om en vecka och då ska jag be dem kolla hur stor bebis är.

Mer tips på järnrik kost är kiwi och broccoli ;)  
  • Solrosen82

Hej alla fina gravida mammor! :) Ett tag sen jag skrev här. Hänger mer i FB-gruppen nu då det var enkelt att hålla sig uppdaterad där. :)

Grattis Monika84 till lilltjejen! Och grattis igen till dig Elfwinter!

Zora: Visst var det du som blev flyttad så mycket på Rul, eller minns jag fel? Om du hade haft bf senare så hade ju inte storleken varit lika fel. 

Själv har jag varit på UL förra veckan och fick då veta att bebis skulle väga ca 2250gr i 32+1, 12% över normalt. Fick ny tid om några veckor som jag bokade om till en annan läkare som förhoppningsvis ska ge oss en igångsättning. Har fått en tid för Norea(aurora) samtal på spec mvc om 2 veckor också. Bebis ligger i säte och just nu känns det inte som att den har planer på att vända sig. Förhoppningsvis gör den det snart.

Känns så spännande nu när det närmar sig och bebisar börjar titta ut. :)           

• Solrosen82

Zora: Ok, jag iofs om det handlar om en vecka så blir det ju inte så stor skillnad. Hoppas bebis växer lite extra nu då. Men alla är ju olika, du kanske får små barn. Vet en på jobbet som får små barn och hon fick gå på massor av kontroller i slutet. Minns förra gången hon var gravid, syntes inte på henne förrän det var typ 2 mån till hon skulle ha bebis.

ThereseJohansson: Jag tror att bebis vänder sig så småningom :) Den har helt enkelt bra med plats därinne ;)  

• Solrosen82

Hej tjejer! Snart är det inte många kvar med mage. 

Grattis till er som fått era bebisar!!      

Själv var jag till bm idag, 37+6, bf 11/6. Bebis är rörlig, sf 35 cm och hjärtljuden 136. Har inte gått upp i vikt på mer än en månad så jag är mkt nöjd Jobbar en vecka till sen börjar jag ta ut föräldrapenning.      

Vi har tid på spec mvc nästa vecka 5/6 och ska då göra tul och hinnsvepning. Läkaren sa även att de ev kunde ta hål på hinnorna om jag var nog öppen. Och det lät som att jag skulle slippa gå över tiden. Ska bli väldigt spännande att se hur stor bebis är när läkaren trodde att bebis är normalstor. Med tanke på att mina barn varit så stora har jag mkt svårt att tro det. Men hon lovade att om bebis väger kring 5kg så ska hon krypa in på förlossningen och be om ursäkt!

Roligt för er som har känningar nu och har en bebis som ligger i startgroparna!

Lycka till imorgon Baby Lei!!       

• Solrosen82
    Madelen21 skrev 2013-05-28 15:48:42 följande:
    barnet får gå ner i vikt en viss procent eller hur de är.. minns inte riktigt.. men me första barnet fick vi lov å va kvar i en vecka för att amningen inte kom igång på en gång och hon gick ner i vikt... de va jobbigt... men jag kände sån stress och press över allt sånt där med amning på bb.. dom kolla hela tiden.. me andra åkte ja hem dan efter å allt funka perfekt på en gång.... förutom jäkligt onda bröst och jag minns att sonen sög så det kom ut en blodklump ur min ena bröstvårta... svin ont... men min tanke är att om allt går bra denna gång så åker jag hem dagen efter även nu :)

Åh fy va ont!! Jag tar med amningsnapp i bb-väskan. Sonen åt konstant andra natten på bb så jag fick väldigt såriga bröstvårtor. Så om det händer med denna bebis så har jag med amningsnappen.

Jag har för mig att bebis får gå ner 10% av sin vikt. 
  • Solrosen82

Har hört att man kan bryta svanskotan och att det inte är speciellt kul. Men det är inget jag har funderat på särskilt mkt, händer det så händer det...

Sagolina: Jag fick hjärtklappning när jag var förkyld och hade bihåleinflammation. Pulsen var då väldigt hög, ibland hade jag 120 i vilopuls. Har du haft så länge?  

• Solrosen82

Sagolina: Ja det är ju mycket möjligt... Jag var helt slut när jag hade sådär med förkylningen och pulsen. Kände mig så konstig i kroppen. Var in på VC och de gjorde EKG som var normalt. Men efter några dagar med pencillin så kände jag mig mkt bättre.

Madelen21: Jag var på läkarbesök förra veckan där hon gjorde en hinnsvepning. Är ganska säker på att en del av slemproppen kom ut dagen efter, men sen har det varit lugnt. Det är säkert slemmisen som far för dig

• Solrosen82
    Madelen21 skrev 2013-05-30 16:14:05 följande:
    solrosen82: ja ja hoppas det.. eftersom de kommit både igår och idag... fast inga stora mängder men de har ju kommit ut nåt :) sen när det är brunrött oxå.. spännande detta... :)

Då kanske färdknäppen funkar nu
  • Solrosen82

Grattis Kamillan!! Det var en tjej som hade bråttom

Jag gjorde hinnsvepning förra veckan i v.37+0. Kände molvärk efteråt och dagen efter tror jag lite av slemproppen for, men sen har det inte hänt nåt mer. Har tid på onsdag för att göra om samma sak igen. Men då hoppas jag att tappen är mognare så att de kan sätta igång mig istället.

• Solrosen82
    Maravilhosa skrev 2013-06-17 13:52:22 följande:
    23.06 igår ringde vi till förlossningen och meddelade att det möjligen kunde vara dags för liten bebis att kika ut, efter sammandragningar som ökat under dagen. 23.35 ringer vi in för att säga att vattnet precis gått (10-15 min innan) och för att se vad dom sägs (aldrig varit med om det hemma). Troligen dags snart och vi är välkomna till förlossningen när vi känner för det. Känner att det börjar bli betydligt tätare och kraftigare värkar och min sambo och barnvakten puchar (positivt för att tillägga) till att åka in. Ringer förlossningen igen 23.58 och säger att vi kommer in nu, det hade de redan räknat med. Vi första mötet med Bm säger jag att det känns som bebisen kommer ut när som och jag kan känna illamående. 00.35 kommer våran lilla tjej till världen...
    Oj va snabb förlossning! Grattis till tjejen
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~