• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • Madelen21

gomorron 

här sitter jag å mår skit
    spyr som en gris av å till... ringde jobbet idag å fick tala om som det var..
    ja min chef va int där så ja fick säga till vikarie chefen å ja sa att ja va gravid i v 8 å att jag mår så dåligt att jag inte kan jobba mm. hon tog det bra å sa att hon skulle inte säga något till någon.

så nu är jag sjukskriven i helgen, känns skönt.
    jag behöver vila mm..

känner mig lite som en värdelös mamma som inte orkar med att göra något me barna.
    men vi ser på tv å dom är rätt nöjda med det (tack å lov)

ringde min sambo förut å fråga han hur länge han jobba idag om d va ända till 16 å han sa att han ska försöka jobba så lite som möjligt.. så ja hoppas att han kommer hem tidigt!!

min lillasyster kommer kanske hit sen å hjälper mig med barna mm så jag kan vila.
    här ja bor snöar det idag.

prata mä min bm igår å hon prata om tabletter att ta vid illamåendet... va heter dom man kan köpa receptfritt på apoteket?

• Sömntutan

Jag ska verkligen inte klaga, jag har ju längtat efter den här graviditeten så länge nu. Men fy sjutton vad det inte är roligt just nu. Mår så illa och är så trött att jag knappt vet vad jag heter. Detta i kombo med att försöka plugga till en tenta är inte så bra. I går var en riktig skitdag. Mådde pyton och trött som bara den. Barnen hemma på lov och försökte att få in något av det jag läste. Gick verkligen inte bra kan jag säga.
    Trots att jag knappt äter så är magen som en ballong och vågen står på +2,5 kg. Inte alls roligt.

• Sömntutan

Madelen: det är nog postafen hon menar. Åksjuketabletter som kan funka. Jag ska köpa det idag jag också. Hade en kvar hemma som jag tog här om dagen och jag tyckte det funkade ok faktiskt.

• kluckis
    Madelen21 skrev 2012-10-31 08:31:18 följande:
    gomorron 

här sitter jag å mår skit
    spyr som en gris av å till... ringde jobbet idag å fick tala om som det var..
    ja min chef va int där så ja fick säga till vikarie chefen å ja sa att ja va gravid i v 8 å att jag mår så dåligt att jag inte kan jobba mm. hon tog det bra å sa att hon skulle inte säga något till någon.

så nu är jag sjukskriven i helgen, känns skönt.
    jag behöver vila mm..

känner mig lite som en värdelös mamma som inte orkar med att göra något me barna.
    men vi ser på tv å dom är rätt nöjda med det (tack å lov)

ringde min sambo förut å fråga han hur länge han jobba idag om d va ända till 16 å han sa att han ska försöka jobba så lite som möjligt.. så ja hoppas att han kommer hem tidigt!!

min lillasyster kommer kanske hit sen å hjälper mig med barna mm så jag kan vila.
    här ja bor snöar det idag.

prata mä min bm igår å hon prata om tabletter att ta vid illamåendet... va heter dom man kan köpa receptfritt på apoteket?

Postafen samma som man tar vid åksjuka! Testa det och om det inte funkar kontakta din BM så får du ut medicin på recept! Man ska inte behöva må så dåligt!

Jag har fått på recept nu och äntligen kan jag börja leva normalt! Känner mig pigg glad:) 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • Madelen21

tack alla

ska be min sambo köpa postafen å prova..

igår skull ja ta panodil å d gick inte för ja höll på spy :(

så gruvar  mig å ta tabletter... 

• Blåbärssaft

Madelen21- det är troligtvis postafen som sömntutan ovan skriver! De är väl de enda receptfria på apoteket? Hoppas du får börja må bättre snart!

1000 skrev 2012-10-31 08:07:21 följande:
    Godmorgon. Jag har haft en skitnatt. Tandvärk i upper o neder vänster käke/tandrader. Ringde tandläkarn igår o fråga om det kan va gravidrelaterat. Hon sa att troligtvis gör förändringar eller stress i livet att jag biter ihop mer än vanligt o däeför får mer ont än vanligt... Har haft bettskena för ihopbitning sen länge så mer än att använda den kan jag inte göra... Tog första bokningsbara tiden, om en månad, ha ha.... Läste dock sen på en tandläkarsida att förändrad blodmängd (som man väl får vid grav) kan ändra trycket i nerverna o göras känsligare för ihopbitning.... Oh well... Bara att försöka stå ut, o använda bettskenen flitigt, annars blir det ett dyrt besök hos tandakuten där dom troligtvis inte kan göra nåt.
    Tandvärk är hemskt! Jag drog ut en visdomstand igår och det är nog det sjukaste jag gjort i hela mitt liv! Jag trodde det skulle vara ett enkelt ingrepp men den satt väl galet till och läkaren och sköterskan höll på i EN TIMME! Kände mig helt utsatt och traumatiserad när det var över. Sambon kom och hämtade och jag var hemma och vilade upp mig hela dagen igår.
    Jag ser för övrigt inte klok ut. Ser ut som jag fått värsta smockan över käken. Sjuukt svullen. Var på inskrivning hos BM igår men min svullna käke och allt. Lite lustigt när hon började fråga om jag någonsin blivit utsatt för våld i livet. Där satt jag liksom svullen och dan. Förklarade dock för henne och samtalet gick toppen! Hon gav mig en kram när vi sågs och mindes både mig och min sambo för fem år sedan Glad

Inte för att jag äter mycket innan men nu kan jag ju inte ens tugga så det blir flytande föda tills detta är över. Igår fick jag endast i mig nyponsoppa och fil på hela dagen. Tror ni det är fara för bebisen? Worried...

• mysmamman2

Nä ingen fara :) det är ju inte en längre period du äter dåligt!

Det där med tandläkare... Hur är det att ta röntgenbilder??

• kluckis
    Kamillan skrev 2012-10-30 20:04:16 följande:
    Halv glas nyponsoppa-check. Halv knäckebrödmacka-check. Uppspytt efter 5 min- check......

Nej :/ Har du testat postafen? Om inte det hjälper är det bara att ringa din bm och få på recept :)
    Man ska inte behöva må så dåligt! 
    kmv.blogg.se Första barnet-Bf 6jun ♥
  • Blåbärssaft
    mysmamman2 skrev 2012-10-31 10:48:18 följande:
    Nä ingen fara :) det är ju inte en längre period du äter dåligt!

Det där med tandläkare... Hur är det att ta röntgenbilder??
    Nej, det är ju sant Glad 
    Jag tog röntgenbilder veckan innan jag plussade. Det är ju inte att rekommendera men jag visste ju inte i det läget att det låg en liten därinne. Jag hoppas att det liksom mycket annat innan man plussar inte påverkar barnet på samma sätt som det senare i graviditeten gör. 
  • Madelen21

min snälla mamma skulle gå in på apoteket åt mig å köpa postafen..

hoppas d hjälper.. är helt däckad.. spytt 2 ggr idag legat hela tiden orkar ingenting.

min lillasyster kommer hit om en stund då får hon fixa mat åt barna mm :)

måste vila  

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~