Madelen21- det är troligtvis postafen som sömntutan ovan skriver! De är väl de enda receptfria på apoteket? Hoppas du får börja må bättre snart!
1000 skrev 2012-10-31 08:07:21 följande:
Godmorgon. Jag har haft en skitnatt. Tandvärk i upper o neder vänster käke/tandrader. Ringde tandläkarn igår o fråga om det kan va gravidrelaterat. Hon sa att troligtvis gör förändringar eller stress i livet att jag biter ihop mer än vanligt o däeför får mer ont än vanligt... Har haft bettskena för ihopbitning sen länge så mer än att använda den kan jag inte göra... Tog första bokningsbara tiden, om en månad, ha ha.... Läste dock sen på en tandläkarsida att förändrad blodmängd (som man väl får vid grav) kan ändra trycket i nerverna o göras känsligare för ihopbitning.... Oh well... Bara att försöka stå ut, o använda bettskenen flitigt, annars blir det ett dyrt besök hos tandakuten där dom troligtvis inte kan göra nåt.
Tandvärk är hemskt! Jag drog ut en visdomstand igår och det är nog det sjukaste jag gjort i hela mitt liv! Jag trodde det skulle vara ett enkelt ingrepp men den satt väl galet till och läkaren och sköterskan höll på i EN TIMME! Kände mig helt utsatt och traumatiserad när det var över. Sambon kom och hämtade och jag var hemma och vilade upp mig hela dagen igår.
Jag ser för övrigt inte klok ut. Ser ut som jag fått värsta smockan över käken. Sjuukt svullen. Var på inskrivning hos BM igår men min svullna käke och allt. Lite lustigt när hon började fråga om jag någonsin blivit utsatt för våld i livet. Där satt jag liksom svullen och dan. Förklarade dock för henne och samtalet gick toppen! Hon gav mig en kram när vi sågs och mindes både mig och min sambo för fem år sedan
Inte för att jag äter mycket innan men nu kan jag ju inte ens tugga så det blir flytande föda tills detta är över. Igår fick jag endast i mig nyponsoppa och fil på hela dagen. Tror ni det är fara för bebisen? Worried...