• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Valborgs

Jag har ätit kvinna-tabletter med extra folsyra och järn sen i aug och kör på med det till vecka 12. Läste på Livsmedelsverkets hemsida att det räcker med 400mikrogram folsyra/dag och det verkar vara minimum i de flesta vitamin-tabletterna vad jag sett.
    Har fått äta järntabletter båda graviditeterna, så lär nog bli detsamma denna gång. Har tack och lov inte märkt av det ännu iaf.

• mytol

Oj, vad ni skrivit i helgen, har inte hunnit läsa igenom allt ännu.
    Själv så har vi haft en barnfri helg och varit i ullared å bott på hotell i värnamo med ett par vänner. Så skönt!

Jag hade sett fram emot mammaavdelningen på gekås som tyvärr var till en stor besvikelse. Toppar fanns en del men det var jag inte alls intresserad av utan jag var ju ute efter byxor. 1!!! par fanns det, svarta som inte alls var fina på. Näe, de blir en tur till H&M helt enkelt.

Foglossningen blev ett faktum efter en heldag på gekås å vill nu inte ge med sig.

Spyr numer kanske bar 3-4 ggr per dag tack vare mina tabletter lergigan comp så nu kan jag iaf behålla vätskan jag får i mig.

Hoppas ni alla haft en bra helg! Nu ska ja försöka läsa igenom vad ni skrivit

• mytol

Hur gammal är du? - 29
    Har du en pojkvän/partner/man/sambo? - Sambo, 32
    Hur länge har ni varit tillsammans? - Snart 12 år
    Har du barn sen innan? - 1 son
    Var bor du? - Norrköping, Östergötland
    Hur bor du? - En bostadsrätt, 3:a men letar hus
    Kommer bebisen få ett eget rum? - Nej inte om vi bor kvar i trean.
    Har du bil - och kommer du behöva byta bil? - Vi har en Volvo v70, kommer inte byta  
    Vad jobbar du med? - Personlig assistent
    Trivs du med ditt jobb? - Trivs som fisken i vattnet.
    Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? - Ja, minst 1 år.
    Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge? - Ja, men vi vet inte hur länge
    Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? - Nej inte än
    Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? - Nej
    Hur många vet att du är gravid? - Mina föräldrar, min chef och arbetsledare och våra två närmsta vänner.
    Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? - Lider även denna graviditet av hyperemesiss så man får vara glad om man är sugen på ngt överhuvudtaget.
    Favoritfrukost just nu? - Havregrynsgröt, lättspytt
    Godaste middagen? - Varierar verkligen från dag till dag.

• Caroliin
    Hur gammal är du? 
    Jag är 22

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Har en man, som är 29år.  Har varit tsm i snart 5år, gifta i 2 månader :)

Har du barn sen innan?    
    två söner födda feb 09 & maj 11

Var bor du?  
    I skåne

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    radhus

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Ja när jag ammat klart.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Vi har en saab 95, nej behöver vi inte.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag utbildar mig.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Minst 1år.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Japp, vet ej hur länge.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej, har så mycket efter pojkarna så vänta till efte RUL. är det en pojke behövs inte så speciellt mycket, är det en flicka kommer jag gå loss. haha

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    3 mamma leggings, ett par mamma byxor.

Hur många vet att du är gravid? 
    Våra föräldrar, syskon, min momo och barnen.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    måste äta ofta pga illamåendet.

Favoritfrukost just nu?  
    rostad macka med gouda ost (bara från lidl haha)

Godaste middagen?          
    vet ej.
    ..
  • Pellefanten

Vänta vänta på att bm ska Ringsjön mig så jag får en tid till läkaren och en sjukskrivning. Mår så tokilla å kräks, Inge kul å stå på mitt jobb då.
    Måste även ringa jobbet å sjukskriva mig :(

• Baby Lei
    Acantha skrev 2012-10-29 10:37:37 följande:

Mår bättre än tidigare, men fortfarande inte bra. Men mycket piggare och lillamåendet är inte alls så jobbigt. v7+3

Jag är också mycket piggare nu. Har varit det hela helgen faktiskt. Min kille trodde inte att det var sant när jag var vaken till halv två i lördags!! Det var väldigt länge sen sist...
    Förra helgen sov jag nästan hela tiden och var bara uppe för att äta och gå på toa mer eller mindre.. (och då hade vi ändå åkt till Gotland för att ha en skön helg.. hahaha.. kul tjej)  
  • Blåbärssaft
    jessie13 skrev 2012-10-29 12:31:44 följande:
    Får man hoppa in o sällskapa er? =)

Är gravid i v 5+1 BF 29 Juni
    Välkommen hit och grattis!!

Jag sitter på utbildnings/temadag hela dagen och mår så fruktansvärt illa! Får panik av tanken på att behöva kräkas. Hela föreläsningssalen är full med folk och jag skulle behöva sick-sacka mig genom en massa folk innan jag når en toalett. Andas andas...Tyst 
  • Moniica

Hej tjejer.. Får man hoppa in här? Har BF 1a Juni.
    Är i V.10 ( 9+1) idag. Har varit på inskrivning och VUL idag. Allt gick bra och jag såg ett litet litet hjärta som tickade. Sååå skönt. Nu väntar jag på att få en kubtest tid. Jag hade MA i Juli detta året så jag är lite nojig. Känner inga speciella symtom utom ständig hunger.

• Trollbarnet
    Hur gammal är du? 
    22

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Sambo som är 27 år gammal. Varit tillsammans i 17 månader.

Har du barn sen innan?    
    Nej. Första barnet!

Var bor du?  
    Skellefteå

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Bor för tillfället i väntan på lägenhet/hus i källaren hos svärföräldrarna. Inte optimalt men det funkar!

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Absolut. I början kommer bebisen få sova i samma rum som oss men får eget rum när han/hon är redo.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Har en Passat, som är sambons bil, kommer att byta nu snart. Blir mest troligt en Audi.

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Blev just arbetslös, så jag är "mellan två jobb", helt oväntat pga lågkonjunkturen så blev det stor varsel på företaget.

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Kommer att bli 1 år, fram tills bebisen ska börja på dagis.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Han kommer troligtvis inte behöva vara pappledig då han jobbar 2 veckor i stöten och är ledig 3.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Nej! Jag väntar tills jag vet att bebisen mår bra.

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Vitaminer har jag köpt åt mig själv, men annars ingenting.

Hur många vet att du är gravid? 
    Min svärmor, min ena syster samt tre av mina vänner. Svärmor vet ifall det skulle hända någonting när sambon är borta och jobbar. 

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Sugen och hungrig hela tiden men känner mig full och svullen i magen. Äter väldigt mycket salt mat.

Favoritfrukost just nu?   
    Yogurt med flingor.

Godaste middagen?          
    Hm. Svår fråga! Jag älskar mat. Men vill väll säga någon köttbit, potatisgratäng och beasås. Mmm!
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~