• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

ringde bm som har telefontid 30 min upptaget hela tiden... å lämna meddelande på telesvar få se om hon ringe upp.. just nu mår jag bättre...

ska jobba i helgen lördag å sönda kväll... men d blir inget om jag mår såhär...
    ska vänta till torsdag å ringa då å säga att jag är sjuk å int kan jobba.. är tim vik på ett äldreboende...

• Natan

Imorgon är det första besöket på mvc!!! Jag är nervös och förväntansfull. Jag vill så gärna veta om det verkligen är en baby där inne, det känns så himla overkligt! vad gör barnmorskan på första besöket? kollar barnmorskan om det finns ett tickande hjärta? Vet ni när man tidigast kan göra ul? Jag går in i vecka 9 på lördag.

• Baby Lei

Min barnmorska tar bara blodprov och pratar om kost och sånt det första mötet.
    Ultraljud måste en läkare göra och man kan se hjärtat från v7 ungefär.

• Baby Lei

Har ni laddat hem några gravidappar? Vilka är bra och vilka är dåliga?

• Natan

Baby lei: ok så man kan göra ul från vecka 7? Eller är det vul? :)

• Natan

Jag har laddat ner babygruppen och babycenter :) tycker båda är helt ok. Sen har jag även laddat ner en app med namn som heter namnkällan :)

• Baby Lei
    Natan skrev 2012-10-30 11:15:31 följande:
    Baby lei: ok så man kan göra ul från vecka 7? Eller är det vul? :)
    Det är nog alltid ett vaginalt ultraljd så tidigt för att kunna se något. Vet faktiskt inte när man kan börja med vanligt.
  • Madelen21

då har bm ringt å pratat.
    hon fråga hur jag mådde å ja sa hur d var å hon fråga hur ja gjorde då..
    ja sa att äta lite å ofta.... vila mellan varven. ja allt d är... sen sa hon att d fanns lergigan å köpa receptfritt..
    vill helst undvika tabletter..

har ont i huvve å försökte ta panodil för ett tag sen, d gick int... fick kväljingar direkt..

ringde mitt jobb för ja tänkte berätta för chefen nu, då har hon semestr till måndag..
    jaja bara å vänta... har baka saffrans kaka mä kidsen nu.

nu ska dom se på film å jag ska plocka me allt möjligt. 

• Natan

Madelen21: jag lider med dig, jag mår också jätte illa och är sjukskriven pga det. Jag äter lergigan comp och lergigan men tycker tyvärr inte att dom hjälper så ska prata med bm imorgon. Hoppas du mår bättre snart!

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~