Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

mysmamman2: har du en doppler hemma eller var du hos bm?

jag ska till bm idag å är också i 13 idag. ska fråga om man kan få höra idag :) 

• Madelen21

rufsi406

cheeseburgare har jag också haft :)
    mc donalds cheeseburgare... hehe
    men annars har jag inget sug alls eftr nå spec... nu måste ja ta mig en piggelin innan jag ska till bm. 

• Madelen21

Gomorron allihopa

Dagen börja skit här... åkte på huvudvärk från helvete i förrgår kväll å d sitter i än, ja migrän... fy fan va jobbigt... d enda som funkar på mig är treo som man inte bör ta när man är gravid.... så jag måste helt enkelt härda ut :(
    brukar sitta i i tre dagar så jag får nog lov å pusta ut iag också och i värsta fall i morgon också...

nu ska ja snart promenera mä älsta barnet till dagis 2 km... känns inte kul när man mår som man gör :/
    sen blir d hem å inta soffläge fast ja har tusen andra saker å göra. 

• Madelen21

Puh vilken morgon... Jättetrotsig 5 åring som skulle ha en tunn tunika på sig till dagis... Fick henne att byta efter mkt om å men.. På väg till dagis går minstingens overall sönder... Ja dragkedjan gick sönder... å byta en sån är rätt dyrt... jag kan inte göra d själv så måste isf lämna in den å d lär kosta säkert halva priset på overalllen... köpte på lager157.com å gav 300.... har mailat dit å frågat hur jag gör.... jag har ju inget mail eller nåt kvar sen ja beställde... d va ju flera månader sen :/

ååå pest!!! jaja bara gilla läget nu ska jag göra nytta av denna dag. 

• Madelen21

nej ja har inte provat akupunktur å vill helst inte göra det heller... jag härdar ut...

d gick över efter min promenad till dagis i morse men kom tillbaks igen...
    på väg till dagis gick sonens overall sönder också... å d kostar 200 å sätta i ny dragkedja, då de va den som pajja... känns surt..... så har mailat lager157 nu få se va dom säger.... suck bara strul så nu lär ja ta på honom en overall i 104 vilket är alles för stort när man är 2 år.... ush alltid ska d bli nå strul...

läste om kaoset på arlanda också... på fredag kommer mina föräldrar hem från semester i karibien... hoppas dom kommer kunna landa då... det är världens kaos nu tydligen... hoppas d löser sig.     

• Madelen21

hej allihopa

ser att någon frågat om man känt barnet.
    Jag har känt något som jag tror är bäbis. det där svepet å något kluckande har jag känt haha..

här är min älsta sjuk å tror att minstingen börjar bli han också.. båda har sovit på soffan nu några tim på eftermiddag, älsta brukar få krupp å d börjar låta som att d är sånt på väg. 

• Madelen21

hej allihopa
    vilken julig morgon här i dalarna snön vräker ner å mitt på gräset är det säkerligen 40 cm snö :)

i övrigt har jag en sjuk dotter som är pigg för å va sjuk.. börja krupphosta igår fast lindrigt mot d bruka vara.
    annars kommer min mamma hem idag.. dock nu nästan 1 timme senare än beräknat... jaja bara gilla läget..
    nu ska här storstädas mm :)

å ikväll ska jag ha fredagsmys mä barna: taco tror jag d blir.. sambon ska på julbord me sitt jobb å kommer inte hem förens typ 2 i natt :P 

• Madelen21

Jag har haft min mosters minsta dotter här som lekt me min 5 åring, dom är lika gamla.
    sen har vi fikat me tårta, min moster hade köpt mä sig tårta hit då dom varit ut på shopping, hon måste nästan ha känt på sig att ja va sugen på tårta, d va iaf så gott :)
    sen har jag inte gjort så mkt mer... just nu väntar jag på potatisen ska bli klar å sen koka sås och värma köttet. har gjort en skinkstek igår som vi ska äta till middag idag... sen kokar vi knäck också...

i övrigt har jag  väldig värk i bena... åderbråck :/ köpa stödstrumpor snart... har även fått åderbråck på insidan av låret ja alles mellan bena... mysigt värre...
    annars är d ganska ok... blir nog varmt bad ikväll känner jag..

• Madelen21

Hallå allihopa
    här är en som är jävligt upprörd över kommunens väghållning...
    var till dagis me dottern 2 km promenad.. vägen dit var totalt osandad å en ganska brant nerförsbacke...
    när vi var nästan nere för backen så ramlar dottern 2 ggr pga halkan å jag ramlar å tappar vagnen m minstingen i.. vagnen kör rätt in i en snödriva men välter som tur är inte... fy fan va arg å less ja blev... ringde kommunen för ja visste int var ja skull vända mig... gubben va skitgrinig å sa att d va peab som skötte väghållningen men han skulle "försöka" framföra det... förbannad blev jag å ringde min sambo som kolla upp nr till peab å ringde dit... faaaan man kan ju för fan bryta både armar å ben...

pust kände bara att ja behövde skriva av mig....
    i övrigt så är jag å minsting förkylda å minsting fick krupp i natt... fast nu e d bättre... nu ska jag strax klä på mig å promenera å hämta dottern på dagis.

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~