LitenOchSkeptisk skrev 2012-10-31 13:05:34 följande:
Nä, än har jag inte börjat handla mammakläder, även om det snart är befogat! Är i vecka 10 och några par byxor börja spänna åt i midjan.. Men jag är lite nojig och har fått för mig att jag inte vill köpa nåt som är bebis- eller gravidrelaterat förrän efter vecka 12.
En del av er verkar ha det otroligt jobbigt med illamående och kräkningar, hoppas verkligen att det går över för er snart! Själv har jag varit extremt illamående vid ett par tillfällen, men inte så att jag faktiskt har spytt tack och lov, även om det har varit nära.
Mitt personliga helvete består av svampinfektioner, jag hade det otroligt mycket i början av graviditeten och jag får inte använda varken receptbelagda eller receptfria läkemedel. De receptfria gör allt värre, och de receptbelagda får jag inte äta p.g.a. barnet :(
Jag måste hålla mig borta från allt som har socker i sig, annars kommer svampen som ett brev på posten igen. Det är så jäkla enerverande! Jag vill ha glass, godis och choklad! :( Men jag har inte ätit något sött alls på mer än en månad nu.. Gaaaah!
Jag har samma problem, och vågar inte prova canesten heller eftersom det står på förpackningen att man inte ska använda det om man är gravid. Tänkte gå till läkaren med det men undrar vad dem kan göra om man inte kan ta någonting?
Socker gör det värre, absolut. Som tur var är mitt sockersug borta nu när jag är gravid, jag blir illamående ut av det....