• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Moniica

Vi plussade 5 dagar innan vi skulle på inskrivningen. Så tekniskt sett så låg vi fortfarande utanför. Vi hade gjort alla testet och så. Fick godkänd att börja med IVF men eftersom vi aldrig va på inskrivningen så låg vi ju inte i systemet. Jag tror själv att när vi fick reda på att vi skulle få hjälp så gick det av sig själv Brukar väl va så att då slappnar man av på ett helt annat sätt. Mitt stannade oxå upp runt V 8-9 och 3 veckor senare så kom allt ut som ett brev på posten. Min moderkaka växte ju fortfarande så jag blev ju rund om magen så jag märkte inget förrän blödningen kom.
    Efter det så sa vi bara att blir det så blir det. 2 månader senare så plussade jag igen
    Har kommit längre denna gången så det är ju en milstolpe för oss. Och ett tickade hjärta lugnar en rätt mycket. Nu hoppas vi på att allt ska gå vägen. Vi väntar ju barn
    Grattis till plusset. Nu njuter vi av våra magar...

• Sandraa L

Det skrivs så mycket här så man missar allt, men kul är ju det! :D 

Sitter i skrivande stund och funderar på hur vi ska tala om för min 3-åring att hon ska bli stora syster efter vul på torsdag, hur har ni gjort? tips :)

angelica 090904 ♥ Bebis beräknad till 28 Juni 2013 / www.sandralinder.com
  • Madelen21

här är en som mår sååå illa!!!
    har varit på willys å storhandlat å så ätit på max å nu mår ja fruktansvärt illa :/

ska försöka få på mina barn pyamas nu å äta lite yoghurt å hoppas d lättar.. köpte även satsumas för ja var så sugen, få se om man kan få i sig en sån... sen ska jag se ensam mamma kl 20..

hoppas barna kan sova liiite längre än 20 över 6 i morgon bitti.

behöver sova känner jag. 

• ThereseJohansson

Någon som funderat på graviditetsförsäkring? Vart tecknar ni den i så fall?

• Meoow

En liten fråga bara - har man som partner rätt till ledighet från arbetet för att följa med på inskrivningen?

• 1000
    Meoow skrev 2012-10-29 20:10:59 följande:
    En liten fråga bara - har man som partner rätt till ledighet från arbetet för att följa med på inskrivningen?

Min kille sa på jobbet att han skulle på läkarbesök då. Mer behöver en ju egentligen inte precisera sig... Tänker jag.
    V 5+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Meoow

1000 - nä, vi vill ju helst inte berätta än heller... :/ han måste ju ha rätt till tjänstledigt iaf tycker man? Läkarbesök får han gå på under betald arbetstid...

• Meoow

Alexandra - inte en aning faktiskt, men känns ju som att det krävs nån typ av intyg med tanke på att det är betalt...

• AlexandraViberg

Jo det jag tänkte på! Beror ju på företaget, alla kräver inte det till löneutbetalningar utan tror på ordet hos sina trogna medarbetare/anställda. Har han inte varit till läkaren förut och minns hur det hanterades?

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~