• Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~
  • mhpo

Men vadå?! Vad gör man om man får en svampinfektion då? Bara härdar ut eller? Det verkar knas.. 

• Caroliin

Nästa vecka på onsdag är det inskrivning. Va i v. 11 från början men nu efter vul blir det v9+3 någon som vet ifall bm räknar från min mens eller vul?

• Madelen21

här har ja sovit sen kl halv ett. tur man har en snäll syster som hjälper till mä barna när man mår såhär..

sitter å äter sia glass... måste be sambon köpa hem mera... 

• AlexandraViberg

Mhpo: jag fick svamp i underlivet nu för någon vecka sedan.. Klias och blödde lite efter samlag. Gick i sex strejk i en vecka och för mig gick det över på den tiden. Min bm sa att man får använda svamp dödande medel från Apoteket. Caneste tror jag bestämt hon sa. Men jag gillar inte att stoppa in saker där som inte ska vara där, dvs min man eller tamponger. Så jag struntade i det och det gick ju bra. :P

• Blåbärssaft
    mhpo skrev 2012-10-31 13:49:22 följande:
    Men vadå?! Vad gör man om man får en svampinfektion då? Bara härdar ut eller? Det verkar knas.. 
    Canesten kan du ta när du har en svampinfektion och är gravid. Jag körde det och drack massor med citronvatten. Blev av med eländet tillslut.

• Blåbärssaft
    kluckis skrev 2012-10-31 13:07:58 följande:
    Jag känner mig typ svimfärdig och yr!?
    Nån fler? :/ 
    JAG! Svartnade för ögonen igår kväll och det susade i öronen. Känns obehagligt att tänka att det kan hända i klassrummet när jag undervisar. Reser jag mig upp för hastigt snurrar det och jag måste hålla i mig. Superläskigt!
  • Madelen21

känner igen mig i dom som är yra...

är inte d nu men var m mina 2  barn så ja nästan svimma på jobbet flera ggr 

• 1000

Min kille retaaaaas. När jag mår illa gör han kräksljud. Lätt att sluta må illa då. Haha!

V 6+ nu, bf 25/6 -13, 1a barnet, Stockholm.
  • Pellefanten

I morgon ska jag till läkaren å få lergigan comp utskrivet och en sjukskrivning ett par veckor. Hoppas verkligen illamåendet lägger sig sen. Fyfan för å må så här fram till bf som förra gången =(

• Träz
    Hur gammal är du? 
    27 år

Har du en pojkvän/partner/man/sambo? Hur länge har ni varit tillsammans?    
    Min äkta hälft är 27 år, vi har varit tillsammans i 9 år i december och gifta sedan juli 2011.

Har du barn sen innan?    
    Ja, vi har två döttrar tillsammans.

Var bor du?  
    Ludvika

Hur bor du? (lägenhet/hus osv)   
    Hyreslägenhet 4rok 114kvm... Med egen ingång och veranda, så det känns inte alls lägenhetsaktigt.

Kommer bebisen få ett eget rum?  
    Ja, så småningom delar vi av vardagsrummet som är stort och gör ett rum.

Har du bil - och kommer du behöva byta bil?    
    Vi har en volvo V70, kan bli lite trångt o bökigt, men det får gå! 

Vad jobbar du med? Trivs du med ditt jobb?  
    Jag med administration, trivs inte jättebra

Kommer du vilja vara mammaledig? Hur länge? 
    Längtar efter att vara mammaledig! Det är tänkt att jag och sambon ska dela föräldraledigheten rakt av men det beror lite på amning osv.

Kommer din partner vilja vara föräldraledig? Hur länge?   
    Han längtar nog mer än jag :) Och skulle nog vilja vara pappledig så länge som möjligt.

Har du köpt något till bebisen ännu? Vad? 
    Har inte köpt någonting än...

Har du köpt något graviditetsrelaterat till dig själv ännu? Vad? 
    Endast gravtest.

Hur många vet att du är gravid? 
    En killkompis till oss, och min mans bror o fru.

Har dina matvanor förändrats sen du blev gravid? (pg. av illamående, cravings osv.) 
    Jag åt enligt LCHF när jag blev gravid, och har ätit det tills jag blev och må illa, lite svårt att äta all den feta maten. 
    Nu äter jag det mesta.. det jag inte ska äta.. haha...

Favoritfrukost just nu?   
    Rostade mackor med frukostmarmelad och ost!

Godaste middagen?          
    Kött... älskar kött! 
Svar på tråden ~* Juni Bebisar 2013 *~