• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Katten Janssson

Hej va kul att läsa om er alla!! Jag hänger på!!
    Hur gammal är du?
    Jag är 32
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Ja-30år
    Hur länge har ni varit tillsammans?   
    Sambo och vi har varit tillsammans i 4 år
    Har du barn sen innan?    En 2årig son
    Var bor du?  Västmanland
    Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   En gård på landet
    Kommer bebisen få ett eget rum?  Inte första tiden.
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    Har en Audi  A8, & en Peugot 206
    Vad jobbar du med? Teknisk arbetsledare
    Trivs du med ditt jobb? Det går upp & ner

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? Ca 1 år, sen får vi se.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   Sist så va han det i ett halvår, tror det blir samma nu!
     Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? Nej, vill vänta tills efter  
    .Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? mammajeans-supersvullen i tarmarna ju!!
    Hur många vet att du är gravid? vår närmaste familj.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) Någon extra knäckemacka på kvällen!!  
    Favoritfrukost just nu?   Havregrynsgröt m linfrö, lingonsylt & mjölk.
     Godaste middagen?     Potatis i alla former är jag sugen på...el inte så mkt friterat när jag tänker efter!!
  • Baby Lei
    Moniica skrev 2012-10-29 14:18:16 följande:
    Hej tjejer.. Får man hoppa in här? Har BF 1a Juni.
    Är i V.10 ( 9+1) idag. Har varit på inskrivning och VUL idag. Allt gick bra och jag såg ett litet litet hjärta som tickade. Sååå skönt. Nu väntar jag på att få en kubtest tid. Jag hade MA i Juli detta året så jag är lite nojig. Känner inga speciella symtom utom ständig hunger.

Hej och välkommen hit!
    Är du den Moniica som hängde på IVF gruppen i våras?

• DeeDee09

Är i v. 5+3 med andra barnet, hade förjävlig foglossning med förra och känner igen smärtan/obehaget nu.. är det möjligt att få det så tidigt?!

• Blåbärssaft

Skriver väl lite om mig själv också nu när jag hängt här ett bra tag! Så kul att läsa om er alla Skrattande

Hur gammal är du?
    33 

Har du en pojkvän/partner/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans
    Snart 12 år 

Har du barn sen innan?
    Ja en son på fyra år

Vart bor du?
    Uppsala

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)
    I en bostadsrätt. En ganska stor trea.

Kommer barnet få ett eget rum?
    Ja, fast det blir inget riktigt rum. Vi ska göra i ordning i lilla hallen som idag är omöblerad och i direkt anslutning till vårt sovrum. Vi kollar hus för fullt just nu Glad

Har du bil- och kommer du behöva byta bil?
    Vi har en Toyota jeep så vi kommer inte behöva byta bil.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?
    Jag är gymnasielärare men har en tjänst på en högstadieskola. Älskar mitt jobb!!

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge?
    Japp, räknar med att vara hemma ett år innan vi skiftar och sambon är hemma i sex månader.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?
    se ovan fråga

Har du köpt något till bebisen ännu?
    Inte ännu men jag är väldigt sugen.

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig ännu? Vad?
    Köpte ett par svarta mamma stuprörsjeans från H&M igår.

Hur många vet att du är gravid?
    En kollega och tre av mina närmaste tjejkompisar och en av min sambos vänner- Så fem vänner sammanlagt. Ingen inom våra familjer vet ännu Skrattande

Har dina matvanor förändrats sedan du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv?)
    Har ingen riktig aptit och är inte jättesugen på mat. Kall nyponsoppa är gott dock.

Favoritfrukost just nu?
    Thé och rostade mackor

Godaste middagen?
    Kött och ris. Ris väljer jag framför pasta/potatis i det här läget.

• Moniica

Japp det e det Baby Lie. Är du här?? Va kul Hur har allt gått för dig ?? Jag har hunnit med ett MA i Juli och sen fick jag inte bli inskriven på RMC igen pga av min ålder

• Trollbarnet

Fråga, jag trodde ju att jag haft MA/MF på gång då jag fått två eller tre små blödningar, alltså bara rött i trosan. Inte testat sedan dess, men fick 3+ på digitalt idag och ett neonfärgat + på vanliga stickor. Visst brukar hcg börja gå ur/stanna upp om man får ma?

• Moniica

Japp, hcg ska minska för varje dag om fostret dör ut. Men På vanligt gravtest kan du ända visa gravid ett bra tag.

• Trollbarnet
    Moniica skrev 2012-10-29 16:37:31 följande:
    Japp, hcg ska minska för varje dag om fostret dör ut. Men På vanligt gravtest kan du ända visa gravid ett bra tag.
    Okej. Är iaf 2 veckor sen jag hade blödning sist så då borde det ju ha minskat.

Finns bilder i bildtråden.
  • Baby Lei
    Moniica skrev 2012-10-29 16:29:34 följande:
    Japp det e det Baby Lie. Är du här?? Va kul Hur har allt gått för dig ?? Jag har hunnit med ett MA i Juli och sen fick jag inte bli inskriven på RMC igen pga av min ålder

Jag blev gravid på första IVF försöket i våras, fick se ett fint litet hjärta på ultraljudet i v. 8 och allt det där.. Men sen ville det sig ändå inte och jag fick en liten minimal blödning i början av v. 12. "Det är normalt" sa alla såklart "ingen fara".. osv osv  (och så kan det ju såklart vara också), men inte i mitt fall. Någon gång under mitten av v.9 hade det stannat av.
    Så det var ju också ett MA, men kroppen skötte det själv tillslut och någon vecka efter den första lilla blödningen så kom missfallet.  
    Nu i september gjorde vi en FET, vi hade fyra embryon kvar i frysen från första försöket, och det sista överlevde upptiningen och sattes in. Jag plussade två veckor senare och nu är jag i v 8+4.
    Vi var på ultraljud i torsdags och allt såg bra ut. Hjärtat tickade och den lilla var rätt storlek osv. 
    Enligt vår läkare är missfallsrisken väldigt låg nu, och risken blir inte högre för att det inte gick vägen förra gången.
    Men känslomässigt är det väldigt svårt att luta sig tillbaka och bara våga tro på att det blir en bebis i juni. Men jag hoppas så otroligt mycket såklart!
    Pendlar mellan hoppfullhet och oro helt enkelt. Inte så konstigt kanske.

Hur gick det för dig? Var det din första IVF i våras som slutade i MA? Så vidrigt att inte få fortsätta på samma klinik när du ändå fått ett plus där! Hur gick du vidare sen?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~