Inlägg från: Solrosen82 |Visa alla inlägg
  • Solrosen82

~* Juni Bebisar 2013 *~

Kickilina skrev 2013-01-31 21:04:45 följande:
    Så underbart! Grattis!

Här har de sura uppstötningarna gjort entré...suck...och med det även mina extraslag. Vet att de är ofarliga men tycker att det är grymt obehagligt ändå. Någon annan som har det jobbigt med extraslag?

Är det vanligt med extraslag när man är gravid? Har du provat omeprazol mot de sura uppstötningarna?

Sitter och ser Fråga Olle, det blir bara sjukare och sjukare ;)
  • Solrosen82

Missme83: Skönt att bebis mår bra. Skulle också bli orolig om min bebis slutade röra sig, känner nog den minst en gång i timmen dagtid nu. Min sparkar mkt neråt mot livmodertappen som din verkar göra också, obehagligt!! Med första barnet var vi rätt sena med att köpa saker, nu började jag mkt tidigare. :) Känn ingen stress, än har ni massor av tid på er :)

• Solrosen82

När min syster ammade hade hon en mjölkuppsamlingskupa som hon tyckte var väldigt bra och jag tror att hon slapp såriga bröstvårtor tack vare den. Så den ska jag köpa, plus amningsnappar :) Är det nån som vet om det hjälper att "skrubba" bröstvårtorna med en handduk nu innan bebis kommer? Har hört att de blir tåligare av det...

• Solrosen82

När min syster ammade hade hon en mjölkuppsamlingskupa som hon tyckte var väldigt bra och jag tror att hon slapp såriga bröstvårtor tack vare den. Så den ska jag köpa, plus amningsnappar :) Är det nån som vet om det hjälper att "skrubba" bröstvårtorna med en handduk nu innan bebis kommer? Har hört att de blir tåligare av det...

• Solrosen82
    AlexandraViberg skrev 2013-02-01 21:08:09 följande:
    Vet inte? Blir ju inte riktigt samma press på dom, men har man dom i bröstmjölk slipper man nog i stor utsträckning sårigheter. Men kan ju vara värt att prova skrubba dom kanske? Lär ju inte göra saken sämre direkt!

Det är väl värt ett försök iaf :) Såriga bröstvårtor e verkligen jobbigt...

Missme83: Det låter som en bra idé att sprida ut kostnaderna. :)
  • Solrosen82
    Kickilina skrev 2013-02-02 09:03:40 följande:
    Solrosen, jo, det gör det! Skrubba på för att härda dem och gärna gå mycket utan bh så vårtorna skavs mot kläder. Ang mjölkuppsamlaren så använde jag dem också med första barnet och de gjorde så att mina sår läkte fort.

Miss mee, skönt att allt såg bra ut!!!

Fint! Då ska här skrubbas! ;)
  • Solrosen82

Har legat i soffan hela dagen med magsjuka :( Bebis har vart igång för fullt, tror t.o.m att jag känt foten mot handen. :) Nu är det bara att vänta och se när dottern får magsjuka, sonen hade det i fredags.

• Solrosen82
    MissMe83 skrev 2013-02-03 21:39:05 följande:
    Solrosen: Ush krya på dig. Min man har också haft det hela dagen och jag mår rätt konstigt nu. Det går så hemskt mycket skit nu.

Tack! Ja det är svårt att undvika det, speciellt när man har barn. Jag håller tummarna att du klarar dig :)
  • Solrosen82

Angående vikt så tycker jag att magen växer ganska mkt just mellan v.20-25. Har varit så med de andra barnen för mig. Det skulle ju förklara viktuppgången för alla nu :)

Jag känner också ångest över att gå upp och förlora formen på sin kropp. Med första barnet gick jag ner allt, ca 20kg, på en månad och sen nåt kilo till. Men med andra fick jag kämpa mer och efter ett halvår var jag på startvikten. Så med trean blir det väl ännu värre. ;)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~