• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo
    Natan skrev 2012-10-30 12:08:03 följande:
    Mhpo: ok, spännande! :) ja, jag funderar på att göra det. Går in i vecka 9 på lördag. Hur mycket kostar ett privat ul där du ska göra det?
    De tar 600 kronor och sedan får man lägga till 50 kronor per bild man vill ha. Sedan finns MammaMia klinikerna som finns lite här och där och de tar 500 kronor. Jag valde den i Liljeholmen då flera bekanta har rekomenderat dem.  Då är det bara en dag mellan dig och mig =) Vad kul. 
  • Natan

Mhpo: åh, då ska jag boka tid :) vad kul!!! Du får berätta sen när du har varit på ditt UL :) vart i Sthlm bor du?

• mhpo
    Natan skrev 2012-10-30 12:23:08 följande:
    Mhpo: åh, då ska jag boka tid :) vad kul!!! Du får berätta sen när du har varit på ditt UL :) vart i Sthlm bor du?
    Ah vad roligt, bor i Bandhagen söder om Stockholm. Vart bor du? 
    Googla klinikerna så kan du gå in på deras hemsidor och läsa. :) Kommer definitivt berätta om mitt UL ;)  
  • Natan

Mhpo: jag bor på Södermalm :) hur gammal är du? Ja, jag får göra det! Lycka till på fredag :)

• mhpo
    Natan skrev 2012-10-30 12:40:13 följande:
    Mhpo: jag bor på Södermalm :) hur gammal är du? Ja, jag får göra det! Lycka till på fredag :)
    Jag är 26 men kommer hinna fylla 27 innan jag blir mamma. Ja det ska bli jätte kul och och förhoppningsvis kommer det att lugna mig liiiite :) 
  • Madelen21

v 8 för mig idag

känner mig så fruktansvärt frusen.
    sitter å myser å ser på tv me barna.
    när sambon kommer hem blir d nog en tur till färgaffären å välja vit vägg färg
    å så ska vi bestämma vilken tapet vi ska ha på fondväggen :)
    tror det blir en mörkblå mönstrad..

svårt sånt där :/ 

• ToTo10

Äntligen sitter jag vid en dator så jag oxå kan svara på frågorna :)

Hur gammal är du? 
    Jag fyller snart 28. 

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Sambo, 31 år. Vi har varit tillsammans lite drygt 1 år.

Har du barn sen innan?    
    Nej, ingen av oss. Men världens goaste hund :)

Var bor du?  
    I Dalarna

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Flyttade till vår fantastiska gård nu i juni :)

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Inte i början, sen kommer den få rummet i anslutning till vårt sovrum.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Har en Toyota corolla och en vw tiguan och kommer få lov byta för att få in både barnvagn och hund. Lutar åt en Passat.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag jobbar som usk:a inom äldrevården och trivs helt okej.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Minst 1 år, sen får vi se.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Det har vi inte pratat om ännu. Förhoppningsvis kommer han kunna styra sin semester så han kan ta den i anslutning till att bebis kommer.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej, men handlade lite kläder och lite leksaker (för att ha hemma då våra vänner med barn kommer på besök), även fått en gammal liggvagn som jag tyckte så mycket om, innan jag ens visste att jag var gravid. Så har lite grejer :P Men inget sen vi fick veta...

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Gravtest, "Vi föräldrar - gravid"-tidning, några böcker.. Sen fick jag ett par mammaleggings av svärmor redan innan jag var gravid då hon hade köpt fel och tyckte att det nog var större chans att jag någon gång skulle kunna använda dem än att hon skulle ;P

Hur många vet att du är gravid? 
    Blivande mormor, morfar och farmor, min kusin och hennes man, en nära vän till mig och 2 arbetskamrater, varav den ena egentligen inte ens skulle få veta, men hon "visste" ändå... Och trots att jag nekade så sa hon bara; "det är lugnt, jag ska inte säga nåt, du får berätta själv." Lustigt!

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Mindre hungrig, blir fortare mätt. Inte alls sugen på att äta.

Favoritfrukost just nu?   
    Fil, som jag åt varje morgon innan, vill jag inte alls ha längre. Det började jag känna av redan innan jag visste, var inte alls sugen att äta på morgonen. Blåbärssoppa/Nyponsoppa och nån smörgås i små tuggor går bra ;)

Godaste middagen?          
    Oj... Som sagt, helst vill jag inte äta något alls, så.. Något lätt funkar bäst! 

• Madelen21

ToTo10

ser att du bor i dalarna, vart?
    jag bor i gagnef :)

är det första barnet för dig?
    för mig blir det tredje barnet:) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~