Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

hej allihopa
    här är en som mår riktigt skit ikväll..
    mår inte dåligt på nåt vis fast jag är jävligt ledsen...
    känner mig usel på alla sätt och vis och vill inget hellre än att ungarna ska somna så att jag kan få lite tid för mig själv... älsta barnet sover nu... minstingen är vaken å jag känner att ja vill att han sover så att jag kan göra alla mina måsten för att känna mig nöjd...
    har gråtit i 30 minuter nu å jag känner mig värdelös mm... D måste vara alla jäkla hormoner som ställer till trubbel.. Normalt är jag inte såhär... Suck...  tät i näsan är ja också... ush...

Nån mer som känner igen sig i detta?

Nu ska jag försöka smyga upp på övervåningen å förbereda lite saker för i morgon.. ska börja lägga in 24 kvadrat golv i vårt nyrenoverade allrum....
    Hoppas kunna göra d utan att minsting märker nåt.
    Annars säger jag godnatt för idag. 

• Madelen21

flagnell: tack så mkt, känns bättre idag. gick å la mig m minstingen å har sovit hela natten ända tills nyss å nu väntar vi på kalendern på tv :)

• Madelen21

Hej Tjejjer
    Sitter här å planerar inköpslistan.. ska iväg å handla senare.
    Kom på en idé. Vi firar alltid jul hos min farmor och farfar å har gjort sen jag var liten. Så det är stående tradition kan man säga :)

Nu tänkte jag att istället för att ge dom en julblomma som vi alltid gör så tänkte jag ge dom en julkorg med massa gott i... nu är frågan, vad man ska ha i den??

nån som har förslag?

mina förslag är:
    glögg
    pepparkakor
    chokladask
    kanske russin å mandel till glöggen.

nån som kommer på nåt mer? 

• Madelen21

Gomorron allihopa
    6 dagar kvar till jul känns sjukt...
    Var å handla på willys igår och idag ska jag och mina barn baka pepparkakor och göra pepparkakshus
    V 15 idag. jag har ännu inte fått någon kallelse för rutin ultraljud.. fler i samma v som inte fått det?

• Madelen21

louise1983

men gud va dåligt :/ Jag känner liksom att ja vill veta nu snart för att kunna planera in me min mamma som ska ha barna då vi ska dit... hon jobbar nätter å vi lär kunna planera så hon kan ta ledigt eller byta mä nån eller så... 

• Madelen21

Ja jag blev plötsligt sugen på pannkaka och köttsoppa igår.. dock blev d hamburgare på max.
    ska nu göra lunch.. är ofta sugen på prinskorv å stuvade makaroner.. blir dagens middag. 

• Madelen21

gomorron girls

Idag var ingen bra morgon här.. Har mått ganska bra nu dom sista dagarna å inte spytt på veckor..
    I morse var det kört igen :( Kräkorna kom... Ush det är så drygt!!
    V 15 nu å spyor än... Jaja men kan vara för att jag är slemmig i halsen å som gjorde att ja fick en attack. Idag ska jag å barna ut å shoppa lite efter lunch. Ska köpa present åt min bror som fyller 22 på julafton.. Han är kräsen så vi får se va vi hittar på... Sen ska ja inhandla lite nytt gran pyssel.... alltså nya kulor mm :)

Men d blir först efter lunch innan dess ska d städas... I helgen kommer sambons pappa hit m julklappar åt barnen.. Ja dom brukar alltid komma helgen före jul typ.

Nä dags å sätta fart nu :) 

• Madelen21

Jag har en Brio Happy men skulle gärna byta mot en Emmaljunga men jag vill inte ha mjuklift utan jag vill ha sån korg...Sambon tycker jag är knäpp som byter vagnar hit å dit för d har blivit några genom åren :)
    Har en syskonvagn som vi köpte nu innan ja blev gravid begagnad på blocket.. fast den känns för gammal.. början av 2000 talet.. ska nog sälja den å hitta nån lite nyare tror jag...

får nog behålla min brio  :) 

• Madelen21

baby lei vi beställde vagn efter rutin ul när vi vänta första barnet. Babyskydd är bilstol.
    BIlstol köpte vi tidigt på rea på barnens hus. Kan kännas skönt att köpa lite saker undan för undan hellre än att köpa allt på en gång det är ju rätt dyrt om man inte kan tänka sig köpa begagnat.

den brion jag har är en 08 lr 09 å när vi skulle få dottern hade ja trehjuling teutonia... mot min vilja... sambon som var envis å skulle ha den... ja hade vela ha emmaljunga men d blev teutonia för att den va smidig... å d va den och ostadig.... så att köra en trehjulig vagn i snömodd var INGEN hit.

• Madelen21

regnskogen: v 15 här och jag känner mig piggare. men i morse så var d spy attack igen... har inte spytt på flera v.
    mår för övrigt rätt så bra å inväntar brev att ja fått tid för rutin ul.. än har ja inte fått nån tid..
    i övrigt är d ju jul snart å jag längtar ju dit såklart:)

Ska ta mig an å pynta granen lite nu me lite nyinköpta julkulor mm :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~