Moniica skrev 2012-10-29 16:29:34 följande:
Japp det e det Baby Lie. Är du här?? Va kul

Hur har allt gått för dig ?? Jag har hunnit med ett MA i Juli och sen fick jag inte bli inskriven på RMC igen pga av min ålder

Jag blev gravid på första IVF försöket i våras, fick se ett fint litet hjärta på ultraljudet i v. 8 och allt det där.. Men sen ville det sig ändå inte och jag fick en liten minimal blödning i början av v. 12. "Det är normalt" sa alla såklart "ingen fara".. osv osv (och så kan det ju såklart vara också), men inte i mitt fall. Någon gång under mitten av v.9 hade det stannat av.
Så det var ju också ett MA, men kroppen skötte det själv tillslut och någon vecka efter den första lilla blödningen så kom missfallet.
Nu i september gjorde vi en FET, vi hade fyra embryon kvar i frysen från första försöket, och det sista överlevde upptiningen och sattes in. Jag plussade två veckor senare och nu är jag i v 8+4.
Vi var på ultraljud i torsdags och allt såg bra ut. Hjärtat tickade och den lilla var rätt storlek osv.
Enligt vår läkare är missfallsrisken väldigt låg nu, och risken blir inte högre för att det inte gick vägen förra gången.
Men känslomässigt är det väldigt svårt att luta sig tillbaka och bara våga tro på att det blir en bebis i juni. Men jag hoppas så otroligt mycket såklart!
Pendlar mellan hoppfullhet och oro helt enkelt. Inte så konstigt kanske.
Hur gick det för dig? Var det din första IVF i våras som slutade i MA? Så vidrigt att inte få fortsätta på samma klinik när du ändå fått ett plus där! Hur gick du vidare sen?