Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

kickilina: åååå vilket bus ni gjorde :) men mys pys för dig :)

här sitter jag å vill verkligen ha en klänning till jul... var ska jag hitta en?? nån som har nåt tips? 

• Madelen21

oj oj oj här vräker snön ner å dom har gått ut me klass 1 varning idag..
    upp mot 1 dm snö skulle kunna komma... men ja tycker d är mysigt.. advent i helgen ju...
    angående gravidjacka... jag tycker d känns himla onödigt.... här jag bor brukar vi ha långa vintrar ända till slutet på mars... men ja... nja... köpa ny jacka känns inte lockande just nu :/

idag blir d  nog lite julklapps shopping...

svårt tycker jag... vi köper bara till barn å syskon inte till dom vuxna.. fast våra föräldrar ska få dagis kort på barnen :)

• Madelen21

babylei:ja faktiskt så är det mysigt.. vi har tänkt åka till tomeland på lördag uppe i mora så det passar kanonbra mä sånt här väder å hoppas d håller i sig :)

nu har jag nyss ätit lunch å ska sätta mig å planera julklapps inköp.

• Madelen21

Här är en som är på sånt satans jäkla humör ikväll... 
    Båda mina ungar är helspeedade å den älsta triggar upp den minsta så jag blir rätt ut sagt vansinnig....
    jag vill försöka få dom å varva ner men d tycks inte gå hur jag än gör....

å jag ska se på bonde söker fru kl 20 :/

men ja vet nog boven i dramat....
    vi var i väg å shoppa å var in å fikade... sockerrus... var visst flera timmar sen nu men ruset tycks komma nu :/

så ja får skylla mig själv samtidigt som jag känner mig jäkligt less å arg å frustrerad å allt ja :/

• Madelen21

vilken morgon... dottern va klar på toa å ja skulle hjälpa... fy sjutton jag spydde som en gris när ja skulle torka :/
    puh när ska detta vända?

har sån vidrig värk i mina ben idag...  tror att jag snart lär inhandla stödstrumpor... värker ner i fötterna...
    hade åderbråck med nr 2 å jag kommer troligen få d nu igen.
    snön faller så fint här å det är så mysigt...

• Madelen21

jag har inga ömmande bröst alls.. men kan bero på att min son slutat amma för typ 1 månad sen :)
    ja han är 2 år och har varit tuttbarn å så var även min älsta.. hon sluta också runt 2..
    men nu är d skönt att han slutat för han sover hela nätter äntligen..

ohh nu blev ja sugen på risgrynspudding å saftsås... tror ja ska sno ihop lite :)

• Madelen21

jag tror att jag har känt nåt 2 ggr men jag kan inte förklara vad jag har känt.. som lite fladder :)
    går in i v 13 på tisdag å inskrivning hos bm då.. min sambo sa: din mage är ju större nu än med nr 1 å 2 i samma v :) ja jag har rätt stor mage redan :) 

• Madelen21

caroliin: Jag känner samma som du och har gjort några gånger, jag går in i v 13 på tisdag å ska på inskrivning då. När jag vänta andra barnet så kände jag något redan i v 15 å nu ännu tidigare, undra om det är möjligt?
    känns ju så tidigt.. vet att första sparken som jag kände på riktigt kom dagen efter ul med nr 2 :)

när vi vänta barn nr 1 och 2 så hade vi ul samma datum, 8e mars :)
    nu blir d någon gång i januari, hoppas att kallelsen kommer snart :)
    När man varit hos bm första gången så känns det som ett steg avklarat, sen check 2 är ul, sen efter det bm å lyssna på <3

Här har jag hållt på å donat hela kvällen å sist jag var vaken såhär sent var ..... Ja jättelänge sen... brukar alltid lägga mig runt 19 för jag är så himla trött.. men idag har jag känt att nää nu jäklar...
    adventspyntat å städat upp i gästrummet där min syster bor å strör saker hej vilt... kläder smink mm.. (tonåringar)

så nu ska jag ta å göra kväll snart å i morgon vankas lussekattsbak å pepparkakor också troligen.
    Massor med snö har vi fått idag också... Runt 20 cm om inte mera :)

Nä gonatt på er tjejjer :) 

• Madelen21

Gomorron allihopa
    hoppas att alla mår bra, eller iaf så bra det går.
     Idag är det dags för inskrivning hos bm. äntligen v 13 :)
    har inte spytt på ett bra tag.... men så i morse var det dags :/

10.30 är det dags. är det någon som har fått höra hjärtljud på inskrivningen??

barnen ska följa med på inskrivning älsta är ledig från dagis å minsta går inte på dagis än.
    Jag tror den älsta är lite spänd av förväntan faktiskt... frågar vad dom ska göra med mig och om dom ska ta ut bäbisen mm.. haha.. ja... massa frågor...

men det man gör är väl att ta massa prover å allmänt prat om jag inte minns helt fel?
    jag har fått massa jäkla plitor i pannan också som jag aldrig brukar ha annars :/ inte så roligt...

-23 grader i dalarna idag... burrr säger jag bara....

i eftermiddag ska vi och hämta hem julklappen till familjen som vi har köpt: ett 180 liters akvarium :)
    ska bli mysigt :)

Å på Fredag kommer min mamma och hennes man hem från västindien, jag längtar faktiskt till dom kommer hem. dom har varit borta i 2 v :) Så ja har haft min syster 13 år boende här i 2 v.

Nej dags att klä på barn å fixa lite innan besöket hos bm 10.30

hör av mig efteråt med en uppdatering om allt :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~