Inlägg från: Madelen21 |Visa alla inlägg
  • Madelen21

~* Juni Bebisar 2013 *~

vad tror ni??

jag ska laga hemgjord pizza idag å tänkte ha på salami på den... törs jag verkligen äta den??
    har läst att iomed att den kommer bli upphettad ska d inte vara någon fara...

men den har inte varit fryst innan :/  

• Madelen21

sunnaliv: min minsta fyllde 2 i augusti å han kommer inte börja dagis förens nästa höst å det känns otroligt skönt. jag har vårdnadsbidrag för honom nu och det är jättebra tycker jag. vi går på öppna förskolan å han träffar andra barn iallafall. å han är väldigt duktig för sin ålder mm.

så d känns skönt å höra om flera som tycker att d känns bra å vara hemma länge me sina barn. dom är bara små en gång ju.

nr 3 är beräknat till 17 juni. när vi fick första barnet planera vi så bra att sambon tog semester i samband med att dottern föddes så totalt var han ledig i 6 veckor vilket var otroligt skönt för mig.

hoppas på att kunna planera in lika denna gång med. vore så skönt :)

• Madelen21

ja jag  tror ja skiter i salamin... för  å va på säkra sidan...

idag ska vi åka å kolla efter skor åt dottern.. hörde att dom börjat rea ut nu på en affär här vi bor...
    hoppas vi hittar några.. 

• Madelen21

jobbigt för alla som mår så fruktansvärt illa...

jag mår fortfarande illa jag med fast bara på morgon nu å jag får skynda mig äta nåt så fort jag vaknar så går d bra...

jag gjorde pizza till lunch idag men skippa salamin som ja sa förut...
    ikväll blir det potatisgratäng fläskfile å en god sallad..

men nu ska jag baka plättbakelser precis som min farmor brukar göra :) 

• Madelen21

kickilina: jag mår också fortfarande illa men det är mest på morgonen fast jag känner att jag har en klump i halsen hela dagarna å jag kan spy för ingenting... alltså är jätte känslig för lukter..

här blir det en lugn kväll, har just ätit sen middag potatisgratäng å fläskfile med en god sallad...
    nu ska jag sätta in en hallon och blåbärs paj i ugnen som blir dessert. Sen ska det bli lite film å  ta det lugnt :)
    var å fynda vinterskor åt min dotter idag. dom hade 50% på alla skor på en affär här jag bor å då ville hon ha rosa skor mä disney princessor på så de blev dom å priset var som hittat 149 :)

nästan så jag tror jag ska dit nästa vecka å kolla åt mig själv å :) 

• Madelen21

jag går hos bm inom landstinget på mvc här jag bor å det är å har alltid varit bra.
    blir ny bm nu då den jag har haft förut har slutat å börjat jobba på sin hemtrakt å den andra bm har gått in pension.

nu ska jag ta å lägga mig i ett bad tror jag medans barna tittar på shrek :)
    unna mig lite lyx å göra inpackning i håret :)
    sen idag blir städning å fix inför advent. bara en mys dag.

här kommer d snö idag men väldigt grannt. 

• Madelen21

åå va avis man är på alla som har ul snart...

jag längtar tills jag får ul kallelsen å den borde komma snart typ i dec.
    jag går in i v 12 i morgon å mår fortfarande illa av å till mest på morgonen :/
    men ja hoppas d går över snart... går å väntar på kräksjukan istället :/ ush ja borde inte tänka på de så mkt men kan inte låta bli,.... har fått kräksjuka när ja väntat båda mina barn så vore väldigt konstigt om ja int fick nu... jag är den som Alltid får det å  blir jättesjuk!  ush ush nog om allt sånt elände :)

nu ska jag göra morgon å sen lämna älsta barnet på dagis å sen ska jag å minsting hem å mysa å grejja...
    tänkte åka iväg å fynda mig nya vinterskor idag då en butik här jag bor har 50% på alla skor :) 

• Madelen21

ser att flera fått kallelse till rutin ul..

jag går in i v 12 i morgon å har inte fått d än... men d blir väl säkert nån gång om nån v som kallelsen kommer eller så..

känner mig så sjukt trött å d finns verkligen ingenting å se på tv ikväll.. sova nu kl 19... nah känns ju lite väl tidigt då...  kanske kolla på nån film lr så...

till helgen, på lördag ska vi åka på tomteland :)
    ska bli skojj..

föresten.. häromdagen så satt jag i soffan å kände nått mystiskt i magen som jag inte känt förut...
    det är svårt å beskriva hur d kändes men som att nått svepte till i magen, känns lite väl tidigt för å känna bäbis alla redan... jag kände tidigt me nr 2 men inte såhär tidigt d va nog typ i v 14 kanske. 

• Madelen21

nisse88

jag har ätit postafen men slutat för jag blev så sjukt trött av dom..
    hjälpte mot illamående men gjorde så att man sov i timmar istället :/ 

• Madelen21

V 12 idag för mig :) känns bra fast hoppas veckan går fort.. nästa v är d inskrivning hos bm :)

Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~