• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

urk urk

första gravidspyan kom nu på em :/

höll på steka fläsk å kände bara att nu spyr jag :/
    sagt å gjort :/

men d blev bättre för stunden. ska äta middag å hoppas kunna äta lite iaf

stuvade makaroner å fläsk mmmm gottt är hungrig 

• DeeDee09

Jag har också blivit klumpig och ofokuserad, vält ner 2 glas på bara ett par dagar och plugget går segt just nu :/ Sen känner jag mig allmänt vimsig ;)

• Baby Lei
    Madelen21 skrev 2012-10-30 16:00:58 följande:
    urk urk första gravidspyan kom nu på em :/ höll på steka fläsk å kände bara att nu spyr jag :/ sagt å gjort :/ men d blev bättre för stunden. ska äta middag å hoppas kunna äta lite iaf stuvade makaroner å fläsk mmmm gottt är hungrig 

Hahaha! Förlåt kan inte låta bli att skratta! Det är så sjukt gravidigt att nämna en spya och hur gott det ska bli med middag i samma mening! Jag är exakt likadan! (Fast jag har inte kräkts ännu, men mår illa samtidigt som jag är sjukt sugen på en kopp varm oboy just nu.. )
  • Kamillan

Jag tar också dom men mig hjälper de inte, har legat hela dagen idag o fått i mig ett halvt glas nyponsoppa... Mår så illa att jag gråter........ Jobbigt som tusan!!! Ska till dictorn imorgon o kolla vad vi ska göra ....

kluckis skrev 2012-10-30 14:39:27 följande:
    Någon fler än jag som börjat med Lergian Comp mot illamåendet? :) Hoppas verklige det hjälper! För får inte i mig tillräckligt med näring nu.... 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥

• Madelen21

baby lei

ok, ja maten smaka ok, men ja..

tänk vilka sug man får.. oboy fy va gott
    varm oboy å lite vispad grädde ååå jammi 

• Solrosan
    =)

Hur gammal är du? 
    29

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Sambo, 30 år.  Vi har varit tillsammans i 6 år.

Har du barn sen innan?    
    Nej, ingen av oss.

Var bor du?  
    Göteborg

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)  
    Radhus

Kommer bebisen få ett eget rum? 
    Ja fast till en början får den sova i vårt rum :)

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Vi har två skruttiga mindre bilar jag och sambon, men ska till våren göra oss av med dessa och köpa oss en kombi.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag med administration, trivs inte jättebra

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Längtar efter att vara mammaledig! Det är tänkt att jag och sambon ska dela föräldraledigheten rakt av men det beror lite på amning osv.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Han längtar nog mer än jag :) Och skulle nog vilja vara pappledig så länge som möjligt.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Ingenting

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Gravtest endast. Men tänkte köpa lite böcker nu i veckan. Tips?

Hur många vet att du är gravid? 
    Min syster och en nära kompis. Men känns som jag måste berätta för närmsta arbetskompisarna inom kort...

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Blir fort mätt och är aldrig direkt sugen på mat trots jag är hungrig. Kan inte längre äta fil eller yoghurt.

Favoritfrukost just nu?   
    Smörgås

Godaste middagen?          
    Svårt, inte mkt som varit speciellt gott den senaste tiden :)
  • Träz

Hej tjejer..!
    Jag är såå otroligt orolig just nu..! Gick på toa för en stund sen o det kom en liten liten strimma blod på papperet.. Precis så här började mitt mf i maj åxå..! har även ont i magen.. Inge ont i ryggen som jag hade sist.. Såklart jobbar jag åxå..!
    Åhh.. :-/ usch...

• AlexandraViberg

Kluckis: jag! Och i kombination med åksjukepiller (postafen) är jag nästan en välmående människa! Förutom igår när jag mådde bra när jag vaknade och sket i att ta tabletterna och sen fick kräkas hela kvällen :P

• kluckis
    Kamillan skrev 2012-10-30 16:09:14 följande:
    Jag tar också dom men mig hjälper de inte, har legat hela dagen idag o fått i mig ett halvt glas nyponsoppa... Mår så illa att jag gråter........ Jobbigt som tusan!!! Ska till dictorn imorgon o kolla vad vi ska göra ....

Fy! Be om att få Lergigan Comp!
    Fick ut det idag och nu mår jag inte illa längre :D Helt sjukt underbart :D  
  • Kamillan

Jag tar redan dem, 3 om dagen men de hjälper inte....

kluckis skrev 2012-10-30 18:01:26 följande:
    Fy! Be om att få Lergigan Comp! Fick ut det idag och nu mår jag inte illa längre :D Helt sjukt underbart :D  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~