Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

puh

har hållt igång hela dagen å nu känner jag mig totalt slut.. har noll ork..
    bakat saffransbullar på fm å sen fixat runt massa saker här hemma i morron kommer min syster å bor här i 2 v när våra föräldrar åker till dominikanska republiken i 2 v. sen har jag å barna bakat bananbakelser som vi ska ha till efter maten då min mamma kommer å då blir d fika.

nu ska jag laga middag.. pust... hoppas att jag får sova tidigt ikväll...

jag går typ å lägger mig kl 19 varenda kväll för att ja orkar inte va uppe längre men i morron är d äntligen bonde söker fru :) 

• Madelen21

måste fråga en sak

jag tänkte att jag ska baka pizza i helgen å då tänkte jag lägga på salami. har köpt lösvikt...

nån som vet om man bör frysa den innan?? läst så mkt om toxoplasma å allt va d heter.. 

• Madelen21
    lder på dig och din partner:
    Jag 28 och sambon 30

Var det en planerad graviditet?
    Ja

Hur fick du reda på att du var gravid?

Trodde verkligen inte att d skulle bli nåt... men tog ett test på skojs skull samma dag ja skulle ha mens å vips så var där 2 streck som bara blev starkare ju mer man testade.

Hur reagerade du?
    Jag blev såklart super glad men trodde inte d va sant riktigt förens x antal graviditets tester senare :)

Har du barn sen innan?
    Ja flicka född 07 och pojke född 10

Är du i ett förhållande och i så fall, hur ser det ut? (sambo, gift osv)
    sambo förlovad sen 05 å varit ihop i 10 år i februari

Hur bor du?
    hus

Var?
    Gagnef, Dalarna

Vilken vecka är du i?
    10+1

Har du några cravings?
    Inget speciellt än... har väldigt svårt för mkt olika saker, bröd till frukost tex.

Hur mår du?
    Har mått väldigt illa och varit väldigt trött. tröttheten är lite bättre men illamåendet finns kvar fast det är lite bättre... men jag kan lätt lägga mig kl 19 å sova hela natten.

Är den här graviditeten lik dina tidigare?/ Känns det som du trodde att vara gravid?
    Nja jag tycker att jag har mått mkt mer illa denna gången och varit mera trött.. ja självklart känns det som jag trodde.

Har du gjort något ultraljud ännu?
    nä d blir nog i januari.

När är bebisen beräknad?
    17 JuniHjärta

Ska ni ta reda på om det är en flicka eller pojke?
    Ja för att vi är nyfikna och för att det är lite lättare å planera mm :) Nog för att vi redan har allt som behövs men endå :)

Hur vill du föda?
    Naturligt och med lustgas. Har klarat mig på lustgas båda ggrna.

• Madelen21

här är en till som mår bättre men spyorna kommer nästan dagligen å har börjat må illa på nätter också lite nu.. 

men är betydligt piggare än för nån v sen när ja bara ville sova..  går in i v 12 på tisdag. 

• Madelen21

sitter här å slappar lite å väntar på min lillasyster som ska komma från skolan...
    ska laga middag strax, makaronpudding blir det. Vår mamma och hennes man är på väg till västindien å då ska min syster bo här :) väldigt bra för mig mä barnvakt :)
    kan underhålla barnen medans jag lagar mat tex :)

kallt å ruggigt är det idag...  gjorde varm choklad å varma saffrans bullar till mellis, d var inte så dumt :)

• Madelen21

ja ser att det pratas namn för fullt..

mina 2 barn heter agnes och theo

jag kommer inte på några just nu men ja... alice å alicia hade vi även i åtanke med första barnet
    vi får se :) ska kolla på ul först :)

om denna blir en flicka har jag dessa förslag:
    alice
    alicia
    wilma

pojke:
    edvin
    melwin

• Madelen21

alexandraviberg:

jag mådde sådär för några v sen att ja inte orka hämta dottern på dagis så då fick min mamma hämta har tur att vi bor nära max 5 km ifrån varandra.

mår något bättre nu men jag spyr än.. på morgonen... å så är jag trött!! fast betydligt piggare än för nån v sen. 

• Madelen21

Idag på em när jag satt här i soffan så tyckte jag att jag kände nått som svepte inuti magen.. svårt å förklara känslan.. undra om d kan vara bäbisen? v 10+3 idag... jag kände tidigt med nr 2 men då i v 14 kanske.. var en annorlunda känsla :)

• Madelen21

kickilina du som är bm..

är d möjligt att känna nåt av bäbisen redan i v 10+3 mä barn nr 3?
    jag kände nåt idag när ja satt i soffan, som en liten svepning i magen... svårt å förklara känslan :)

men m nr 2 kände jag i v 14 typ.

• Madelen21

mytol: jag vill också gärna ha en tjej fast blir d en pojk så blir det :) Men vore kul om d blev flicka för vår dotter har pratat så länge om en lillasyster.. vi har en av varje så vi vet hur det är :)
    men jag har ju sååå mkt söta flick kläder.. finns inte alls lika mkt fint till pojk som till flickor :)

ska kolla på rutin ul som lär bli i januari..

någon som vet hur långt innan rutin ul man brukar få kallelsen?

kickilina du kanske vet som jobbar inom yrket? 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~