• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha

Var på kostsamtal hos BM igår. Första besöket, då jag bytt MVC. En helt underbar, BMSolig som var så exalterad över min duplex grav (tvilling), Skulle vara där i 30 min, men var där i en timme.
    Nu väntar en månad med ingetting, den 3/12 är det nupp (kan inte göra kub med duplex) den 10/12 är nästa besök på Mvc. Sedan är det Rul i v 18, BM v20, sen beror det på hur skiljeväggen mellan barnen ser ut hur man går vidare. Är den tjock får vi ul tre ggr till och besök varannan vecka hos BM from v24, är det en tunnarevägg är det ul varannan vecka. Kan inte hjälpa att man hoppas lite på en tunnare vägg  Glad

Vi berättade för mina föräldrar i helgen att vi väntar barn, hoppade dock över att det var tviliingar, men det berättade jag för mamma igår. Vill hålla det lite för oss själva.
    Men det är så skönt att kunna prata med mamma om det, hon förstår precis hur jag känner och blir själv så exalterad och funderar. Vi är så lika mamma och jag.

• mco

Idag är det dags för inskrivningssamtal :) ska ha samma Bm som med sonen och det ska bli så kul!
    Köpte även första bodyn igår från kappahl. Ni nyblivna föräldrar MÅSTE verkligen gå in där och kolla newbie collectionen. Helt underbar!

• mrshope
    Ann01 skrev 2012-10-30 03:59:47 följande:
    Hej på er alla blivande mammor :) Jag går in i vecks sju på fredag. Vi har försökt få barn i flera flera år.... gjort behandling efter behandling.Och nu kom äntligen vårat plus. Nu har jag dock svårt att glädjas och ta in de... tycker de är alldeles för bra för att vara sant... o h går nästan och äntar på missfall..... jag vet, de låter sjukt. Men ni som försökg länge kanske förstår vad jag menar? Huf cör ni för att slappna av och njuta av erat lilla mirakel?
    Jag förstår din rädsla och oro. Vi försökte också länge och jag blev helt chockad över mitt plus, trodde liksom aldrig att det skulle hända. Oron för att inte kunna bli gravid låg liksom kvar, fast nu oroar jag mig för andra saker i stället, missfall bland annat. Jag tror även att hormonerna ställer till med en del i mitt huvud! Ger mig ångest m.m
  • Madelen21

jag ska ringa min bm idag om mitt illamående å fråga om ja inte kan få inskrivning tidigare. fick d i v 9 sist å nu ända i dec... känns låååååångt... lär ligga på telefon snart öppna telefontiden 9.30

• DeeDee09

God morgon! Idag ska jag på arbetsintervju, fredag inskrivning hos BM :) Undrar bara hur länge man kommer kunna jobba, ska prata med BM hur det är med foglossning så här tidigt men det känns verkligen igen :( Hade foglossning och blev sjukskriven när jag väntade dottern. I helgen berättade vi för svärisarna som blev väldigt glada, blir sambons första barn och igår berättade vi för min dotter Diana 3år. Frågade bara först om hon tyckte mammas mage såg stor ut och då frågade hon: Är det en bebis där? Hon trodde det var en flicka som hette Molle (sambons förra katt hette så) men lite senare frågade hon om det var 2 bebisar :O Jag och sambon har själva blivit lite svettiga över min växande mage :D
    Nu har jag börjat känna av att jag är mer hungrig och är trött och brösten är lite svullna och ömma.

• jessie13
    Madelen21 skrev 2012-10-30 07:42:10 följande:
    gomorron tjejjer
    hoppas allla må bra.. jag mår inte bra :/ mår fruktansvärt illa
    vet inte va ja ska ta mig till.. har så förbannat mkt å göra hemma men orkar ingenting...
    sambon får fasen hjälpa mig när han kommer hem på em.

å samtidigt som ja är illamående är ja hungrig :/

måste försöka äta nåt- 
    Fråga din BM om hon kan be läkaren på MVC att skriva ut Lergigan Comp till dig? Det är mot illamående!
    Jag fick det när jag väntade mitt andra barn, jag mådde såå illa att jag inte kunde äta eller dricka någonting och blev t.o.m inlagd på BB. Och då var jag bara i v 6

Hoppas det är till någon hjälp!
  • Oreos
    Madelen21 skrev 2012-10-30 07:42:10 följande:
    gomorron tjejjer
    hoppas allla må bra.. jag mår inte bra :/ mår fruktansvärt illa
    vet inte va ja ska ta mig till.. har så förbannat mkt å göra hemma men orkar ingenting...
    sambon får fasen hjälpa mig när han kommer hem på em.

å samtidigt som ja är illamående är ja hungrig :/

måste försöka äta nåt- 
    Känner igen det där med att må illa samtidigt som man e hungrig.. Det är så frustrerande för man VILL ju äta, men man kan inte.. :(
  • Pellefanten

Här är en till med illamående. Vissa saker går bra dock. Precis som förra gången. Ska till läkaren på torsdag å bli sjukskriven. Illamående och restaurang kök går inte direkt ihop.

• mhpo
    mco skrev 2012-10-30 09:09:43 följande:
    Idag är det dags för inskrivningssamtal :) ska ha samma Bm som med sonen och det ska bli så kul! Köpte även första bodyn igår från kappahl. Ni nyblivna föräldrar MÅSTE verkligen gå in där och kolla newbie collectionen. Helt underbar!

Ja den kollektionen är kanon fin verkligen. Synd att den är så uppdelad i pojke och flicka även om det finns vissa plagg som är lite mer neutrala.
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~