• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Acantha
    Hur gammal är du? 
    Jag är 37

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Make, vi har varit gifta i snart 10 år och tillsammans i 17 år.

Har du barn sen innan?    
    En kille som blir 7 i april.

Var bor du?  
    Nord östra Skåne 

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Villa med stor stomt

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Tvillingarna får dela rum, i alla fall de första åren.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Har en Kia Sportage, ganska stor, men kommer inte att fungera med två bakåtvända stolar, en kudde, en tvillingvagn och en golden...

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Arbetar som projektledare, trivs med arbetet, men inte med chefen. Har även ett företag, som jag hoppas kunna ägna 100% åt snart.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Från min antällning 3år, men från vårt företag, inte alls.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Nej, det får han inte för att jag ska slippa arbeta hos min nuvarande arbetsgivare.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Har varit gravid fyra ggr, har enbart ett barn... När jag känner att de rör sig, då kan jag handla nått.

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Nej, om inte gravtest räknas!

Hur många vet att du är gravid? 
    Mamma, pappa, bästa väninnan, min ex chef.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Nej, möjligen ett större salt sug.

Favoritfrukost just nu?   
    Yoggi med havrefras

Godaste middagen?          
    Konstant sugen på pizza, trots att jag inte brukar vara det...
  • sanmal

Natan; aha! Jag har oxå ont i nedre delen av ryggen samt i höfterna, ner mot framsidan av låren. Ryggen gör ont hela tiden men höfterna är främst när jag går och står mycket. Och att då jobba som uska är ingen hit kan jag säga ;) och jag är bara i v 6 (5+1)

• Sandraa L

Jag känner mig inte ett dugg gravid idag, pigg och mår jättebra. Brösten spänner inte heller särskilt mycket. Någon mer eller bara jag?

• Acantha
    Sandraa L skrev 2012-10-29 10:36:11 följande:
    Jag känner mig inte ett dugg gravid idag, pigg och mår jättebra. Brösten spänner inte heller särskilt mycket. Någon mer eller bara jag?

Mår bättre än tidigare, men fortfarande inte bra. Men mycket piggare och lillamåendet är inte alls så jobbigt. v7+3
  • Natan

Sanmal: låter tyvärr som foglossning. Hoppas det går över för oss båda och att det inte blir värre :)

• Sandraa L
    Acantha skrev 2012-10-29 10:37:37 följande:

Mår bättre än tidigare, men fortfarande inte bra. Men mycket piggare och lillamåendet är inte alls så jobbigt. v7+3
    Okej vad skönt, jag undrar om det har att köra med mina aco tabletter att göra. Samtidigt blir man ju lite nojig när man faktiskt mår SÅ bra, känns lite ovanligt, nästan för bra för att vara sant 
  • sanmal

Natan; usch, det vill jag ju inte ha, inte så här tidigt i alla fall :P hur länge är du sjukskriven?
    Hoppas det lättar så man inte behöver ha det så här ända in i det sista ;)

• Isa82
    Hur gammal är du? 
    Jag är 30

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Sambo och vi har varit tillsammans i 14 år.

Har du barn sen innan?    
    En dotter född feb -11

Var bor du?  
    Utanför Falkenberg 

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    En liten gård på landet.

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Inte så länge jag ammar, sen får bebisen eget rum.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Har en Volvo V50, får kolla om en tvillingvagn går in, hoppas Förvånad

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag jobbar som sjuksköterska på en akutmottagning. Jag trivs kanon med mitt jobb.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Minst 1 år, sen får vi se.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Han tar f-ledigt när han ska ha semester då han har 2 egna företag. Han kan dock bestämma ganska bra över sin arbetstid.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej, vill vänta tills efter RUL.

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Gravtest x flera, vitaminer och folsyra. Skall börja spana in lite kläder på hm.se

Hur många vet att du är gravid? 
    Min bästa väninna.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Är mkt mindre hungerig, äter små portioner. Avocado, filmjölk, fisk i ugn med dillsås.

Favoritfrukost just nu?   
    Filmjölk m. havrefras, linfrö, pumpafrön, solrosfrön och en grav macka med ost.

Godaste middagen?          
    När min man tillagar något viltkött, helst älgfile, rödvinssky och hasselbackspotatis
  • Natan

Sanmal: jag håller tummarna för dig :) Jag har varit sjukskriven i 3 veckor nu och är sjukskriven i 2 veckor till.

• Natan

Har ni börjat med folsyra? Jag har köpt från Apoteket aco gravid som innehåller folsyra samt vitaminer för oss som är gravida + att jag äter extra järn och B12.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~