• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Blåbärssaft
    Madelen21 skrev 2012-10-31 11:10:39 följande:
    min snälla mamma skulle gå in på apoteket åt mig å köpa postafen..

hoppas d hjälper.. är helt däckad.. spytt 2 ggr idag legat hela tiden orkar ingenting.

min lillasyster kommer hit om en stund då får hon fixa mat åt barna mm :)

måste vila  
    Vilken snäll systerSkrattande
  • Madelen21

mm hon ä 13 år men bra när man inte mår bra själv så hon får hjälpa lite...

å snällt av mamma å köpa postafen å se om d hjälper nåt.

känner mig hel seg idag å har så rörigt hemma å borde städa men ja orkar inte alls :/ 

• 1000

Åkte mot jobbet, efter tjugo min, i gamla stans tbana, fick jag springa av. Mådde sååååå illa. Var jävligt obehagligt att nästan kräkas på tbanan, blev helt dyblöt av svett o snurrig för jag mådde så illa. Tror jag blev lite chockad oxo. Ringde mig sjuk, satt tio min o andades, åt en brödskiva som jag tack o lov hade i väskan, åkte hem igen. Så nu Ligger jag i soffan o har tandvärk OCH illamående, vilken jävla dag 😠

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Madelen21

nu har jag fått postafen tagit 1 och läste att man får ta 1 tablett var 12e timme...

alltså får jag ta en inatt om jag behöver..

min syster är här å hjälper mig nu skönt.
    hon ska laga mat åt barna..

börjar känna mig hungrig nu..

ska kanske ta å smaka mat jag med. 

• Moniica

Usch era stackare som kräker ;-(
    Jag trodde det va synd om mig men mot er är jag i rena himmelen. Jag kräks inte men det står i halsen. Är hängig och trött. Tog em tur till HM idag och trodde jag skulle hitta några kläder men fan vad fula mammakläderna är
    Hittade ett par typ jeans leggins och en randig tröja som jag kan ha på festen på Lördag. Tur min mjukis overall passar fortfarande
    Var hittar ni mammakläder ? Har ni börjar handla nåt än?

• LitenOchSkeptisk

Nä, än har jag inte börjat handla mammakläder, även om det snart är befogat! Är i vecka 10 och några par byxor börja spänna åt i midjan.. Men jag är lite nojig och har fått för mig att jag inte vill köpa nåt som är bebis- eller gravidrelaterat förrän efter vecka 12.

En del av er verkar ha det otroligt jobbigt med illamående och kräkningar, hoppas verkligen att det går över för er snart! Själv har jag varit extremt illamående vid ett par tillfällen, men inte så att jag faktiskt har spytt tack och lov, även om det har varit nära.

Mitt personliga helvete består av svampinfektioner, jag hade det otroligt mycket i början av graviditeten och jag får inte använda varken receptbelagda eller receptfria läkemedel. De receptfria gör allt värre, och de receptbelagda får jag inte äta p.g.a. barnet :(
    Jag måste hålla mig borta från allt som har socker i sig, annars kommer svampen som ett brev på posten igen. Det är så jäkla enerverande! Jag vill ha glass, godis och choklad! :( Men jag har inte ätit något sött alls på mer än en månad nu.. Gaaaah!

• Solrosan
    kluckis skrev 2012-10-31 13:07:58 följande:
    Jag känner mig typ svimfärdig och yr!?
    Nån fler? :/ 

Det är samma här :( Går inte koncentrera sig på jobbet utan sitter mest o väntar på att yrheten ska lugna sig...
  • kluckis
    Solrosan skrev 2012-10-31 13:25:40 följande:

Det är samma här :( Går inte koncentrera sig på jobbet utan sitter mest o väntar på att yrheten ska lugna sig...
    Fy :/  *Har skickat ett mail till min BM så får se vad hon säger:)
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • mrshope
    LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-31 13:05:34 följande:
    Nä, än har jag inte börjat handla mammakläder, även om det snart är befogat! Är i vecka 10 och några par byxor börja spänna åt i midjan.. Men jag är lite nojig och har fått för mig att jag inte vill köpa nåt som är bebis- eller gravidrelaterat förrän efter vecka 12.

En del av er verkar ha det otroligt jobbigt med illamående och kräkningar, hoppas verkligen att det går över för er snart! Själv har jag varit extremt illamående vid ett par tillfällen, men inte så att jag faktiskt har spytt tack och lov, även om det har varit nära.

Mitt personliga helvete består av svampinfektioner, jag hade det otroligt mycket i början av graviditeten och jag får inte använda varken receptbelagda eller receptfria läkemedel. De receptfria gör allt värre, och de receptbelagda får jag inte äta p.g.a. barnet :(
    Jag måste hålla mig borta från allt som har socker i sig, annars kommer svampen som ett brev på posten igen. Det är så jäkla enerverande! Jag vill ha glass, godis och choklad! :( Men jag har inte ätit något sött alls på mer än en månad nu.. Gaaaah!
    Jag har samma problem, och vågar inte prova canesten heller eftersom det står på förpackningen att man inte ska använda det om man är gravid. Tänkte gå till läkaren med det men undrar vad dem kan göra om man inte kan ta någonting?
    Socker gör det värre, absolut. Som tur var är mitt sockersug borta nu när jag är gravid, jag blir illamående ut av det.... 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~