• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Natan

Glömde skriva att jag jobbar på kontor som teamleader och min blivande man är säljande chaufför. Jag har börjat shoppa åt den lille för det finns sååå mycket fint :) jag har även köpt ett par svarta gravidbyxor från H

• sanmal

Natan; hur känner du det med foglossningen? Alltså vart har du ont och på vilket sätt? :) de misstänker foglossning på mig med nämligen så det är därför jag frågar. :) hur långt gången är du?

• Natan

Sanmal: jag har ont i nedre delen av ryggen och sen strålar det ner mot ena skinkan och benet. Hur är det för dig?

• Oreos
    kluckis skrev 2012-10-25 17:18:10 följande:
    Som jag förstått/läst mig på så är missfallsrisken störst i vecka 6 och vecka 9!
    Vecka 6 då hjärtat börjar slå
    Vecka 9 då fostret går över till att få all sin näring från mamman och "gula säcken" försvinner...

Jag är i vecka 8 (7+3) och känner så orolig för MF, vill bara hoppa fram 2 veckor i tiden NU!!     
    Precis vad de sa till mig också förra grav..  Önskar att man bara kunde glömma det.. är i 7+1 idag..
  • Oreos
    Hera skrev 2012-10-29 09:34:27 följande:

Hur gammal är du? -30
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo 36 år
    Hur länge har ni varit tillsammans? - 8 år
    Har du barn sen innan? - Nej
    Var bor du? - Malmö
    Hur bor du? Vi bor i en 3:a men letar efter större. Minst en 4:a!
    Kommer bebisen få ett eget rum? -Självklart
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? Nej
    Vad jobbar du med? - Lärare
    Trivs du med ditt jobb? - Ja
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? – Vi har inte diskuterat det ännu.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? – Självklart men vi har som sagt inte diskuterat det ännu.
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? –Nej det vågar jag inte.
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? – Ett graviditetstest, järntabletter och lite kläder som inte smiter åt.
    Hur många vet att du är gravid? – Familjen, några nära vänner, min chef och några få arbetskamrater.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? – Ja lite.
    Favoritfrukost just nu? Lågkolhydratbröd med mager leverpastej och gurka.
    Godaste middagen? – Mammasushi!

Vad är mammasushi?? jag har gått och varit sugen på sushi flera veckor, vet inte hur jag ska klara mig till Juni..
  • kluckis

Det är ju lag på att fisken ska vara frusen innan tilllagning!
    Det sa dom där jag brukar käka iallafall:)
    Så då är det bar att hugga in!  

kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • Baby Lei

Nu sitter jag äntligen vid en dator och kan svara på mina egna frågor! Glad

Hur gammal är du? 
    Jag är 38

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Ja, jag har varit ihop med min kille i tre och ett halvt år

Har du barn sen innan?    
    Nej, och inte min kille heller

Var bor du?  
    Stockholm 

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    En supermysig trea

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Gästrummet får bli barnrum

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Vi har en liten Mini med bara två dörrar.. vet inte hur galen man blir på det efter ett tag med barnstol??
    Det skulle kännas som en sjukt jobbig utgift att behöva byta bil! Vad tror ni?

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag är tv producent. Älskar mitt jobb. Otroligt omväxlande och roligt!

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Minst ett år

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Ja, säkert ett år han också

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej, efter två missfall så är jag ganska försiktig. Hoppas såklart att det ska gå vägen men jag vet alltförväl att det inte finns några garantier. Särskilt inte så här tidigt.

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu?
    Vad? 
    Köpte faktiskt några gravidtidningar häromdagen. Ganska mysigt att bläddra i.

Hur många vet att du är gravid? 
    Många, familj och vänner. Alla som är nära som vi ändå skulle vilja berätta för om det går snett.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Ja, jag har ett konstigt sug efter barndomens smaker. Enkel mat. Typ Spagetti och köttfärssås, pannkakor eller hönökaka med mjukost. Sånt som jag  aldrig äter i vanliga fall Glad

Favoritfrukost just nu?  
    Fil med muesli, hönökaka med skinkost och skinka hahaha! Extra allt! Och varm choklad! Helt sjukt!
    vad hände med naturell yoghurt med färska bär och ett kokt ägg liksom Skrattande??

Godaste middagen?          
    Hemgjorda köttbullar med potatismos och pressgurka.. slurp! Jag blir så hungrig nuförtiden! Trots att jag mår illa. Jättekonstigt.                              

• Oreos
    kluckis skrev 2012-10-29 10:09:17 följande:
    Det är ju lag på att fisken ska vara frusen innan tilllagning!
    Det sa dom där jag brukar käka iallafall:)
    Så då är det bar att hugga in!  
    Jasså? Hade jag ingen aning om, måste kolla upp det. :)
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~