Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

Gokväll allihopa
    Här är jag helt slut idag... Varit iväg på djurmagazinet å köpt fiskar till vårt akvarium så vi åt middag typ nyss.. .å innan vi åkte fick ja lov å ta panodil för ja hade ont i huvve hann inte svälja så spydde ja som en gris... åå va drygt... men go midda fick ja idag.. stuvade makaroner å prinskorv... varit så sugen på prinskorv länge nu så idag fick jag äntligen äta det :)

nu sitter jag här å kännr mig sjuk.. kännr mig febrig trött å allmänt slut... antar att sånt där går runt...
    Minstingen fick krupp inatt...men d va lindrigt å han sov hela natten men ja vakna ju å hörde d där rosslet... jobbigt... Ush nu ska jag gå å lägga mig... känner mig så sjukt trött.... 

• Madelen21

alexandra: haha vi har inte haft fiskar förens idag. köpte akvarium förra v å först iag har vi satt i fiskar.

• Madelen21

ska fråga er här inne... nån mer än jag som har det där trycket mellan benen?
    foglossning hur känns d nu igen?
    sätter d sig i ryggen? jag har värk nertill men ja har även fått  åderbråck "därnere" ....
    v 14 idag här å i morse var d spy attack igen :/

idag ska jag å mina barn på pysselkväll som svenska kyrkan har ska bli mysigt, kl 17-19 å så är d fika å så får man pysslet man gör.

har bakat skitgoda havrerutor med nougat på.

kan dela mä mig av receptet:

300g margarin
    1 dl socker
    2msk sirap
    2 tsk bakpulver
    9 dl havregryn

nougat

smält margarinet

under tiden blandar man socker havregryn bakpulver i en bunke. tillsätt smält margarin och sirap och rör ihop till en smet. bre ut på en bakplåtsklädd långpanna. grädda i 175 grader tills kakan fått fin färg.
    ta ut den ur ugnen å hyvla över nougat medan kakan är varm. låt stelna, man kan gärna ställa ut kakan och sen skära upp i rutor i valfri storlek :)

super goda å super lätt :) 

• Madelen21

sömntutan: ok ja då är d nog nå sånt kanske kombinerat mä mina fina jävla åderbråck i underlivet som kommit... fy fan sitter på insidan av vänster lår å upp mot underlivet så att säga... jaja bara gilla läget hade lika me nr 2.. har åderbråck på vänster ben oxå...

är int så glad just nu... en säkring har gått här hemma hittar inga nya å vet inte hur man byter... fan spisen funkar inte ¨åå inte kyl å frys,.... tur man har en snäll pappa som ä på väg hit å hjälper mig...

kl 17 ska ja å barna på pysselkväll som kyrkan har :) 

• Madelen21

här är en som har en kudde mellan knäna när ja sover... har haft så sen ja blev gravid me nr 1 :)
    sova på mage gör ja aldrig. kan inte å har aldrig kunnat.. int rygg heller.. är bara sida som gäller här :)

• Madelen21

sitter här å funderar å beställa nåt i klädväg åt barna  i julklapp... så smidigt å shoppa på nätet... vet inte var bara.. hm lindex kappahl.... nån som vet nå annan bra sida mä bra priser på kläder?

• Madelen21

Hallå tjejjer
    hur har ni det?
    Jag är förkyld näsan svider å täppt emellanåt.
    värk mellan benen pga åderbråck och svullnad antar jag.. vänstra benet värker också nere vid fotleden..
    Är det inte konstigt att man får åderbråck bara på ena benet? Är alles blå :/
    I övrigt är d jullov å jag har storstädningsdag. slappar emellan varven minstingen har hittat på pepparkakor i min skötväska som han så glatt äter :) var på en pysselkväll häromkvällen å då fick pepparkakorna hamna i väskan för dom blev inte uppätna :)

sen nu på morgon så har det tittats på tomtens verkstad flera ggr :)

• Madelen21

kickilina: Ja sen har jag en 5 åring som bara ska slå sin lillebror hela tiden... Han sitter fint å myser i soffan å direkt ska hon dit å puckla på han när han vill va ifred... åå ungar... 
    Jobbigt mä trotsen... nu ska jag städa ihop efter vårt hemma pyssel...
    Ikväll blir d fredasmys mä pizza :) 

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~